اگر دنبال بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی هستید با ما همراه شوید تا 3 شهر فوق العاده جذاب ترکیه برای سفر پاییزی را به شما معرفی کنیم.

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

سلام نو سرویس گردشگری: پاییز (ماه های مهر تا آبان به هجری شمسی و ماه های سپتامبر تا نوامبر به میلادی) از بهترین فصل ها برای سفر به ترکیه است. در سفر به ترکیه در فصل پاییز می توانید به بسیاری از مکان ها، شهرها و جاذبه هایی که در این مطلب الی گشت به شما معرفی می کنیم، بروید. سفر به ترکیه در پاییز مزیت هایی دارد چرا که دیگر فصل تابستان و های سیزن تموم شده است و ترکیه از خیل عظیم گردشگران خالی شده ولی هنوز هم می شود در آب های دریای مرمره و یا سیاه شنا کرد.

همین طور رنگ های زرد و نارنجی و پاییزی رنگ و لعاب دیگری به تمام شهرها بخشیده شده است. کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد پلی بین قاره آسیا و اروپا بوده و در میان دو دریای مرمره و سیاه با جزیره های بسیاری قرار گرفته است. ممکن است حتی نام بسیاری از این جزیره ها، به گوشتان نخورده باشد، در حالی که مکانی عالی برای سفر به ترکیه در پاییز هستند.

با سلام نو همراه باشید.

استانبول؛ همیشه جذاب پاییزی

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

شهر استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است که با شروع فصل پاییز کمتر کسی به آن سفر می‌کند.

اما شما باید بدانید که مسافرت به استانبول در پاییز بسیار جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود.

هوا نه گرمای سوزان تابستان را دارد و نه سرما و یخبندان زمستان را، طبیعت بکر شهر به رنگ های زیبایی در می آید و در خلوتی آن می توان آسوده خیال تر به گشت و گذار پرداخت.

سفر در پاییز فقط مخصوص کسانی است که عاشق فصل پاییز باشند. سفر در پاییز به استانبول از آن مسافرت هایی خواهد بود که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد.

استانبول در پاییز بسیار خلوت خواهد بود از هتل های استانبول گرفته تا پارک ها و رستوران های شهر پر هیاهوی استانبول، در پاییز بسیار خلوت و دلنشین می شوند.

همین خلوتی باعت ارزان شدن تور استانبول خواهد بود.

خیابان های خیس باران خورده، با برگ های نارنجی و طلایی که روی سنگ فرش ها ریخته، جان می دهند برای پیاده روی های طولانی و استشمام هوای تازه و خنک پاییزی.

نه از بوق ماشین ها خبری هست و نه از ازدحام مردمی که به سمت مراکز خرید و پارک ها و جاذبه های توریستی هجوم می آورند. استانبول در پاییز واقعا دو نفره است!

ماردین؛ رنگ و بوی کردی

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

ماردین مرکز استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه است. نیمی از مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی و نیمه دیگر آن به بقیه زبان‌ها حرف می‌زنند. ماردین از شهرهای باستانی سُریانی‌نشین بوده‌است. در شهر ماردین منسوبان دین‌های مختلف از جمله مسلمان، ایزدی، سُریانی، ارمنی، کلدانی، یهودی و نسطوری وجود دارد که سُریانی، ارمنی، کلدانی و نسطوری شاخه‌های دین مسیحیت هستند. بیشتر مسلمانان هم اعم از کُرد، تُرک و عرب بر فقه حنفی هستند.

به نوشته ایرج افشار در مقدمه کتاب نوادر التبادر لتحفه البهادر، نام این شهر، در کتاب معجم البلدان، قوچ‌حصار نیز گفته شده‌است. ماردین بیش از سه سده مرکز فرمانروایی دسته‌ای از امیران تُرک سلجوقی به‌نام آل‌ارتق یا آرتوکلو (۱۴۰۸_۱۱۰۴ م) بوده‌است و جهانگیرشاه آق‌قویونلو برادر اوزون حسن هم به‌مدت ۲۳ سال (۱۴۶۹_۱۴۴۶ م) در این شهر حکومت کرده‌است.

تقریباً نیمه راه راس‌العین و نصیبین، و در شمال آن‌ها، دژ جنگی بزرگ ماردین واقع بود. در سده چهارم هجری قمری دژ ماردین《باز》نام داشت و پناهگاه امرای عرب حَمدانی بود. این دژ در قله کوهی جای داشت و در سمت جنوبی آن آبادی بزرگی ایجاد شده بود که در سده ششم هجری قمری بسیار آباد و پرجمعیت شد. این آبادی بازارهای زیاد و کاروانسراها و مدرسه و رباط داشت. خانه‌هایش چون پلکانی بالای یکدیگر ساخته شده و هریک از خانه‌ها بر خانه پایین‌تر مشرف بود و مانعی در برابر بام‌ها وجود نداشت. ابن بطوطه که در سده هشتم هجری قمری ماردین را دیده‌است گوید شهری بزرگ است و پارچه‌های پشمین در آنجا بسیار می‌بافند. در آن زمان دژ ماردین همانند دژ حلب به《قلعه‌الشهباء》و نیز به قلعه کوه معروف بود.

کاپادوکیا؛ پاییز جادویی

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر پاییزی

کاپادوکیا «Cappadocia» سرزمینی رویایی که در دل صخره های زیباست. بالن سواری بر فراز شهری سنگی پوشیده از صخره‌های بزرگ و کوچک و طبیعتی که به دست مواد مذاب آتشفشانی در گذشته شکل منحصر به فردی به خود گرفته است، سفری به یاد ماندنی برای شما خواهد بود. اگر علاقه‌مند به طبیعت بکر و افسانه‌های قدیمی هستید پیشنهاد می‌کنیم که با این مقاله همراه باشید تا با یکی از مکان‌های اسرارآمیز و جذاب توریستی در ترکیه آشنا شویم. برای اینکه بدانید کاپادوکیا کجاست با سفربانک همراه باشید.

شهر کاپادوکیا زمانی جزء امپراطوری روم باستان بوده است و قدمتش به 4000 سال پیش می‌رسد. در گذشته دور ساکنان این مناطق شروع به ساختن سازه‌ها و مکان‌هایی برای زندگی در دل این سنگ و صخره‌های حاصل از فرسایش کردند و نتیجه این ساخت و سازها شهری شد که تا چشم کار می‌کرد سنگی بود. کلیساهایی در میان غارها با معماری خاص و تونل‌های تو در تو، موزه‌ "گورمه" و شهرهای زیزمینی "درینکویو" و "کایماکلی" از جاذبه‌های مشهور این شهر توریستی هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید