استاندار مازندران در میان جمعی از فعالین صنعت گردشگری این استان از لزوم تدوین برنامه راهبردی توسعه گردشگری برای این استان خبر داد. توجه به جذب توریست خارجی، توجه به محور مازندران به خراسان رضوی و بهره گیری از ظرفیت‌های طبیعت استان از دیگر نکات مطرح شده از سوی حسینی پور بود.

لزوم تدوین برنامه راهبردی برای توسعه گردشگری در مازندران

استاندار مازندران گفت : تبدیل گردشگری سنتی به صنعتی با هدف رهایی از وضع موجود ضروری است و در همین راستا نیز نخستین کریدور گردشگری این استان با خراسان رضوی برقرار شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در جلسه فعالان گردشگری غرب مازندران در سالن اجتماعات دفتر غرب استانداری در نوشهر، افزود: گردشگری صنعتی به آن معنا نیست که از سنن و آداب خود چشم پوشی کنیم، بلکه بستر ساز گردشگری صنعتی از راه گردشگری سنتی است.

وی، اظهارداشت: امروز ذائقه گردشگران تغییر کرده و دوست دارند به روستاها سفر کنند، باید بستر ورود آنان را به این مناطق فراهم کرد.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: هنر ما این است که ظرفیت های بالقوه گردشگری این استان مانند ظرفیت های دریا، جنگل، کوهستان و جلگه را بالفعل کنیم و به کشورهای خارجی بشناسانیم.

استاندار مازندران، تصریح کرد: الان فرصت نقد و گلایه هایی که سوق دهنده به جلو نیست گذشته است، در نظر داریم فعالان گردشگری یک تحول شگرفی که راهبرد دولت است را در عرصه گردشگری این استان ایجاد کنند.

ضرورت شناساندن ظرفیت های گردشگری مازندران به کشورهای خارجی

حسینی پور این استان را لنگرگاه گردشگری ایران دانست و گفت: مازندران نقطه بی نظیری در کشور است، در هیچ جای ایران جز شمال جنگل های هیرکانی وجود ندارد این عرصه ها نشانه تمدن مردم این منطقه است که آنان تاکنون حفظ کردند، باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به روسیه اشاره و اضافه کرد: در این سفر اخیر فیلمی از ظرفیت های مازندران نمایش داده شد که مقامات روس از ظرفیت های موجود در استان ما شگفت زده و علاقه مند به سرمایه گذاری در این استان شدند.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که یکی از راهکارهای بزرگ؛ تبدیل مسافر به گردشگر است، افزود: سالانه ۴۰میلیون مسافر وارد این استان می شود که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان نهایت بهره را برد.

رونق اقتصادی مازندران با راه اندازی کریدور گردشگری مازندران - خراسان رضوی

وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان توسط کارت های پوز در این استان تراکنش داشته است، چقدر آمادگی داریم این تعداد مسافر را تبدیل به گردشگر کنیم، ظرفیتی که باید برای آن برنامه ریزی علمی و اصولی انجام بشود.

حسینی پور، اظهارداشت: به همین خاطر سعی شده اولین کریدور خراسان رضوی به مازندران را برقرار کنیم، در خراسان رضوی سالی پنج میلیون زائر خارجی داریم اگر بتوان ۱۰ درصد آنان به سمت مازندران هدایت شوند تاثیر زیادی روی رونق گردشگری و اقتصاد مردم مازندران خواهد داشت.

استاندار مازندران ادامه داد: در مازندران این همه رودخانه داریم، چه اندازه از آن ها در راستای جذب گردشگر استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای جاده کندوان برنامه داریم، سعی می کنیم این جاده را به عنوان منطقه گردشگری شمال ایران معرفی کنیم، این مورد در گزارش به رئیس جمهور هم مطرح شد و بسیار از این دیدگاه استقبال کردند و گفتند بروید طرح بیاورید و بنده حمایت می کنم.

لزوم تهیه طرح جامع گردشگری کندوان

به گفته وی باید یک طرح جامع گردشگری برای جاده کندوان فراهم شود.

وی به برگزاری بزرگ ترین همایش رویداد گردشگری کشورهای همسایه دریای خزر در مازندران در مهرماه خبر داد و گفت: نباید به شکل پیوسته نقد و گلایه کرد باید به مردم امید داد ما باید مازندران را درست کنیم، سالانه ۱۰ میلیون روسی به ترکیه می روند و برنامه ریزی شده از این تعداد ۲ میلیون نفر را جذب کنیم.

حسینی پورنوری تصریح کرد: باید کارگروهی در این استان ایجاد شود تا نارسایی ها و مشکلات فراروی فعالان مراکز اقامتی مازندران مانند نداشتن صرافی ها حل شود.

وی با اشاره به سه هزار و ۶۰۰ روستا در این استان، گفت: از این تعداد دهکده های نمونه گردشگری راه اندازی کنیم و کندلوس نوشهر یکی از این روستاهاست که یک اتفاق فاخر رخ داده و هر گردشگری آنجا برود با کل ایران آشنا می شود.

لزوم استفاده از طبیعت استان

مقام عالی دولت در مازندران بیان کرد : در مازندران طبیعت به اندازه و وفور وجود دارد به عنوان نمونه دماوند و آزاد کوه و میانکاله داریم تاکنون از آنها بهره برداری گردشگری نشده است.

وی، گفت: خیلی از طبیعت گردان خارجی می توانند از شبه جزیره میانکاله دیدن کنند.

به گفته وی ۹۰۰ آب بندان موجود مازندران ظرفیت برای اکوتوریسم و توریسم درمانی است که تاکنون زیرساخت های آن فراهم نشده که باید در این حوزه برنامه ریزی شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید