«آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید: «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی قصد دارد با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، در خاک این کشور و در چارچوب «مذاکرات تسلیحاتی» میان دو کشور دیدار و گفت و گو داشته باشد.

کاخ سفید:  رهبر کره شمالی قصد دارد برای «مذاکره تسلیحاتی» با پوتین دیدار کند

به گزارش سلام‌نو به نقل اژ شفقنا،  کاخ سفید تاکید کرد که رهبر کره شمالی تصمیم دارد با رئیس جمهوری روسیه در چارچوب مذاکرات تسلیحاتی میان دو کشور دیدار کند.

 شبکه خبری «الحره» آمریکا نوشت ، «آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی قصد دارد با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه، در خاک این کشور و در چارچوب «مذاکرات تسلیحاتی» میان دو کشور با هدف تحویل تسلیحات ساخت پیونگ یانگ به مسکو، دیدار و گفت و گو داشته باشد.

واتسون در این باره اظهار داشت: همان گونه که پیشتر به طور علنی هشدار دادیم، مذاکرات تسلیحاتی میان روسیه و کره شمالی به سرعت در حال پیشرفت است. ما اطلاعاتی داریم مبنی بر این که کیم جونگ اون پیش بینی می کند این گفت و گوها ادامه یابد تا شامل گفت و گویی دیپلماتیک در روسیه در سطح سران شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه همچنین تایید کرد که دولت آمریکا، کره شمالی را تشویق کرده تا مذاکرات تسلیحاتی با روسیه را متوقف کند و به تعهدات علنی خود مبنی بر عدم عرضه یا فروش تسلیحات به این کشور پایبند باشد.

این در حالی است که هفته گذشته نیز، شورای امنیت ملی کاخ سفید عنوان کرده بود که روسیه به طور مخفیانه در حال مذاکره فشرده با کره شمالی با هدف به دست آوردن مقادیری مهمات و تدارکات لازم برای جنگ خود در اوکراین است.

به گفته «جان کربی»، هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، کره شمالی سال گذشته میلادی موشک های مورد استفاده گروه شبه نظامی «واگنر» در اوکراین را به روسیه تحویل داده هر چند که این مسئله را تکذیب می کند.

واتسون نیز در این باره تاکید کرده که «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در تلاش برای به دست آورد مهمات بیشتری، ماه گذشته میلادی به کره شمالی سفر کرده بود.

شایان ذکر است که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نیز ساعاتی پیش به نقل از برخی مسئولان این کشور و هم پیمانان آن که نام آنها را فاش نکرده، گزارش داده بود که کیم به احتمال زیاد در ماه جاری میلادی سوار بر یک قطار زرهی راهی شهر ساحلی «ولادی وستوک» در جنوب شرق روسیه و در نزدیکی کره شمالی خواهد شد تا با پوتین دیدار کند.

به گفته مسئولان مذکور، رهبران کره شمالی و روسیه در دیدار خود در مورد امکان تامین تسلیحات در جنگ اوکراین گفت و گو خواهند کرد در حالی که در مجمع اقتصادی شرق که قرار است 10 تا 13 سپتامبر جاری (19 تا 22 شهریور 1402) در دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) در ولادی وستوک برگزار شود نیز حضور خواهند یافت.

این مسئولان همچنین عنوان کردند که پوتین از کیم می خواهد با ارسال گلوله های توپخانه و موشک های ضدتانک به روسیه موافقت کند در حالی که کیم نیز خواهان آن است که مسکو فناوری پیشرفته ماهواره و زیردریایی اتمی را در اختیار پیونگ یونگ قرار دهد و در راستای دریافت کمک های غذایی برای کره شمالی نیز تلاش می کند.

خبر اصلی را در الحره ببینید

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید