روغن بادام تلخ برای تولید سلول‌های بیشتر به پوست کمک می‌کند و از این طریق موجب جوان سازی پوست می‌شود.

فواید روغن بادام تلخ برای رفع چروک پوست صورت

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ را با یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق مرباخوری عسل ترکیب کنید. این ماسک ضدچروک قوی برای شماست. کافی است آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید. روغن بادام را به تنهایی هم می توانید به عنوان یک ضد چروک و مرطوب کننده استفاده کنید.

روغن بادام تلخ برای چه خوب است؟

بر اساس طب سنتی روغن بادام تلخ طبیعتی گرم مایل به مرطوب دارد. از خواص روغن بادام تلخ در طب سنتی می‌توانیم به مواردی مانند درمان درد و وز وز گوش، تب‌بر بودن برای کودکان، ملین، ضد سرطان، آرامش بخش، ضد سرفه، ضد ریزش مو، جلوگیری از آفتاب سوختگی، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس و باز کردن گرفتگی عضلات اشاره کرد. متخصصین طب سنتی معتقد هستند که درد کلیه ناشی از بافت خود کلیه با خوردن ترکیبی از روغن بادام تلخ، مقداری نشاسته و مقداری پودر نعناع خشک شده را درمان می‌شود. خواص روغن بادام تلخ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر و مفید است و از همین رو مورد توجه طب سنتی قرار گرفته است.

خواص روغن بادام تلخ برای صورت

روغن بادام تلخ حاوی اسید اولئیک، نوعی اسید اشباع شده منفرد و اسید چرب امگا 9 است که به این روغن طبیعی خاصیت مرطوب کنندگی قوی بخشیده‌اند. روغن بادام تلخ به راحتی جذب می‌شود، درنتیجه می‌توتتد مواد مغذی و ویتامین‌های خود را در عمق لایه‌های درم پوست وارد کند تا به سلامت و تغذیه پوست کمک کند. یکی از ویتامین های روغن بادام تلخ ویتامین E است که این ویتامین به آن توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد را داده و باعث کم کردن و یا حتی از بین بردن علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز می‌شود. یکی دیگر از خواص بادام تلخ این است که ضد باکتری و ضد میکروب است و می‌تواند باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده‌ی آکنه شود و از طرف دیگر برای درمان بریدگی، خراش و زخم نیز مفید است. روغن بادام می‌تواند موجب روشن شدن پوست شود. از این روغن می‌توانید برای محو شدن لکه‌های پوستی، تیرگی زیر چشم، و استفاده کنید. همچنین روغن بادام تلخ می‌تواند تا حدی از آسیب اشعه ماورای بنفش به پوست جلوگیری کند. روغن بادام تلخ دارای اسیدهای چرب است که از طریق آن‌ها می‌تواند چربی پوست را کنترل کند و به درمان جوش و آکنه کمک کند.

روش استفاده روغن بادام تلخ برای پوست صورت

برخی از افراد دوست دارند از آن به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنند. در واقع، این یک عنصر رایج در بسیاری از محصولات پاک کننده آرایش طبیعی است.

روغن بادام همچنین می تواند در پاک کننده یا مرطوب کننده استفاده شود.

به عنوان پاک کننده آرایش

برای استفاده به عنوان پاک کننده آرایش ، مقدار کمی - به اندازه یک آب نبات M&M - را در کف دست خود بمالید. با استفاده از نوک انگشتان خود، روغن را به آرامی به مناطقی که می خواهید آرایش پاک کنید بمالید.

سپس از پنبه یا آب گرم برای پاک کردن روغن استفاده کنید. در ادامه صورت خود را با پاک کننده مورد علاقه خود بشویید.

به عنوان پاک کننده

روغن بادام به عنوان روغن حامل شناخته می شود، به این معنی که توانایی حمل روغن های ضروری دیگر را به عمق پوست دارد.

می توانید روغن بادام را با یک روغن ضروری که برای پوست مفید است، مانند گل رز، اسطوخودوس، شمعدانی رز یا روغن لیمو مخلوط کنید. قبل از مالیدن روی صورت، حتما اسانس را در قسمت داخلی آرنج یا مچ دست خود تست کنید.

چند قطره از اسانس را به هر اونس روغن بادام اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط روغن را روی پوست مرطوب بمالید و با آب گرم بشویید. از آنجایی که این یک پاک کننده روغنی است، ممکن است لازم باشد دو بار آبکشی کنید تا باقیمانده آن پاک شود.

به عنوان یک مرطوب کننده

همچنین می توانید از روغن بادام به عنوان یک روغن مرطوب کننده استفاده کنید.

برای انجام این کار، پوست خود را مانند همیشه بشویید و خشک کنید. سپس به آرامی مقدار کمی روغن بادام – تقریباً به اندازه نصف یک سکه – را با نوک انگشتان خود به صورت خود بزنید و اجازه دهید جذب پوست شود. اگر از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنید، نیازی به آبکشی ندارید.

خواص روغن بادام تلخ برای چروک صورت

یکی از خواص بادام تلخ درمان چین و چروک و پیری پوست است‌. روغن بادام تلخ موجب جوان سازی پوست می‌شود. روغن بادام تلخ برای تولید سلول‌های بیشتر به پوست کمک می‌کند و از این طریق موجب جوان سازی پوست می‌شود. روغن بادام تلخ حاوی مواد مغذی برای پوست است. روغن بادام تلخ با داشتن ویتامین‌های E و A باعث تحریک تولید سلول های پوستی جدید شده و موجب از بین رفتن چین و چروک‌های صورت می‌شود. روغن بادام به عنوان یک لوسیون طبیعی صورت موجب افزایش رطوبت پوست شده و از ایجاد چروک صورت جلوگیری می‌کند.

ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید، یک قاشق روغن بادام تلخ یا روغن بادام شیرین گرم را به مدت ۱۰ دقیقه به آرامی با انگشتان خود به صورت حرکات دایره‌ای روی پوست صورت ماساژ دهید سپس صورت را با آب گرم بشویید. برای بهره مندی از نتیجه بهتر، این کار را هر شب انجام دهید.

خواص روغن بادام تلخ برای لک صورت

روغن بادام تلخ سرشار از مواد مغذی است که یکی از این مواد روی (زینک) است. روی ماده مغذی اساسی برای درمان لک صورت، آکنه، جای جوش و زخم ‌های قدیمی است. ویتامین A موجود در روغن بادام تلخ موجب تحریک تولید سلول‌های پوستی جدید و صاف شدن پوست می‌شود و همچنین می تواند در درمان لک صورت نیز موثر باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید