رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به کاهش تنش و حل مسالمت آمیز درگیری در قره باغ امیدوار است.

واکنش پوتین به درگیری‌های نظامی جدید در قره‌باغ

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بر ضرورت حل و فصل بحران تازه در قره‌باغ به شیوه مسالمت‌آمیز تاکید و اعلام کرد مسکو در تماس نزدیک با همه طرف های درگیر در قره باغ است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به کاهش تنش و حل مسالمت آمیز موضوع امیدوار است.

پوتین افزود که که نیروهای حافظ صلح روسیه به طور فعال با همه طرف های درگیر در قره باغ کار می کنند و هر اقدامی که برای محافظت از غیرنظامیان لازم است، انجام می دهند.

«عملیات ضدتروریستی» ارتش جمهوری آذربایجان در قره‌باغ دیروز سه‌شنبه بعداز ظهر آغاز شد. بنابر گزارش رسانه‌های ارمنستان دست‌کم ۲۷ نفر در قره‌باغ کشته و بیش از ۲۱۰ نفر از جمله ۱۲ کودک زخمی شدند. در پی عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ شورای امنیت سازمان ملل فردا پنج‌شنبه نشست اضطراری برگزار می‌کند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق شرایط توافق مقامات جمهوری خودخوانده در قره‌باغ پذیرفتند که سلاح‌هایشان را تحویل دهند و مواضع نظامی خود در این منطقه را ترک کنند.

در بیانیه وزارت جمهوری آذربایجان آمده که باکو توقف عملیات نظامی در قره‌باغ را با این شرایط پذیرفته که «تشکیلات نیروهای مسلح ارمنستان و تشکیلات مسلح غیرقانونی ارمنستان مستقر در منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان سلاح های خود را زمین گذاشته، مواضع رزمی و پست های نظامی را ترک کرده و کاملاً خلع سلاح می‌شوند. واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان خاک آذربایجان (قره‌باغ) را ترک می کنند و در عین حال تمام سلاح ها و تجهیزات سنگین خود را تحویل می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید