رئیس جمهور ترکیه پس از گذشت چند هفته از سفر اخیرش به سه کشور عربی بار دیگر در حال برنامه‌ریزی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

سفر دوباره اردوغان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، شبکه «سی‌ان‌ان ترک» خبر داد رئیس جمهور این کشور تنها پس از گذشت چند هفته از سفر اخیرش به سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس بار دیگر در حال برنامه‌ریزی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

شبکه «سی‌ان‌ان ترک»، امروز (شنبه)، خبر داد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای دومین سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال برنامه‌ریزی است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این شبکه نوشت که اردوغان در حال برنامه‌ریزی برای این سفر در ماه آگوست جاری است.

طبق گزارش این شبکه، برنامه سفر اردوغان، کشورهای بحرین، عمان، کویت و عراق را در بر می‌گیرد و ممکن است شامل سفری رسمی نیز به آلمان بشود.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه و مقامات کشورهای عربی یادشده تا لحظه انتشار این گزارش به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و آن را رد یا تایید نکرده‌اند.

سی‌ان‌ان تورک همچنین خبر داد که اردوغان در روزهای نهم و دهم ماه سپتامبر در اجلاس گروه ۲۰ که قرار است در هند برگزار شود، شرکت خواهد کرد و همچنین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در آمریکا در تاریخ هجدهم و نوزدهم ماه سپتامبر حاضر خواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رئیس جمهور ترکیه تنها چند هفته قبل به قطر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی سفر کرده بود.

یک هیأت اقتصادی و تجاری بزرگ در این سفر اردوغان را همراهی کرده بودند و طی آن چند قرارداد مهم به ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار به امضا رسید.

از جمله مهم‌ترین این قراردادها، توافق شرکت ترکیه‌ای «بایکار» سازنده پرنده‌های بدون‌سرنشین با عربستان سعودی بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید