سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: سهل‌انگاری‌ و ساده‌اندیشی‌ در دولت گذشته باعث شد تا زیرساخت‌های افکار عمومی و شکل‌دهی باور و ذهن مردم تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه که در اختیار دشمنان است، قرار گیرد.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل: دولت روحانی موجب تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی خارجی بر اذهان عمومی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: سهل‌انگاری‌ و ساده‌اندیشی‌ دولت گذشته سبب شد زیرساخت‌های افکار عمومی و شکل‌دهی باور و ذهن مردم تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه که در اختیار دشمنان است، قرار گیرد.

سردار غلامرضا جلالی در اختتامیه سی‌وهفتمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، معلمان را آینده‌ساز خواند و اظهار کرد: پایه و اساس تربیت و پرورش نسل آینده در مدارس شکل می‌گیرد.

وی افزود: از منظر پدافند غیر عامل، صیانت و حفاظت دانش‌آموزان نیز بر عهده آموزش و پرورش و معلمان است. انتظار از آموزش و پرورش، از مدرسه و مدیر گرفته تا معلمان و سایر کارکنان این است که سازوکاری برای حفاظت و دفاع از دانش‌آموزان بیاندیشند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، مدرسه آماده را یک شاخص جهانی برای آمادگی در برابر تهدیدات و مخاطرات دانست و تصریح کرد: مدرسه هم وظیفه تربیت یک نسل آماده برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و هم باید از ساختار و فیزیک مقاوم، کادر آموزش‌دیده و سازمان‌یافته، نظامات و سازوکارهای برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه مدرسه آماده، راهکار تضمین پایداری مدارس و دفاع از دانش‌آموزان برابر انواع مختلف تهدید است، ادامه داد: آمادگی ساختار، مدیر و معلمان مدرسه از جمله ویژگی‌های یک مدرسه آماده است. همچنین کسب چنین آمادگی نیازمند برنامه‌ و سازوکار مبتنی بر پدافند غیر عامل در برابر تهدیدات و حوادث احتمالی است.

جلالی گفت: آمادگی با آموزش، تمرین و رزمایش کسب می‌شود. این امر آمادگی خانواده برای مشارکت در مسائل مهم مدرسه و دانش آموزان را هم می‌طلبد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، رعایت بهداشت را یکی دیگر از گام‌های مهم در شکل‌گیری یک مدرسه آماده برشمرد و اظهار کرد: مدرسه باید به نهادینه‌سازی رعایت اصول بهداشتی در سبک زندگی، آموزش و رفتار دانش‌آموزان کمک کند. تحقق بهداشت فردی، محیطی و حرفه‌ای، مشارکت انجمن اولیا و مربیان را هم می‌طلبد.

جلالی تقویت بعد پرورشی مدارس را از دیگر ویژگی‌های یک مدرسه آماده برشمرد و گفت: باید دانش‌آموزان را با مفاهیم اخلاقی، دینی و انقلابی آشنا کنیم و بر اساس این آموزه‌ها پرورش بدهیم.

جلالی یادآور شد: سهل‌انگاری‌ و ساده‌اندیشی‌ در دولت گذشته سبب شد تا زیرساخت‌های افکار عمومی و شکل‌دهی باور و ذهن مردم تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه که در اختیار دشمنان است، قرار گیرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید