۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 55455063

دیگنیتی و فیدلیتی، خودروهایی چینی با ایرادات ریز و درشت هستند که به دلیل تحریم‎ها اخیرا جایگاهی پیدا کردند از این رو با ما همراه باشید و درباره معایب دیگنیتی و فیدلیتی بدانید.

معایب دیگنیتی و فیدلیتی

سلام نو _ سرویس عمومی: بهمن موتور که از کمپانی‌های قدیمی خودروسازی در ایران می‌باشد که با همکاری ایران خودرو و سایپا محصولات پر طرفدارش را با هدف ایجاد تعادل، در بازار داخلی با استفاده از روش‌های پیش فروش و اقساطی در انواع خودرو از جمله مزدا ۲، مزدا ۳، بسترن، هاوال، مزدا ۳۲۳ و خودروهای تجاری از جمله کاپرا، وانت کارا ۲۰۰۰ و انواع استریت و اسکوتر برقی و تریل عرضه مردم میدارد.

این بار جدیدترین کراس اوور این خودروساز فیدلیتی و دیگنیتی می‌باشد. وجود تحریم‌ها و منع واردات خودرو باعث تولید این دو خودرو توسط این کمپانی برای پر کردن خلا کراس اوورهای شهری بوده است. البته همانطور که گفته شد فیدلیتی و دیگنیتی خودروی چینی می‌باشند که خودروی فیدلیتی الهام گرفته و برگرفته از جتور ایکس ۷۰ و دیگنیتی نیز همان دانگ فنگ ix۵ می‌باشد که در ایران با این نام نیز شناخته می‌شود.

آشنایی با دو خودرو چینی دیگنیتی و فیدلیتی

جذابیت فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور به عنوان دو شاسی بلند چینی بازار ایران اخیرا افت کرده است. در ادامه با بزرگترین معایب و ایرادهای فیدلیتی و دیگنیتی از نگاه خریداران آشنا خواهیم شد.

معایب دیگنیتی و فیدلیتی

فیدلیتی و دیگنیتی به عنوان دو شاسی بلند چینی بازار ایران محسوب می‌شوند که بهمن موتور طی سال ۱۴۰۰ آنها را به بازار عرضه کرد و در مدتی کوتاهی توانستند نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند؛ اما اخیرا محبوبیت این دو شاسی بلند چینی مونتاژی بازار به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهد مدل‌های کارکرده فیدلیتی و دیگنیتی با افت قیمت مواجه شدند.

از بزرگترین معایب و ایرادهای فیدلیتی که مالکان آن گزارش کردند می‌توان به گران بودن قطعات، گیجی گیربکس در شیفت به دنده عقب، پایین بودن کیفیت دوربین‌های خودرو، پایین بودن کشش پیشرانه حتی در دورهای بالا و پایین بودن کیفیت متریال کابین اشاره کرد.

از معایب فیدلیتی نیز می‌توان از گران بودن قطعات، پایین بودن کیفیت دوربین‌های خودرو، پایین بودن کیفیت متریال کابین و همچنین داغ شدن شدید گیربکس در ترافیک و سربالایی نام برد.

برای تامین نیروی مورد نیاز خودروی دیگنیتی پیشرانه چهارسیلندر ۱.۵ لیتری مورد استفاده قرار گرفته که به لطف استفاده از توربو شارژ میتواند خروجی قدرت ۱۴۸ اسب بخاری در محدوده ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و خروجی گشتاور ۲۲۰ نیوتون متری در محدوده ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.

معایب دیگنیتی و فیدلیتی

خودروی فیدلیتی هم پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ دارد اما خروجی قدرت آن در محدوده ۵۵۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر ۱۵۶ اسب بخار و حداکثر خروجی گشتاور آن هم در محدوده ۱۷۵۰ دور بر دقیقه به حداکثر ۲۳۰ نیوتن متر خواهد رسید.

مصرف سوخت دیگنیتی طبق اعلام بهمن موتور در داخل شهر ۱۰.۴ لیتر، در خارج از شهر ۵.۴ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی دیگنیتی هم ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد، که البته شاید چنین اعدادی مربوط به رانندگی در شرایط کاملا استاندارد خودرو باشد که در جاده های ایران اتفاق نخواهد افتاد و خریداران دیگنیتی باید انتظار مصرف سوخت به مراتب بیشتری را از این خودرو داشته باشند.

در مقابل، استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه در فیدلیتی باعث شده است تا این خودرو در رانندگی‌های شهری مصرف سوخت به مراتب بهینه‌تری نسبت به دیگنیتی داشته باشد. طبق اعلام بهمن موتور، مصرف سوخت فیدلیتی در داخل شهر ۷.۸ لیتر، در جاده های خارج از شهر ۷.۲ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی این خودروی چینی هم ۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی می‌باشد که تقریباً تفاوتی با خودروی دیگنیتی ندارد.

معایب دیگنیتی و فیدلیتی

معایب دیگنیتی

کابین دیگنیتی کم از خودروی فیدلیتی ندارد. زمانی که پشت فرمان این خودرو بشینید بی شک از رانندگی با غربیلک فرمان D-Cut اسپرت خسته نخواهید شد. البته کابین این خودرو بزرگتر از کابین فیدلیتی می‌باشد و سرنشینان راحتی بیشتری را با شستن در آن تجربه خواهند کرد. طراحی اسپرت داخل خودرو جذابیت این خودرو را بیشتر از فیدلیتی کرده و بیشتر جوان پسند شده است.

ادوات داخلی همه از بهترین متریال و روکش‌های صندلی و تو دری‌های جنس قابل قبولی دارند و به نوعی لوکس بودن خودرو را به رخ می‌کشند.

هر خودرویی داری مزایا و معایبی می‌باشد که با توجه به هزینه‌های آن‌ها بهتر است شناخته شوند تا شخصی که قصد خرید آن خودرو را دارد بتواند راحت‌تر بین انتخاب‌های خود تصمیم بگیرد. دیگنیتی نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد دارای معایبی می‌باشد که در بخش زیر کوتاه، امّا واضح به آن‌ها پرداختیم.

معایب:

سیستم تعلیق اسپرت

تک دیفرانسیل بودن نسبت به ابعاد و وزن خودرو

کند بودن گیربکس CVT در شتاب اولیه

کیفیت پایین متریال کابین

کشش بسیار پایین موتور حتی در دورهای بالا

کیفیت پایین دوربین‌های خودرو

گیجی و گنگی گیربکس در شیفت به دنده عقب

قیمت بسیار بالای قطعات

معایب دیگنیتی و فیدلیتی

خودرو فیدلیتی و معایب آن

فیدلیتی شاسی بلندی است که در دسته خودروهای کراس اوور نسبتا بزرگ قرار دارد. این خودرو در دو مدل ۵ و ۷ نفره به انتخاب مشتری به عرضه می‌رسد. فیدلیتی گروه بهمن در رنگ‌های جذاب سفید، مشکی، قرمز روناسی، خاکستری کهکشانی، آبی اطلسی و خاکستری گرافیتی به فروش می‌رسد.

زمانی که داخل کابین این خودرو می‌شوید متوجه پختگی در طراحی آن می‌شود. با وجود این موضوع هم چنان جوان پسند و زیبا به نظر می‌رسد. کابین فیدلیتی به خصوص در قسمت داشبورد بسیار جذاب طراحی شده است و از محصولات آلمانی در طراحی آن استفاده شده است. فضای کابین به مقدار لازم جادار می‌باشد و شما می توانید در تعداد سرنشین دلخواه خود (۵ یا ۷ نفره) آن را سفارش دهید. استفاده از چرم مصنوعی در صندلی‌ها، داشبورد، رودری‌ها از جمله دلایل جذابیت‌های این خودروی دوست داشتنی می‌باشد.

معایب:

تک دیفرانسیل بودن با توجه به ابعاد و وزن خودرو

حساسیت و نگهداری توربو شارژ

تاخیر در ورود توربو شارژ به مدار

معایب دیگنیتی و فیدلیتی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید