اگر تمیز و براق کردن ظروف چینی خود رعایت نکاتی لازم است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

نکات طلایی برای پاک کردن رد آب روی ظروف چینی / ترفند براق کردن ظروف چینی + فیلم

به گزارش سلام نو، تمیز کردن و براق نمودن ظروف چینی از دغدغه های بسیاری از خانم هاست. از جمله پرکاربردترین وسایل آشپزخانه می توان به ظروف چینی اشاره کرد که در انواع و اقسام مدل های مختلف وجود دارند و به دلیل استفاده فراوان از آن ها در نظافت و تمیز کردن آن ها باید دقت نمود. برای ساده‌تر کردن روند شستشوی این ظروف ترفندهای زیر به شما معرفی می‌شود. در ادامه نکات مهم لکه گیری چینی با روشهای طبیعی را به اشتراک گذاشته ایم با ما همراه باشید.

از بین بردن لکه با سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین از موادی هستند که در هر خانه ای پیدا میشوند یا به آسانی قابل تهیه کردن هستند و از آن گذشته حاوی ماده شیمیایی نیستند.

برای اینکار سینک ظرفشویی را با آب گرم پر کرده و یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید و ظرف‌های چینی را به مدت یک ساعت درون آن قرار دهید و پس از نیم ساعت آن‌ها را خارج کرده و آب‌کشی کنید. اگر همچنان لکه‌ها یی باقی مانده بود مقداری جوش شیرین را درون ظرف ریخته با کمی آب آن را خمیر کنید و بعد با یک اسفنج یا برس کوچک به محل‌های مورد نظر بمالید و سپس آب‌کشی کنید.

استفاده از لیمو :

برای بکار بردن این راهکار حدود نصف یک لیمو را به نمک کاملا آغشته نمایید و بعد روی ظروف چینی بکشید که در واقع روشی بسیار کاربردی و مفید در این زمینه می باشد همینطور می توانید برای پاکسازی سینک ظرفشویی نیز ار این شیوه بهره ببرید.

استفاده از خمیر دندان

خمیر دندان نه تنها برای تمیز کردن دندان های ما استفاده می شود ، بلکه برای از بین بردن لکه های زرد روی ظروف چینی نیز کار می کند. ابتدا ظروف سرامیکی لکه دار را به مدت حدود ۵ دقیقه در آب گرم خیس کنید. سپس ، از خمیر دندان برای شستشوی سطح سرامیک زرد استفاده می کنید. مالش دهید تا لکه از بین برود. با استفاده از این روش ، لکه های طلا روی ظروف چینی نه تنها به سرعت از بین می روند ، بلکه به حفظ درخشش مانند جدید نیز کمک می کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید