در این مطلب با امیر نوروزی بازیگر سریال حیثیت و روزی روزگاری مریخ آشنا می شوید.

بیوگرافی امیر نوروزی، بازیگر حیثیت / امیر نوروزی کیست؟

امیر نوروزی کیست؟

در این متن با امیر نوروزی بازیگری که به تازگی در نقش فرشاد در سریال حیثیت گمشده می‌درخشد آشنا می‌شوید. در ادامه با امیر نوروزی آشنا شوید.

بیوگرافی امیر نوروزی و زندگی شخصی

امیر نوروزی متولد 30 مهر 1365 در تهران و محله قعله مرغی می باشد ، او که دوران نوجوانی خود را در کانون فرهنگی میثم گذراند با ورود به دانشگاه و شرکت در نمایش های دانشجویی به هنر بازیگری خود ادامه داد. مدتی نیز به خاطر گذراندن خدمت سربازی اش به قوچان رفت و دو سالی را در سختی گذراند.

امیر نوروزی فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه هنر است با ورودش در روی صحنه تئاتر در سال 1382 بازیگری را به طور جدی تری آغاز کرد و با سریال «مردم معمولی» و «روزی روزگاری در مریخ» چهره خود را معروف. او در مدت فعالیت خودش در تئاتر موفق به کسب جایزه از جشنواره های مختلفی شده که از میان آن ها میتوان به جایزه بازیگری جشنواره دانشگاهی و جشنواره فجر اشاره کرد. به گفته خودش نوشتن نیز به بازیگری اش خیلی کمک کرد و اگر روزی نتواند بازی کند حتما می نویسد.

همسر امیر نوروزی

اطلاعات مطمئنی درباره وضعیت ازدواج و همسر امیر نورزی در دسترس نیست و این بازیگر هیچ تصویری مرتبط به این موضوع منتشر نکرده است برای همین نمیتوان به برخی شایعات و اخبار زرد اطمینان کرد.

امیر نوروزی

شروع بازیگری

اینطور که پیداست مسیر حرفه‌ای او از سال 1382 با ورود به عرصه تئاتر آغاز شد و او با بازی در سریال‌هایی همچون "مردم معمولی" و "روزی روزگاری در مریخ" به شهرت دست یافت. در جایی دیگر آمده است که از سال 1383، امیر نوروزی با پیوستن به کانون میثم، وارد دنیای بازیگری شد و در این زمینه با اجرای تئاتر فعالیت خود را آغاز کرد. پس از گذراندن یک دوره شش ساله از تئاتر با اجراهای متعدد، وی وارد حوزه دانشگاهی شد.

در سال 1399، تجربه‌ای جدید برای او به وقوع پیوست و او با بازی در فیلم سینمایی به نام‌های "مصلحت" با بازی فرهاد قائمیان برای اولین بار به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای، جلوی دوربین حضور یافت.

در همان سال، امیر نوروزی تجربه‌ی دوم خود را با بازی در "مامان" تجربه کرد و برای این نقش، به عنوان بازیگر نقش اول، به عنوان کاندیدای جشنواره فجر برای جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول انتخاب شد.

امیر نوروزی در میخواهم زنده بمانم

نقش امیر نوروزی در سریال می‌خواهم زنده بمانم " فرخی " بود که در کنار دیگر بازیگران این سریال یعنی حامد بهداد، علی شادمان، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، مهران احمدی، آزاده صمدی، آناهیتا درگاهی و افسانه چهره‌آزاد برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی دیده شد.

امیر نوروزی در میخواهم زنده بمانم

امیر نوروزی در مصلحت

در فیلم "مصلحت"، امیر نوروزی ایفاگر نقش مسعود قاسمی می‌شود، که به عنوان یک کارمند در قوه قضاییه فعالیت می‌کند. این شخصیت به دلیل عقده‌هایی که از دوره رژیم پهلوی باقی مانده، با یک خانواده اشرافی درگیر می‌شود و در طول داستان با موقعیت‌های پیچیده و تداخلی مواجه می‌شود.

امیر نوروزی در مصلحت

امیر نوروزی در مردم معمولی

امیر نوروزی در سال 1398، به عنوانبازیگر یک نمایش تئاتر به نام "لانچر پنج" مشغول بود که با رامبد جوان و آتیلا پسیانی آشنا شد. این آشنایی به گفتگو و پیشنهاد بازیگری از سوی آنها به امیر نوروزی شد و او هم با میل بازی در مردم معمولی را پذیرفت.

در سریال "مردم معمولی"، امیر نوروزی وظیفه ایفای نقش "خسرو خراباتی" را به عهده داشت. او در این نقش، مربی باشگاه، همسر پیشین رومینا، پسرخاله بردیا، باربارا، شیرین، الناز، ستاره و آوا را بازی می‌کرد. وی در کنار هنرپیشه‌های مشهوری چون رامبد جوان، الناز حبیبی، شبنم مقدمی، آتیلا پسیانی، لیلی رشیدی، کمند امیرسلیمانی و شادی کرم‌رودی و دیگر بازیگران معروف، نقش خود را در این فیلم به خوبی بازی می‌کند.

امیر نوروزی در مردم معمولی

امیر نوروزی در سریال قهوه ترک

یکی از سریال های جدید نمایش خانگی که امیر نوروزی هم در آن حضور دارد، سریال قهوه ترک است که از جمله بازیگران این فیلم مجید نوروزی، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، فرهاد قائمیان و نازنین فراهانی به ایفای نقش‌ها پرداختند.

امیر نوروزی در سریال قهوه ترک

امیر نوروزی در روزی روزگاری مریخ

شهرت امیر نوروزی به اوج خود در سریال "روزی روزگاری در مریخ" به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و محسن چگینی رسید. در این سریال، امیر نوروزی نقش اسکندر را بازی کرد و خود را به عنوان بی‌مزه‌ترین بازیگر مردم مریخ تلقی می‌کند. در این اثر، علاوه بر او، بازیگرانی چون سام درخشانی، ویشکا آسایش، امیر کاظمی، بهادر مالکی، امیرمهدی ژوله و عبدالله روا نیز به ایفای نقش‌هایشان پرداختند.

امیر نوروزی در روزی روزگاری مریخ

امیر نوروزی در لحظه گرگ و میش

یکی از سوالات جالبی که در مورد بازیگر نقش فرشاد حیثیت گمشده از ما داشتید این بود که آیا، او همان بازیگر نقش یوسف در سریال گرگ و میش است یا نه. پاسخ منفی است و او بازیگر نقش یوسف آن سریال نیست و به دلیل شباهت گریم امیر نورزی در سریال روزی روزگاری مریخ به آن کارکتر در سریال گرگ و میش این تصور اشتباه ایجاد شده است.

بازیگر نقش یوسف در سریال گرگ و میش، امیر نوروزی نیست و بازیگر دیگری است به نام ناصر سجادی حسینی.

امیر نوروزی در لحظه گرگ و میش

امیر نوروزی در سریال حیثیت گمشده

شاید یکی از سریال های جدید نمایش خانگی که امیر نوروزی را به شکلی دیگر برای مخاطب، تبدیل به شخصیتی جالب توجه ساخت، سریال حیثیت گمشده با بازی تحسین برانگیز مهدی حسینی نیا و بهزاد خلج است که در این سریال، امیر نورزی نقش فرشاد، همسر تهمینه را بازی میکند.

امیر نوروزی در سریال حیثیت گمشده

فیلم و سریال های امیر نوروزی

  • فیلم سینمایی مامان،1399
  • فیلم سینمایی مصلحت، 1399
  • سریال می خواهم زنده بمانم،1399
  • سریال مردم معمولی،1399
  • فیلم مسافرت، 1395
  • سریال روزی روزگاری مریخی، 1401
  • سریال قهوه ترک، 1402
  • سریال حیثیت گمشده، 1402

گفتگو با امیر نوروزی 

جناب نوروزی، چگونه به سینما راه یافتید؟

فیلمنامه «مامان» و نقش فریدون، کاراکتری با جزئیات بسیار است که در زمینه ایفای نقش زمینه ی بازی را برای بازیگر ازاد میسازد. با مطالعه فیلمنامه به این نتیجه رسیدم که این نقش بسیار روان و پرجزئیات است. در واقع، فریدون پیر پسری است که مشکلات خودش را دارد و با این سن همچنان سربار خانواده اش است. 

ما نمونه های بسیاری از این پیر پسر را درجامعه ی خود شاهدیم. افرادی که در سن بالا همچنان سربار خانواده هستند و از انجایی که این فرهنگ هنوز در کشور ما وجود ندارد که اجازه دهیم فرزندانمان در سنین کودکی مستقل شوند و پیشرفت کنند.

پس خانواده پناهگاهی برای فرزندان است و تا ابد می توانند در کنار خانواده زندگی کنند که این جنس زندگی یک تنبلی به فرد می دهد و فریدون نیز متاثر از همین فضاست؛ مادر این فیلم نیز مانند مادرهای دیگر نیست.در واقع، این مادر اشکالاتی دارد که بخشی از ان مختص به فرزندان و بالعکس می باشد.

تا چه اندازه به دریافت سیمرغ امید داشتید؟

اغلب کسانی که نامزد دریافت سیمرغ بلورین هستند، هرکدام سابقه ی خوبی دارند و مطمئنا آینده دار هستند. بی شک هرکدام آن ها سیمرغ را دریافت کنند من خوشحال می شوم چون تازه شروع کرده ام و توقعی ندارم. اگر هم جایزه سیمرغ بلورین را دریافت کنم، تغییری در رونداخلاقی من نمی گذارد و کارم را انجام می دهم.

زمانی که سیمرغ می گیری اتفاقات بعدی که رخ می دهند بسیار اثر گذاراند و در هرصورت این نامزدی موجب افتخار من است چرا که قدرت انتخاب بیشتری به من می هد و این برای من کافی است.

امیر نوروزی کیست؟

درباره نقش هایتان بگویید؟

تلاشم این است که همیشه خودم باشم و ترجیح می‌دهم در هر کیفیتی که هستم همان امیر نوروزی بمانم و خودم را ارتقا بدهم نه اینکه بخواهم شبیه هنرمندان دیگر بشوم. در طول سال‌ها فعالیتم تلاش کردم به هیچکس حسادت نکنم چون اخلاق برایم از بازیگری در اولویت بیشتری قرار دارد و همین که امسال نامم در کنار هنرمندان شاخصی قرار گرفته برایم لذت بخش است.

نظرت درباره بازیگر شدن غیر اصولی چیست؟

خیلی از علاقه مندان و حتی بازیگران برای معروف شدن به دنبال ایجاد ارتباط با هنرمندان شناخته شده تر یا حضور در کلاس‌های بازیگری فلان کارگردان یا بازیگر هستند؛ در صورتی که اگر به جای این کار، انرژی شان را روی بهتر شدن بازی شان بگذارند موفق تر خواهند بود. چون روابط تا جایی جواب می‌دهد و اگر هنری برای عرضه نداشته باشیم به راحتی از سینما حذف خواهیم شد. من و دوستانم 6 سال در زیرزمین سینما بهاران روزی 6-7 ساعت تمرین می‌کردیم و اتود می‌زدیم که از دل این تمرین‌ها نمایش‌های مختلفی هم بیرون می‌آمد و خوشبختانه در نهایت توانستم ثمره تلاش صادقانه‌ام را ببینم.

و اما درباره تئاتر :

من ریشه‌ام در تئاتر است و هرچه یاد گرفته‌ام از تئاتر بوده است. تئاتر جایی است که ما در آن دست به آزمون و خطا می‌زنیم در حالی که سینما این فرصت را به ما نمی‌دهد از این رو تئاتر را کنار نخواهم گذاشت.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید