لاغری با ورزش کردن یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن است از این رو با ما همراه باشید و بدانید کدام ورزش باعث لاغری میشود.

کدام ورزش باعث لاغری میشود

سلام نو _ سرویس علم و فناوری: ورزشی که بتوان در آن کالری سوزی زیادی را در مدت زمان کم انتظار داشت، بهترین ورزش برای لاغری به حساب می‌آید. مزایایی که این‌گونه ورزش‌ها دارند این است که شما با هدفی مشخص، و برای از بین بردن چربی‌ها به سراغ این ورزش‌ها رفته و قطعاً نتیجه می‌گیرید.

در کنار لاغری و تناسب اندام، آب شدن چربی‌های اضافه و از بین رفتن اضافه وزن، مزایای بیشتری را هم برای شما به همراه خواهد داشت. با از بین بردن اضافه وزن، از فشار زیادی که به زانو و کمر خود وارد می‌کنید، جلوگیری خواهید کرد. همچنین با کاهش میزان چربی بدن، از خطراتی مثل دیابت نیز به دور خواهید بود.

آشنایی با ورزش‌هایی که باعث لاغری می‌شود

به طور کلی انواع مختلف ورزش ها را می توان در دو دسته ورزش های بی هوازی و ورزش های هوازی طبقه بندی نمود. ورزش های بی هوازی دسته ای از ورزش ها هستند که مدت زمان انجام آن ها کم و عضلات محدودی را درگیر می کنند.

کدام ورزش باعث لاغری میشود

این نوع ورزش ها تنها موجب ترشح آنزیم های قند سوز بدن می شوند. به همین دلیل با انجام این ورزش ها، بدن فقط قند و کربوهیدرات می سوزاند و در کاهش میزان چربی بدن تاثیر زیادی ندارند.

این نوع ورزش ها معمولا قدرت عضلات فرد را افزایش می دهند. برای مثال ورزش وزنه برداری یک نوع ورزش بی هوازی می باشد.

بنابراین معمولا برای لاغری و کاهش وزن، ترکیب متنوعی از ورزش های هوازی می تواند بسیار مفید باشد. ورزش های هوازی یک روش خوب برای بالا بردن میزان ضربان قلب است که می تواند کالری هایی که در بدن شما به صورت چربی ذخیره شده اند را سوزانده و به مصرف برساند.

به عنوان مثال با انجام یک جلسه تمرین هوازی ۲۰ دقیقه ای حداقل ۲ تا ۳ هفته می تواند به شما کمک کند تا بتوانید وزن خود را کاهش داده و به وزن مطلوب و ایده آل خود دست پیدا کنید.

طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران، بهترین ورزش برای لاغر شدن و کاهش وزن، ترکیبی از ورزش های هوازی و بی هوازی می باشد.

کدام ورزش باعث لاغری میشود

با ترکیب این نوع ورزش ها با یکدیگر امکان موفقیت برنامه کاهش وزن شما تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند.

چون با تلفیق این نوع ورزش ها با یکدیگر، برنامه تمرینی شما متنوع تر و کمتر کسالت آور می شود. بنابراین شما به نتایج بهتر و مناسب تری دست خواهید یافت. بنابراین می توان گفت که ترکیبی از ورزش های هوازی و بی هوازی را می توان به عنوان لاغر کننده ترین ورزش ها محسوب نمود.

یکی از نکات مهم در انجام فعالیت های ورزشی به منظور کاهش وزن که باید همواره آن را مد نظر قرار دهیم، ورزش کردن به صورت منظم، برنامه ریزی شده و هدفمند است.

ممارست در انجام تمرینات ورزشی مهم ترین نکته ای است که باید هنگام انجام تمرینات ورزشی به آن توجه کنیم تا بتوانیم از برنامه ورزشی خود نتیجه مطلوبی کسب کنیم.

به طور کلی کارشناسان علوم ورزشی و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که حداقل باید فرد سه بار در طول هفته ورزش کند و مدت زمان هر جلسه ورزشی، باید حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد.

کدام ورزش باعث لاغری میشود

در حین انجام تمرینات ورزشی از نوشیدن آب به میزان مناسب غافل نشوید و حداقل یک هفته در روز، استراحت کامل داشته باشید و تمرینات لاغر کننده ترین ورزش ها را کنار بگذارید.

بهترین ورزش‌ها برای لاغری

ورزش‌های هوازی

برای لاغری با ورزش، حتما نوعی تمرین هوازی را در برنامه خود داشته باشید. تمرینات هوازی از قلب شما محافظت می‌کنند و کالری سوزی زیادی دارند. شما به راحتی می‌توانید حتی در منزل با ویدیوهای آموزشی هوازی انجام دهید.

موقع انجام تمرین‌های هوازی، سیستم تنفسی، وظیفه تأمین اکسیژن بدن را برعهده دارد. در ۲۰ دقیقه اول شروع ورزش، بدن از کربوهیدرات ذخیره شده در بدن (گلیکوژن) برای تأمین سوخت مورد نیاز خود استفاده می‌کند. بعد از ۲۰ دقیقه، بدن از چربی ذخیره شده برای تأمین نیروی مورد نیاز عضلات و بدن استفاده می‌نماید. چند نمونه از بهترین تمرینات هوازی را در این قسمت معرفی می‌کنیم.

تمرینات قدرتی

برخلاف ورزش‌های هوازی، ورزش‌های قدرتی انرژی خودشان را از عضلات به‌دست می‌آورند. مزیت بزرگ ورزش قدرتی و تمرین با وزنه این است که علاوه‌بر چربی سوزی، عضله نیز می‌سازد.

کدام ورزش باعث لاغری میشود

همان‌طورکه گفتیم عضله به نوبه خود کالری می‌سوزاند. کارشناسان پزشکی ورزشی توصیه می‌کنند که هفته‌ای سه بار تمرین قدرتی داشته باشید و همه گروه‌های عضلانی اصلی را در درگیر کنید.

ورزش یوگا و پیلاتس

یوگا و پیلاتس به اندازه سایر ورزش‌ها شدتی نیستند، اما می‌تواند به طرق دیگر به کاهش وزن شما کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که یوگا کار می‌کنند، بیشتر مراقب رژیم غذایی‌شان هستند، بنابراین احتمال چاقی آن‌ها کمتر است.

از طرفی یوگا باعث آرامش ذهن افراد می‌شود و سبک زندگی سالم‌تری را به همراه می‌آورد. پیلاتس هم نوعی تمرین قدرتی با شدت کم است و می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. پس می‌توان برای لاغری با ورزش به نوعی روی این ورزش‌ها هم حساب کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید