حداقل از ۲ حمله تروریستی در سال جلوگیری می شود. به عنوان مثال، تنها در سال جاری، تلاش برای منفجر کردن یک بمب دست ساز در آرامگاه «خواجه احمد یساوی» در ترکستان و همچنین تلاش برای حمله مسلحانه در مکان های شلوغ در آستانه، انجام گرفت که در مراحل اولیه خنثی شد.

کشف یک حمله خرابکارانه در قزاقستان

کمیته امنیت ملی قزاقستان اعلام کرد نیروهای امنیتی موفق شدند در مراحل اولیه از انفجار و تیراندازی در پایتخت و انفجار آرامگاه خواجه احمد یساوی در ترکستان جلوگیری کند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «روسلان سیسمبایف» معاون کمیته امنیت ملی قزاقستان در چهلمین نشست شورای سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه از دو حمله تروریستی در قزاقستان جلوگیری شد، گفت: این موارد شامل انفجار آرامگاه خواجه احمد یساوی در ترکستان و حمله مسلحانه در آستانه است.

به گفته سیسمبایف، این قبیل تهدیدات تروریستی به طور مداوم در قزاقستان وجود دارد.

وی افزود: حداقل از ۲ حمله تروریستی در سال جلوگیری می شود. به عنوان مثال، تنها در سال جاری، تلاش برای منفجر کردن یک بمب دست ساز در آرامگاه «خواجه احمد یساوی» در ترکستان و همچنین تلاش برای حمله مسلحانه در مکان های شلوغ در آستانه، انجام گرفت که در مراحل اولیه خنثی شد.

معاون کمیته امنیت ملی قزاقستان خاطرنشان کرد: اطلاعات نشان می‌دهد شکل‌گیری تهدیدات تروریستی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تحت تأثیر تعدادی از عوامل رخ می دهد. یکی از مهم‌ترین موارد حفظ پتانسیل تهدیدات تروریستی در افغانستان است. این کشور همچنان مرکز جذب گروه های تروریستی بین المللی است.
 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید