آموزش بعد از دوران کرونا تغییر زیادی کرد. ویروس کرونا با تبدیل به یک پاندمی جهانی، مشکلات و چالش‌های زیادی را در دنیا برای تمام کشورها به وجود آورد. با پیشرفت مرگ و میر، نظام تعلیم و تربیت وارد عصر جدیدی از آموزش مجازی شد.

چرا برای فرزندان امروزی آموزش خصوصی واجب شده است؟

به دلیل کرونا  و آموزش آنلاین اکثر دانش‌آموزان دچار مشکل در دروس خود شدند. اغلب دانش‌آموزان به دلیل آموزش‌های مجازی دوران کرونا اشکالات پایه‌ای در درس دارند و هر یک مثلا به دنبال سایت تدریس ریاضی می گردند.

کیفیت آموزش در دوران کرونا بسیار پایین بود و به دلیل ضعف در سرعت اینترنت و زیرساخت‌های ضعیف در کشور بسیاری از دانش‌آموزان به اینترنت دسترسی نداشته و این موضوع نیز فرآیند یادگیری را برای دانش‌آموزان با مشکل رو به رو کرد.

علاوه بر این بسیاری از دانش‌آموزان با یادگیری درس در کلاس‌های شلوغ مشکل داشته و فرآیند درس خواندن در محیط عمومی که توجه معلم بین دانش‌آموزان تقسیم می‌شود، دشوار است. 

روش تدریس برخی معلم‌ها و یا حتی اساتید دانشگاه به شکلی است که دانش‌آموز و دانشجو نسبت به یادگیری بی‌انگیزه شده و حتی علاقه خود را به درس از دست می‌دهد. 

در کنار همه این موارد باید تنبلی خود دانش‌آموز را نیز در نظر گرفت به هر حال همه این موارد را می‌توان در کلاس‌های خصوصی جبران کرد. کلاس‌های خصوصی راهی مناسب برای موارد گفته شده می‌باشد.

کلاس‌های خصوصی عموما یک گزینه خوب و مناسب برای آموزش با کیفیت و متمرکزتر است. کلاس‌های خصوصی در زمینه پیشرفت دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

حال در اینجا یک سوال اساسی و مهم مطرح می‌شود واینکه چه تضمینی در خصوص کلاس خصوصی وجود دارد و چرا باید کلاس‌های خصوصی اعتماد کرد. 

در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم:

اولین مزیت کلاس خصوصی این است که توجه و تمرکز کامل معلم تنها بر روی یک فرد است و اگر دانش‌آموز مبحثی را متوجه نشود و یا درک آن برای فرد دشوار باشد، معلم خصوصی دوباره یا چند باره مبحث را توضیح داده و تا دانش‌آموز مطلب را کامل متوجه نشود از مبحث مورد نظر عبور نخواهد کرد، همین حالا در این سایت معلم خصوصی ها را ببینید:

https://ostadsalam.ir/lessons/math

این اقدام در کلاس‌های عمومی و کلاس‌های مدرسه به دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان امکان پذیر نیست. و معلم این توجه ویژه را نمی‌تواند به تک تک افراد داشته باشد. 

همچنین در کلاس‌های خصوصی تعیین سطح دقیقی صورت گرفته و نیاز دانش‌آموز شناسایی می‌شود. با شناسایی سطح دانش‌آموز پیشرفت با سرعت بالاتری انجام می‌شود. معلم خصوصی بر اساس نیاز شناسایی شده آموزش داده و در کل معلم برای بالا بردن سطح دانش‌آموز لازم است ابتدا بداند دانش‌آموز چه نیازهایی دارد و باید برای چه مبحثی بیشتر زمان بگذارد. 

همچنین برای دانش‌آموزان کنکوری لازم است تشخیص داده شود چه کتابی برای آن‌ها مناسب است. پشتیبانی دانش‌آموزان از مزایای مهم آموزش خصوصی بوده و همچنین در کلاس‌های خصوصی نیازهای آموزشی هر فرد به شکل جداگانه بررسی شده و علاوه بر این تمرکز بالایی در این کلاس‌ها وجود دارد. 

یکی دیگر از دلایل واجب شدن کلاس‌های خصوصی این است که در کلاس‌های مدرسه والدین حق انتخاب زیادی در انتخاب معلم برای فرزند خود ندارند. اما با کلاس‌های خصوصی والدین امکان انتخاب معلم مدنظر خود را مطابق با معیارهای خود دارند.

صرفه جویی در زمان از دیگر مزایای قابل توجه کلاس‌های خصوصی است. بسیاری از والدین زمان لازم برای رسیدگی به درس‌های فرزندان خود ندارند و دانش‌آموزان با قرار گرفتن در پایه‌های بالاتر درس‌های آنها دشوار شده و این احتمال وجود دارد که درس‌ها برای والدین دشوار باشد و والدین امکان کمک به فرزند خود را در بسیاری از دروس نداشته باشند. اینجاست که معلم خصوصی وارد می‌شود. بهره گرفتن از معلم خصوصی یک روشی عالی برای دانش‌آموزانی است که در درس‌های خود در مدرسه با شکاف قابل توجه‌ای رو به رو هستند.

معلم خصوصی زبان انگلیسی برای شخص شما در این ساعات رزرو شده است و فقط با شما صحبت می کند و مکالمه ی به زبان جدید شما را می شنود و ایرادات فقط شما را می گیرد.

چرا برای فرزندان امروزی آموزش خصوصی واجب شده است؟

در کنار تمام مواردی که به آن اشاره شد ایجاد اعتماد به نفس را نیز میتوان در زمره مزایای این نوع آموزش قرار داد. اعتماد به نفس از مهمترین ویژگی ها برای هر فرد است.

 دانش‌آموزان برای پیشرفت در دروس خود نیاز به اعتماد به نفس دارند. معلم خصوصی می‌تواند نیازهای آموزشی دانش‌آموز را با سرعت بالایی درک کند و در جهت بهبود آن گام بر دارد و از این طریق دانش‌آموز در آموزش و دروس خود قوی شده و این موضوع اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد. 

وقتی دانش‌آموزی اعتماد به نفس پیدا کند بی شک خواهد توانست به هر چیزی برسد و هر موضوعی را فرا گیرد. اعتماد به نفس به دانش‌آموز انگیزه می‌دهد تا چیزهای جدیدی بیاموزد. 

بسیاری از والدین به این موضوع اشاره می‌کنند که فرزند آنها خجالتی بوده و این مورد فرد را با مشکل در یادگیری رو به رو می‌کند. اساتید خصوصی استاد سلام با ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان با این مشکل رو به رو می‌شوند. در این محیط امن دانش‌آموزان به راحتی و بدون خجالت میتوانند سوالات خود را بیان کرده و یا به سوالات معلم پاسخ دهند. 

همچنین باید گفت ارزیابی و آزمون بخشی از مدرسه است. آزمون و ارزیابی در یک زمان برای همه در یک کلاس وجود دارد. دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های خصوصی فرصت تمرین و ارزیابی دارند. آن‌ها می‌توانند در آموزش خصوصی برای آزمون و تست‌های مدرسه آمادگی یافته و نتایج مناسبی کسب کنند. 

اساتید استاد سلام با توسعه مهارت‌های فردی و آموزش تکنیک‌های لازم برای مطالعه، دانش‌آموزان را برای آزمون‌ها و تست‌های دشوار آماده میکنند. 

همچنین تعداد جلسات کلاس خصوصی توسط خود  فرد تعیین شده و این موضوع از مواد قابل توجه دیگر می‌باشد. والدین برای اطمینان از مهارت معلم خصوصی می‌توانند کلاس خود را ابتدا با تعداد جلسات کم شروع کرده و سپس در صورت رضایت نسبت به ادامه همکاری با استاد اقدام نمایند. 

علاوه بر تمام مواراد گفته شده  باید گفت که درس خواندن تنها برای کسب نمره بالاتر نیست. درس خواندن برای رسیدن به اهداف فردی است. معلم خصوصی در این راه به دانش‌آموزان کمک کرده تا به اهداف فردی خود دست پیدا کنند. اساتید استاد سلام با ایجاد اعتماد به نفس، غزت نفس و آموزش مهارت‌های نرم به دانش‌آموزان آن‌ها را برای به دست آوردن شغل در آینده آماده می‌کنند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید