خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

شهرداری منطقه ۲۲ در خدمت زائرین اربعین

 شهردار منطقه ۲۲ تهران با اعلام آمادگی برای خدمات رسانی به زائران اربعین و استقرار در مرز رسمی خسروی گفت: امسال این شهرداری به عنوان معین شهرداری قصرشیرین در کمک رسانی و خدمات رسانی به زائران در مرز مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار  سلام نو به نقل از ایرنا، «رضا شرفی» روز پنجشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز خسروی افزود: شهردار منطقه ۲۲ طبق احکام ستاد اربعین شهرداری تهران به عنوان مسوول قرارگاه اربعین مرز خسروی انتخاب و در چهار کمیته حمل و نقل، ترافیک و عمران و ساختار سازی برای ارائه خدمات مناسب در مرز ایفای نقش می کند.

او از مجموعه اقدام های پیش بینی شده توسط شهرداری منطقه ۲۲ تهران را اعزام ۲۰۰ نفر کارگر و تجهیزات از جمله تانکر، خاور، واترجت شستشو و تلویزیون بزرگ و سطل های زباله و همچنین برپایی موکب بیان کرد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: در امر زیباسازی فضای شهری و آماده سازی شهر قصرشیرین برای حضور و خدمات رسانی به زائران اربعین نیز این مجموعه شهرداری با تمام توان حضور خواهد داشت.

مسوول قرارگاه اربعین شهرداری تهران در مرز خسروی گفت: شهرداری تهران در سال های گذشته نیز در ایام اربعین خدمات رسانی گسترده ای داشته و امسال نیز با استفاده از تجربه قبلی در خدمت زائران اربعین خواهد بود.

شرفی ضمن درخواست برای تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات شهرداری و صدور کارت تردد برای حضور کارگران و عوامل خدمات رسانی توسط ستاد اربعین استان کرمانشاه، ادامه داد: همچنین با اولویت بندی برنامه ها و شرح وظایف از ظرفیت خیران منطقه ۲۲ برای حمایت و مساعدت در مرز خسروی استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و سومار و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی با قصرشیرین ۱۵ کیلومتری دارد و یکی از مرزهای چهارگانه برای تردد زوار است که از ۱۶ محرم و ۲۳ مرداد ماه این مرز برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی می شود.

در شهرستان قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید