حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: تحرک دولت تحرک بسیار خوبی است. این سیاستی که شما اتخاذ کردید که عبارت است از ارتباط با همسایگان، این بسیار سیاست خوبی است. این را باید دنبال کرد.

ما باید با هیچ یک از همسایگانمان مناقشه نداشته باشیم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از ابراز محبت و تقدیر مقام معظم رهبری از دستگاه دیپلماسی در دیدار روز چهارشنبه هیأت دولت با ایشان قدردانی کرد.

رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، صبح چهارشنبه هشتم شهریور ماه با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امیرعبداللهیان در این باره گفت: ابراز محبت و تقدیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران در دیدار روز چهارشنبه اعضای هیأت دولت از تحرکات در عرصه‌ سیاست خارجی و اشاره ایشان به موفقیت عضویت در دو پیمان مهم بین‌المللی(شانگهای و بریکس) و همچنین سیاست همسایگی، عزم و پویایی دستگاه دیپلماسی برای اعتلای جایگاه ایران عزیز در عرصه‌ بین‌الملل را مضاعف خواهد کرد و قطعا منجر به شتاب بیشتر در استمرار مسیر سیاست خارجی کشور است.

وزیر خارجه در صفحه اینستاگرام خوپ نوشت: ایشان دو توصیه مهم نیز مطرح کردند و فرمودند «فرصت‌های تعاملات خارجی را بشناسیم و به وقت استفاده کنیم» و «تفاهم‌نامه‌ها و سندهای همکاری، صرفاً روی کاغذ باقی نماند» در این خصوص وزارت امور خارجه با دقت ویژه اقدام خواهد کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: همچنین در روزهای گذشته وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه دولتی برگزیده در جشنواره شهید رجایی معرفی شد که لازم است از همه‌ همکاران پرتلاشم در وزارتخانه تشکر کنم و به ایشان تبریک عرض کنم.

وی گفت: امیدوارم با دعای خیر همه مردم عزیز ایران و ذیل حمایت و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب و رئیس جمهور، بیش از گذشته بتوانیم در مسیر تحقق منافع ملت بزرگ ایران در عرصه‌ دیپلماسی گام برداریم.

به گزارش فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: تحرک دولت تحرک بسیار خوبی است. این سیاستی که شما اتخاذ کردید که عبارت است از ارتباط با همسایگان، این بسیار سیاست خوبی است. این را باید دنبال کرد. ما باید با هیچ یک از همسایگانمان مناقشه نداشته باشیم. هرچه مناقشه هست، تبدیل بشود به همکاری. این کاری است ممکن و یک مقداری هم انجام گرفته و بعد از این هم باید انجام بگیرد. یا ارتباط با همه‌ دولت‌ها در دنیا که مایل به ارتباط با ما هستند با یک استثنای محدودی که حالا مشخص است.

ایشان عنوان کردند: ارتباط با قاره‌های مختلف، آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا، شرق آسیا، همه جا، این سیاست ارتباط متعدد و متنوع با کشورهای مختلف، با خصوصیاتی که دارند از لحاظ سیاسی، از لحاظ اقلیمی، از لحاظ امکانات اقتصادی و غیره، فرهنگی، این کار درستی است.

مقام معظم رهبری گفتند: عضویت در دو پیمان مهم بین‌المللی در فاصله‌ کوتاه، موفقیت خیلی خوبی بود. خود این اتفاق نه فقط مفید برای کشور هست، بلکه حکایت از یک حقایق و واقعیاتی هم می‌کند و نشان دهنده‌ این است که کشور در وضع و حدی قرار دارد که مشترکان و مؤسسان این پیمان‌های بین‌المللی راغب و مایلند و بلکه گاهی مصرّند که کشور عزیزمان جزو آنها بشود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: در باب تعاملات خارجی و سیاست‌های بین‌المللی کارهای خوبی انجام گرفته است. ما در ارتباطات با کشورهای مختلف فرصت‌هایی داریم. این فرصت‌ها را بشناسیم و از این فرصت‌ها به وقت استفاده کنیم. تفاهم‌نامه‌ها و سندهای همکاری‌ای که امضا می‌شود روی کاغذ نماند. الان دولت با بعضی از کشورها سندهای همکاری طولانی مدت دارد، خب حالا نتیجه‌اش چیست؟ این مهم است. نگذاریم صرفاً روی کاغذ باقی بماند این تفاهم‌نامه و سند همکاری.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید