قاتل محکوم به اعدام که از اعدام ناموفق جان سالم به در برده است برای مرگ وحشتناک توسط نیتروژن آماده شد؛ این اعدام نخستین مرگ با نیتروژن در آمریکا خواهد بود

وقتی شوهر برای قتل همسرش قاتل استخدام می‌کند!/ اعدام با نیتروژن در انتظار قاتل خندان

یک محکوم به اعدام که در نوامبر ۲۰۲۲ از اعدام با تزریق مرگبار ناموفق جان سالم به در برد، ممکن است با گاز اعدام شود، این در حالی است که مقامات آلابامای آمریکا به دنبال اعدام او با هیپوکسی نیتروژن هستند.

کنت یوجین اسمیت ده‌ها سال است که در لیست محکومین به اعدام آلاباما بوده است. او به دلیل قتل همسر یک واعظ در برابر پول در سال ۱۹۸۸ به اعدام محکوم شده است.  این فاجعه شهر کوچک آلابامان را در شوک فرو برد.

در نوامبر ۲۰۲۲، سرانجام قرار بود او با تزریق اعدام شود، اما جلادهای اعدام به طرز وحشتناکی قتل او را ناکام گذاشتند. آنها ظاهراً نتوانستند رگی پیدا کنند. بنابراین او حدود چهار ساعت با عذاب کامل روی تخت دراز کشید و منتظر بود تا کسی به او بگوید که چه خبر است.

اکنون، این محکوم می تواند اولین فردی در ایالت – و حتی در سراسر کشور - باشد که از طریق هیپوکسی نیتروژن اعدام می شود. این روش که برای استفاده در آلاباما در سال ۲۰۱۸ تایید شد، شامل پر کردن یک محفظه با نیتروژن و خارج کردن اکسیژن است که باعث می‌شود زندانی از حال رفته و سپس بمیرد.

آلاباما سال‌هاست که می‌گوید در حال توسعه روشی عالی برای استفاده از گاز است، اما تا کنون تلاشی برای استفاده از گاز برای کشتن کسی نداشته است. بنابراین منتقدان این روش را به آزمایش انسانی تشبیه می‌کنند.

نیتروژن گازی بسیار رایج است و ۷۸ درصد اتمسفر را به همراه اکسیژن و دی اکسید کربن تشکیل می دهد. این کاملا بی ضرر است - اما کمبود اکسیژن کشنده است. هیپوکسی نیتروژن اینگونه عمل می کند که با تخلیه اکسیژن و وادار کردن زندانیان به تنفس نیتروژن خالی محکوم در نهایت خفه می‌شود.

درخواستی برای برنامه ریزی اعدام اسمیت با استفاده از هیپوکسی نیتروژن روز جمعه توسط دفتر دادستان کل آلاباما ارائه شد که از دادگاه عالی این ایالت خواست تاریخ دیگری را برای مرگ وی تعیین کند. با این حال، این پرونده هیچ اطلاعاتی درباره نحوه اجرای اعدام فاش نکرد - اینکه آیا اسمیت در اتاق اعدام نشسته، دراز کشیده یا ایستاده و به طور کلی این مراسم چگونه خواهد بود.

جان هام، کمیسر اصلاحات، ماه گذشته گفت که پروتکل برای اعدام های هیپوکسی نیتروژن تقریبا کامل شده است، اما هنوز منتشر نشده است. و اعدام اسمیت احتمالاً دور از دسترس نیست.

کنت یوجین اسمیت و تختی که برای اعدام با تزریق در نظر گرفته شده است
کنت یوجین اسمیت و تختی که برای اعدام با تزریق در نظر گرفته شده است

اسمیت و تیم حقوقی‌اش ظاهراً برای تلاش دارند که پس از تزریق ناموفق خود و رنج‌هایی که منجر به آن شد، بتواند اعدام با هیپوکسی نیتروژن را جایگزین کنند. ظاهرا برخی محکومین به اعدام دیگر نیز از این خواسته حمایت کرده‌اند.

داستان یک قتل؛ قتل همسر به خاطر دریافت حق بیمه!

در سال ۱۹۸۸، اسمیت و همدستش، جان فارست پارکر، توسط شوهر الیزابت سنت برای قتل او استخدام شدند تا همسرش بتواند بیمه او را دریافت کند. همسر او در آن عمیقاً بدهکار شده بود.

تصویری از  الیزابت سنت
تصویری از  الیزابت سنت

چارلز سنت،  کشیش کلیسای «وست ساید او کرایست» در شفیلد بود و به اسمیت و پارکر هر کدام ۱۰۰۰ دلار برای قتل الیزابت پرداخت کرد. این وظیفه پارکر بود که این کار را انجام دهد و اسمیت وظیفه داشت با جابجایی دسته‌ای از اثاثیه و وسایل مختلف در خانه این حادثه را شبیه سرقت جلوه دهد.

الیزابت در ۱۸ مارس ۱۹۸۸ با هشت ضربه چاقو در قفسه سینه و دو ضربه چاقو بر روی گردنش پیدا شد. همسر او چارلز یک هفته پس از آن که تحقیقات قتل روی او متمرکز شد، خودکشی کرد.

اسمیت و پارکر هر دو به اعدام محکوم شدند. پارکر در سال ۲۰۱۰ اعدام شد، اما اسمیت در سال ۱۹۹۶ مجدداً محاکمه شد و دوباره محکوم شد.

با این حال، هیئت منصفه در آن محاکمه توصیه کرد که او با رای ۱۱-۱ اعدام نشود و در عوض از قاضی خواست تا او را به حبس ابد محکوم کند. قاضی درخواست را رد کرد - رویه ای که در سال ۲۰۱۷ در ایالت غیرقانونی بود - و به هر حال اسمیت را به اعدام محکوم کرد.

او از آن زمان تاکنون چندین بار به دیوان عالی کشور درخواست داده است تا اعدام خود را متوقف کند اما درخواست بی نتیجه ماند. او حتی یکی از درخواست‌های را به دادگاه عالی ایالات متحده ارائه کرد، اما آنها حاضر به بررسی تطبیق درخواست او با قانون اساسی نشدند.

هنوز تاریخی برای مرگ اسمیت بر اثر هیپوکسی نیتروژن انتخاب نشده است.

منبع: میرورِ آمریکا

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید