پیکان «محمدرضا شاه» ۹۵ هزار یورو فروخته شد.

عکس کمتر دیده شده از خودرو پیکان محمدرضا پهلوی

به گزارش سلام نو، خریداران ایرانی در مزایده فروش خودروی پیکانی که محمدرضا پهلوی در سال ۱۹۷۴ به نیکولای چائوشسکو، رییس جمهور سابق رومانی، اهدا کرده بود، موفق به خرید آن نشدند. یک کلکسیونر رومانیایی این پیکان را به قیمت ۹۵ هزار یورو خریداری کرد

چند کلکسیونر ایرانی تلاش کردند تا با ارائه پیشنهاد قیمت در این مناقصه این پیکان خاص را از آن خود کنند، اما نهایتا یک کلکسیونر رومانیایی برنده مزایده شد.

این خودرو دیروز با قیمت ۹۵ هزار یورو در مزایده به فروش رسید که ۲۴ برابر قیمت پایه این خودرو بوده است و آلینا پانیکو برنده این مزایده بود.

قیمت پیشنهادی پانیکو فقط ۵ هزار یورو بالاتر از پیشنهاد یک شهروند ایرانی بود.

وی می‌گوید، حدود ۱۰۰ نفر در این مزایده حضور داشتند که اکثرشان ایرانی بودند و می‌خواستند این خودرو را که نماد ملی ایران است به کشورشان باز گردانند.

این خودرو پیکان یک لیموزین بود که دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری با قدرت ۵۴ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت بود.

نیکولای چائوشسکو به همراه همسرش در سال ۱۳۶۸ و در پی بالا گرفتن اعتراضات گسترده در رومانی با یک هلی‌کوپتر اقدام به فرار کردند اما نهایتا به دست معترضان افتاده و اعدام شدند.

برنده این مزایده می‌گوید یک هواپیمای دیگر هم متعلق به نیکولای چائوشسکو با قیمت پایه ۲۵ هزار یورو به مزایده گذاشته شده اما نتوانسته آنگونه که پیکان نظر کلکسیونرها را جلب کرده بود برای مشتریان جالب باشد.

عکس کمتر دیده شده از خودرو پیکان محمدرضا پهلوی

کد خبرنگار: ۲۸
۱۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید