وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که این کشور دیگر هرگز اجازه تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی را نخواهد داد.

روسیه پشت کره شمالی درآمد/ دیگر اجازه تحریم کره شمالی را نمی‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: تحریم‌های بین‌المللی قبلی علیه کره شمالی در یک فضای ژئوپلیتیک کاملا متفاوت با وضعیت کنونی اعمال شد. در آن دوره مشکلاتی درباره آغاز مذاکره و گفتگوهای جدی در شورای امنیت وجود داشت اما بعد از تصویب قطعنامه اخیر (در سال ۲۰۱۷) ما با جدیت گفتیم که هرگز اجازه تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی را نمی‌دهیم. شرکای چینی ما نیز همین موضع را اتخاذ کردند.

وی گفت: کشورهای غربی وعده داده بودند که همزمان با اعمال تحریم‌ها روند سیاسی و مسائل انسانی در کره شمالی نیز حل شود اما مشخص شد که این ضمانت‌ها و وعده‌ها دروغ هستند. این شانه خالی کردن از زیر بار عمل به وعده‌ها منجر به شکست تلاش‌های آنها برای صدور یک قطعنامه در شورای امنیت علیه کره شمالی می‌شود. آمریکا می ۲۰۲۲ تمایل داشت یک قطعنامه دوره‌ای در شورای امنیت درباره تحریم‌ها علیه کره شمالی تصویب شود اما روسیه اجازه تصویب آن را نداد.

لاوروف تأکید کرد: ما با دوستان چینی خود برای تهیه یک پیش‌نویس قطعنامه درباره حل مسائل انسانی و ازسرگیری روند سیاسی به عنوان بخشی از مأموریت‌های تقویت امنیت در شمال شرق آسیا تلاش کردیم اما آمریکا به جای این مسئله با کمک ژاپن، کره جنوبی و هم‌پیمانان دیگرش برای انتقال بخشی از نیروهای استراتژیک خود به کره جنوبی تلاش می‌کنند و از احتمال استقرار سلاح هسته‌ای آمریکا در این منطقه صحبت می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید