وزیر خارجه طالبان در ادامه مصاحبه با الجزیره تاکید کرد: «آمریکا باید تحریم‌ها علیه افغانستان را برداشته و موضوع دارایی‌های بلوکه شدن را حل کند».

مذاکرات طالبان با آمریکا مثبت بوده است

امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان روز چهارشنبه گفت مذاکراتی که در دوحه قطر با هیئت آمریکایی برگزار شد، بسیار مثبت بوده است.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «خواستار حل پرونده بازداشتی‌های خارجی در افغانستان به شیوه‌ای که مورد رضایت دو طرف باشد، هستیم».

توماس وِست، نماینده‌ ویژه آمریکا در امور افغانستان و رینا امیری، نماینده‌ ویژه آمریکا در امور زنان و حقوق بشر در روزهای ۳۰ و ۳۱ جولای با هیأت طالبان به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ این گروه گفت‌وگو کرده‌اند.

وزارت خارجه‌ آمریکا درباره جزئیات این نشست گفته است که هیأت امریکایی در دیدار با طالبان نگرانی عمیق خود را در رابطه با بحران انسانی ابراز و بر ادامه‌ حمایت از سازمان‌های کمک‌رسان در افغانستان تأکید کرده‌ است.

وزیر خارجه طالبان در ادامه مصاحبه با الجزیره تاکید کرد: «آمریکا باید تحریم‌ها علیه افغانستان را برداشته و موضوع دارایی‌های بلوکه شدن را حل کند».

امیر خان متقی گفت: «در جریان مذاکرات دوحه بر موضوع احترام واشنگتن به حق حاکمیت افغانستان تاکید شد».

وی همچنین افزود که هرگز اجازه داده نخواهد شد که از سرزمین‌های افغانستان علیه دیگران از جمله آمریکا اقدامی انجام شود. 

عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان در رشته‌توییتی نوشت که هیأت طالبان یک‌بار دیگر تأکید کرده است که برای اعتمادسازی مهم است تا فهرست‌های «سیاه و جایزه» برداشته و ذخایر بانکی آزاد شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید