در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به ۲۰ مورد از خونین ترین و خشن ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

به گزارش سلام نو به نقل از روزیاتو، باور کنید یا نه، فیلم های ترسناک بیش از ۱۲۵ سال است که مخاطبان را هیجان زده و وحشت زده کرده اند. خانه شیطان (House of the Devil) که بسیاری آن را اولین فیلم ترسناکتاریخ سینما می دانند، در سال ۱۸۹۶ ساخته شد و در مورد مفیستوفلس است، سرباز شرور شیطان در روی زمین که برای ترساندن دو مرد که وارد قلمرو او می شوند، چند شیطان را احضار می کند، قلمرویی که در واقع یک قلعه بسیار عجیب و غریب است.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

این فیلم آغازگر یکی از محبوب ترین ژانرهای سینما بود، ژانری که تا به امروز همچنان مخاطبان را در سراسر جهان شیفته خود می کند. فیلم های ترسناک به اصطلاح پر از خونریزی و کشتار (یا فیلم های پاشش خون) همیشه مورد علاقه طرفداران این ژانر خاص بوده اند. به نظر می رسد که این فیلم ها هرگز از عرصه سینمای وحشت حذف نمی شوند، مهم نیست که چقدر می توانند آزاردهنده و حال بهم زن باشند. به نظر می رسد که فیلم های ترسناک برتر مملو از خونریزی، هرگز از ذهن طرفداران این ژانر در سراسر جهان پاک نمی شوند .در واقع، در طول سالیان متمادی، فیلم های ترسناک پر از خشونت تمایل داشته اند که مرزها را در مورد مرگ های خونین، مثله کردن، و هر نوع دیگر از صحنه های خونینی که فیلمسازان این عرصه می توانند به آن ها فکر کنند، را جابجا نمایند.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

بسیاری از فیلم های ترسناک وقتی با بهترین روایت ها، سناریوها، موسیقی ها و بازیگران همراه می شوند، از خشونت و خونریزی با تاثیر فوق العاده ای برای خلق لحظاتی واقعاً تکان دهنده و به شدت ترسناک در فیلم استفاده کرده اند. لحظاتی که بینندگان فیلم را در طول شب بیدار نگه می دارد. لحظاتی که باعث می شوند طرفداران وقتی به تنهایی راه می روند، برگردند و پشت سرشان را نگاه کنند. لحظاتی که باعث می شود افراد وقتی به روی صندلی های راحت سینما نشسته اند، احساس ناخوایندی داشته باشند. با این حال، چه فیلم های خوبی باشند و چه نباشند، این فهرست تنها بر میزان کشتار و خونریزی تمرکز دارد. پاشیدن خون. مرگ های خونین. درد شدید. در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به خونین ترین و خشن ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینما.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۲۰- Day of the Dead

این فیلم زامبی محور محصول سال ۱۹۸۵ سومین فیلم از سری فیلم های شب مردگان زنده (Night of the Living Dead) بود. با خشونت و پرتنش بودنی در حد و اندازه های دو فیلم اول، Day of the Dead یا روز مردگان، این عناصر را به سطحی کاملاً جدید می رساند. از آن جایی که فیلم همانند پیشینیان خود حول یک آخرالزمان زامبی محور می چرخد، روز مردگان فرصت های زیادی برای به تصویر کشیدن صحنه های خشن و در کل لحظات خونین دارد. در حالی که این فیلم در مقایسه با دو فیلم اول چندان مورد توجه منتقدان قرار نگرفت، روز مردگان به اندازه کافی جذابیت دارد تا حتی سختگیرترین طرفداران این ژانر را راضی کند.

برخی از پرتنش ترین صحنه های این فیلم حاوی تصاویر از هم دریده شدن بدن افراد، تیراندازی، سرهای بریده، بیرون زدن مغز و صورت های پاره شده است. در یکی از ناراحت کننده ترین صحنه های فیلم، یک شخصیت قبل از اینکه مورد هدف گلوله قرار بگیرد، شکمش پاره شده و اندام هایش یک به یک از هم دریده می شود. تمام این خونریزی های شدید به صحنه نبرد طولانی، خونین و پرتنش پایانی ختم می شود.

بازسازی های بعدی فیلم بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ نتوانستند تحسین فیلم های اصلی را جلب کنند. در سال ۲۰۲۱، یک مجموعه تلویزیونی براساس روز مردگان منتشر شد و از فصل اول نسبتاً موفقی برخوردار بود. با این حال، در زمان نوشتن این مقاله، ساخت فصل دوم هنوز تایید نشده است.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۱۹- Saw

این اثر کالت کلاسیک که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد، یک فیلم موفق و پرفروش برای جیمز وان بود که اکنون فیلمساز شناخته شده ای است. به عنوان اولین تجربه کارگردانی وان، محبوبیت فیلم اره (Saw) باعث شد تا این فرانچایز تا به امروز ۸ فیلم دیگر را نیز شامل شود. در حالی که این فیلم مسلماً به اندازه دیگر آثار ترسناک کلاسیک مملو از خشونت و کشتار، تکان دهنده نبود، اما داستان منحصر به فرد و کارگردانی درخشان، آن را به اثری فوق العاده ناخوشایند و پر تعلیق تبدیل کرد.

این بدان معنا نیست که اصلا خشونت و کشتاری در فیلم اره وجود ندارد. در مشهورترین صحنه فیلم، یکی از شخصیت های اصلی که پس از ربوده شدن و به زنجیر کشیده شدن، در یک سرویس بهداشتی کوچک و تنگ قرار می گیرد، باید در نهایت مجبور می شود برای فرار، پای خود را با اره قطع کند. این لحظه تکان دهنده زیر پوست بینندگان می خزد و آن ها را مجبور می کند تا خود را در چنین موقعیتی فرض کنند.

در بسیاری از دنباله های اره، سطح خشونت و خونریزی بسیار بالاتر می رود. با این حال، قسمت اورجینال اره، به خاطر روایت هوشمندانه و ترسناکی محضش که لایه های استادانه ای از تعلیق را به خشونت اضافه می کند در این فهرست قرار می گیرد، موضوعی که آن را به یکی از تکان دهنده ترین و غیرقابل تحمل ترین فیلم های ترسناک زمان خود تبدیل می کند. محبوبیت این فرنچایز به معنای ساخت دهمین قسمت از این مجموعه است که در سال جاری منتشر خواهد شد.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۱۸- Zombie ۲

فیلم های ترسناکی که در آن ها هیولاهای نامیرایِ محبوب همگان به تصویر کشیده می شوند، اغلب بهترین فرصت ها را برای اضافه کردن مقداری خونریزی و کشتار فراهم می کنند. این اثر کلاسیک خاص از لوچیو فولچی، عنوانی نسبتاً گیج کننده ای دارد، زیرا در واقع دنباله ای بر فیلم دیگری نیست. به دلیل بازاریابی گمراه کننده، این فیلم ایتالیایی به عنوان دنباله ای برای طلوع مردگان یا Dawn of the Dead (که در ایتالیا با نام Zombie شناخته می شد) تبلیغ شد. فارغ از این ها، فیلم تحسین شده Zombie ۲ (یا Zombi ۲) منتشر شده در سال ۱۹۷۹، سینمای وحشت ایتالیا در دهه ۱۹۸۰ را از طریق محبوبیتش بازتعریف کرد.

این فیلم صحنه های بسیار خشن و پرتنشی را به تصویر می کشد که از جمله آن ها می توان به صحنه مشهور از حدقه درآمدن چشم اشاره کرد. همچنین صحنه ای در این فیلم وجود دارد که در آن یک زامبی به یک کوسه حمله می کند. با در نظر گرفتن این موضوع در سال ۱۹۷۹ جلوه های ویژه کامپیوتری در دسترس نبود، این تصاویر نوعی فیلمسازی بسیار ابداعی بود. این فیلم به دلیل خشونت بیش از حدش در رده سنی بالای ۱۸ قرار گرفت و همچنین به عنوان یک “فیلم زننده” طبقه بندی شد.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۱۷- Martyrs

فیلم ترسناک فرانسوی Martyrs یا شهدا که یک فیلم انتقام جویانه افراطی است، به دلیل ماهیت تاریک و پر از خشونت خود، مخاطبان و منتقدان را دو قطبی کرد. این فیلم که از نظر روانشناختی بسیار ویرانگر و تکان دهنده است، داستان انتقام وحشتناکی را به تصویر می کشد که توسط یک زن و دوستش پس از شناسایی خانواده ای که او را در کودکی شکنجه کرده و آزار داده اند، طراحی شده است.

در این فیلم صحنه های شکنجه، تیراندازی و درگیری های وحشیانه تا سرحد مرگ به تصویر کشیده شده است. هنگامی که فیلم در بازار فیلم مارچ دو فیلم (یک بازار فیلم مشهور در فرانسه) نمایش داده شد، بسیاری از مردم به دلیل ماهیت ترسناک و پرخشونت آن از سالن خارج شدند. این فیلم در طول نمایش های مشهور دیگر، به دلیل ماهیت بسیار خشن و عناصر ویرانگر روانشناختی اش، باعث از هوش رفتن و حالت تهوع بسیاری از مردم شد. با اینکه این فیلم به عنوان یک فیلم بسیار تفرقه برانگیز طبقه بندی می شود، اما هنوز هم به طور کلی نمرات خوبی از منتقدان دریافت کرده است. در سال ۲۰۱۵، بازسازی آمریکایی این فیلم توسط آنکر بی فیلمز منتشر شد که یک شکست هنری بزرگ بود.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۱۶- Society

Society یا جامعه یک فیلم ترسناک منتشر شده در سال ۱۹۸۹ بود، با داستان کودکی ثروتمند از بورلی هیلز که متوجه می شود خانواده اش به یک فرقه قاتل تعلق دارند. در حالی که این فیلم در سال ۱۹۸۹ فیلمبرداری و تکمیل شد، باید سه سال دیگر برای اکران در ایالات متحده آمریکا صبر می کرد. این فیلم همچنین در زیر شاخه دیگری از ژانر وحشت به نام وحشت فیزیکی یا بدنی قرار می گیرد که به خاطر صحنه های بسیار خشن و مثله کردن عمده بدن (بدون در نظر گرفتن یک ضحنه جنسی شیطانی و مملو از خونریزی) مشهور است.

در حالی که بسیاری از منتقدان آن را فیلمی بدور از یک فیلم جدی طبقه بندی می کردند، اما هنوز هم در برخی محافل به شدت مورد توجه قرار گرفت و حتی در فهرست ۱۰۰ فیلم ترسناک برتر تاریخ سینما جای گرفت. این فیلم همچنین به خاطر جلوه های ویژه و میکاپ خاصش شناخته می شود. مشهورترین صحنه آن قطع عضو شدید و تغییر شکل بدن انسان است.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۱۵- Hellraiser

Hellraiser یک اثر کالت کلاسیک براساس رمان دلهره آور کوتاهِ کلایو بارکر به نام he Hellbound Heart است و داستان تاریک و پیچیده مردی لذت طلب به نام فرانک کاتن را روایت می کند که ناخواسته دردی غیرقابل تصور را بر خود تحمیل می کند. فرانک با باز کردن یک جعبه پازل مرموز در حین تلاش برای رسیدن به سطوح جدیدی از لذت شهوانی، سینوبایت ها را احضار می کند، نژادی غول آسا از موجوداتی که لذت و درد برای آن ها غیرقابل تشخیص است.

سینوبایت ها شکل های افراطی سادومازوخیسم را بر فرانک تحمیل می کنند و نتایج آن صحنه های شکنجه پر از خونریزی و خشونت عمدتاً مضحکی را در پی دارد. این فیلم در ابتدا با برچسب X (خشونت بالا) منتشر شد و باید کوتاه می شد تا صریح ترین و خشن ترین صحنه های آن حذف شود تا بتوان در سینماها اکرانش کرد. این فیلم باعث ساخت چندین دنباله شد. در سال ۲۰۲۲، این فرنچایز یک راه اندازی مجدد به نام Hellraiser دریافت کرد که نسلی جدید از سینوبایت ها را به نمایش می گذاشت.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۱۴- Evil Dead

فیلم اورجینال Evil Dead در سال ۱۹۸۱ و به کارگردانی سم ریمی منتشر شد. این فیلم به قدری ترسناک بود که نمایش آن سال ها در بریتانیا ممنوع بود. با این حال، این فیلم یک فرنچایز را نیز به وجود آورد که با ساخت چندین دنباله همراه بوده است. در حالی که تمام قسمت های مردگان شرور دارای سطح بالایی از خشونت بودند، نسخه ۲۰۱۳ مردگان شرور به قدری خشن بود که برای اطمینان از رسیدن به رتبه قراردادی خود که رتبه R بود، باید بخش هایی از خشونت و خونریزی آن حذف می شد.

این فیلم که مملو از صحنه های خونین و ترسناک است، به شدت آزار دهنده است و ثابت کرد که یک بازسازی شایسته از فیلم اصلی است که توانست علاقه فیلم اورجینال برای خشونت شدید را به مرحله تازه ای ببرد. آخرین قسمت از این مجموعه با عنوان Evil Dead Rise در ماه آوریل منتشر شد و بی شک خونین ترین و خشن ترین نسخه این فرنچایز تا به امروز است.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۱۳- Hostel

به عنوان اولین فیلم از سه گانه داستان های هولناک شکنجه برای سرگرمی، Hostel زمانی که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، خونریزی و خشونت را به ارتفاعات جدیدی برد. در این فیلم از کارگردان مشهور ژانر وحشت، الی روث، خبری از شیطان، ارواح یا هیولاها نیست و این شاید چیزی بود که این فیلم را چنین ترسناک و آزار دهنده می ساخت. داستان فیلم در مورد دو دوست آمریکایی در حال سفر به اروپا است که دو زن زیبا آن ها را فریب می دهند و در نهایت به یک باند بین المللی قاچاق می فروشند که افراد را برای شکنجه شدن توسط مشتریان ثروتمند می ربایند، کسانی که لذت بردن از شکنجه انسان ها پول می دهند.

چیزی که Hostel را تا این حد تکان دهنده و ویرانگر می سازد، این واقعیت است که داستان آن به تاریک ترین قلمروهای طبیعت انسان و تمایل وی برای آسیب رساندن به دیگران برای منافع شخصی اش می پردازد. در یکی از صحنه های به شدت ترسناک فیلم، صورت زنی با یک شعله جوشکاری به شدت سوزانده شده، کره چشم او از حدقه آویزان شده، و بعداً با یک قیچی بریده می شود – ضحنه ای که برای همه طرفداران ژانر وحشت هولناک و ویرانگر است.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۱۲- Piranha ۳D

به همان اندازه که این فیلم ترسناک و خونین است، اغلب به عنوان یک کمدی – ترسناک طبقه بندی می شود. علی رغم نمایش صحنه هایی با خونریزی فراوان، قطع عضو و مرگ های خشن، اتفاقات خنده داری در سراسر فیلم وجود دارد که اغلب منجر به استقبال تماشاگران از مرگ وحشتناک برخی از شخصیت های کلیدی می شود.

Piranha ۳ D که تا حدودی براساس فیلم اورجینال Piranha منتشر شده در سال ۱۹۷۸ ساخته شده است، ورودی جدیدی در فرانچایز Piranha بود. داستان پیرامون گروهی از شخصیت های مختلف می چرخد که همگی با جمع عظیمی از ماهی های پیرانای ماقبل تاریخ مواجه می شوند، ماهی هایی که هنگام وقوع زلزله ای منجر به تشکیل گردابی بزرگ، آزاد شده اند.این موجودات شرور افرادی را که در حال بازدید از یک دریاچه بزرگ در آریزونا هستند، دچار وحشت می کنند. مرگ ها و جراحت های ناشی از حمله این ماهی ها اغلب به شیوه های خنده داری به تصویر کشیده می شوند، اگرچه ارزش خونریزی و کشتار این صحنه ها هنوز هم بسیار بالا است.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۱۱- The Green Inferno

جهنم سبز که حاوی صحنه های ترسناک آدم خواری است، فیلمی در سال ۲۰۱۴ با حال و هوای داستانی بسیار ویرانگر و آزار دهنده است. این فیلم داستان گروهی از فعالان جوان محیط زیست است که از سقوط هواپیما در جنگل آمازون جان سالم به در می برند اما توسط قبیله ای از آدم خواران خشمگین دستگیر می شوند.

پرداختن به صحنه های اغلب وحشیانه و بیرحمانه آدمخواری، حقیقت ترسناکی است مبنی بر اینکه چنین اعمالی در واقعیت رخ می دهند و حتی هنوز هم در برخی از نقاط جهان رایج هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، تصاویر مملو از خشونت، بریدن اندام های تناسلی و آدمخواری در این فیلم بسیار شدید بوده و قطعاً برای بینندگان حساس مناسب نیستند. در یکی از وحشتناک ترین صحنه ها، یکی از قربانیان که گیاهخوار است، مجبور به خوردن چیزی می شود که بعداً متوجه می شود گوشت یکی از دوستانش است.

خشن ترین و خونین ترین فیلم های ترسناک

۱۰- High Tension

High Tension یک فیلم اسلشر فرانسوی ساخته شده در سال ۲۰۰۳ است. این فیلم بعدها توسط لاینزگیت اینترتینمنت انتخاب شده و به زبان انگلیسی دوبله شد. این فیلم درباره دو دانشجو است که با یک قاتل زنجیره ای در یک خانه روستایی گرفتار شده اند. نسخه اصلی فیلم به قدری پرتنش بود که بسیاری از صحنه ها باید حذف می شدند تا رتبه مناسبی برای مخاطبان آمریکایی به دست آید.

این فیلم دارای صحنه های مرگ بسیار جذاب و خلاقانه ای است که با خشونت بسیار به تصویر کشیده شده اند. علاوه بر این، High Tension دارای صحنه های بسیار تکان دهنده ای است که بسیاری از مخاطبان آن را ضعیف می دانند. علی رغم امیدواری لاینزگیت اینترتینمنتز به این فیلم، این فیلم یک شکست تجاری در ایالات متحده بود اما در طول دو دهه گذشته به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شده است.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۹- Maniac

Maniac یا روانی یک فیلم با موضوع قاتل زنجیره ای در سال ۱۹۸۰ بود که بودجه کمی داشت اما بفیلم مشهور و موفقی از آب درآمد و حتی توسط برخی نشریات مهم در فهرست بهترین فیلم های ترسناک تمام دوران ها قرار گرفت. این فیلم داستان مردی را روایت می کند که مادرش روسپی بوده و این موضوع باعث شد که او در بزرگسالی به یک قاتل سریالی تبدیل شود.

به دلیل روش های افراطی و هولناکی که شخصیت اصلی برای کشتن قربانیانش استفاده می کند، این فیلم در چنین جایگاهی قرار گرفته استف روش هایی که معمولاً با پوست کندن سر قربانیان و قرار دادن موهایشان بر روی سر مانکن ها همراه است. این فیلم در سال ۲۰۱۲ بازسازی شد و الیجا وود نقش شخصیت اصلی آن را ایفا کرد.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۸- The Texas Chainsaw Massacre

این فرنچایز نمادین دارای ۹ فیلم است که با فیلم اورجینال، The Texas Chainsaw Massacre یا کشتار با اره برقی در تگزاس در سال ۱۹۷۴ آغاز شد. این فیلم بیش از حد خشن تلقی شد و نمایش آن در بسیاری از کشورها، به دلیل شکایت های فراوان از خشونتی که به تصویر کشیده بود، ممنوع اعلام شد. این فیلم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فرنچایزهای ژانر وحشت شناخته می شود و با وجود تمام جنجال هایی که پیرامون آن وجود داشت، نسخه اورجینال آن یک موفقیت تجاری بزرگ بود.

فیلم اورجینال که از شخصیتی بدنام و نمادینی به نام صورت چرمی بهره می برد، به خاطر صحنه های کشتار تکان دهنده اش شناخته می شود، عنصری که به موضوع فراگیر این فرنچایز تبدیل شده است. البته سلاح مورد علاقه صورت چرمی برای کشتن قربانیانش یک اره برقی است و صدای ترسناک آن برای همیشه در ذهن مخاطبان حک خواهد شد، چرا که از آن به شکلی بسیار تاثیرگذار استفاده شده و لحظات بسیار تعلیق آمیزی را خلق کرده است.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۷- Terrifier

این فیلم در سال ۲۰۱۶ کمی پس از انتشار به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شد و در سال ۲۰۲۲ با Terrifier ۲ ادامه یافت. به نظر می رسد که شخصیت شرور اصلی فیلم Terrifier یک مرد معمولی است که لباس دلقک ترسناکی به تن دارد و با نام دلقک هنرمند شناخته می شود. در حالی که او هرگز صحبت نمی کند، اغلب به طرز خنده داری صحنه ها را با شکلک درآوردن اجرا می کند و از ژست های صورت و حرکات نمایشی برای تمسخر و ترساندن قربانیانش استفاده می کند.

با این حال، در پشت این ظاهر مسخره، یک قاتل بی رحم مخفی شده است که از روش های افراطی و ابتکاری برای قتل و قطع عضو قربانیان استفاده می کند و اغلب آن ها را شکنجه نیز می دهد. انتخاب اینکه کدام یک از این دو فیلم خشن تر است، کار دشواری است؛ چرا که هر دوی آن ها صحنه های خشونت آمیزی به یاد ماندنی بسیاری را به نمایش می گذارند که به شیوه ای تکان دهنده مخاطب را دچار رعشه و ترس می کنند. این فیلم ها همچنین به خاطر توانایی شان در ترکیب تعلیق ویرانگر، عناصر کمدی و خشونت بی حد و حصر مورد تحسین قرار گرفته اند. با افزایش محبوبیت این فیلم ها، به نظر می رسد که یک فرنچایز جدید و ماندگار از این دو فیلم متولد شده است.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۶- Braindead

این اثر کلاسیک زامبی محور در سال ۱۹۹۲ همواره در فهرست خشن ترین فیلم ترسناک تمام دوران ها بوده است. به همین خاطر این فیلم به شدت ترسناک است. این حقیقت که این فیلم توسط پیتر جکسون، خالق ارباب حلقه ها کارگردانی شده است، جذابیت آن را بیشتر می کند. ماجرای فیلم Braindead با نام دیگر Dead Alive در کشور نیوزیلند در جریان یک حمله زامبی رخ می دهد، شیوعی که به کمک یک موش – میمون سوماترای آلوده به بیماری به وجود آمده است.

آنچه در ادامه داستان می آید، ملغمه ای شلوغ از خونریزی و خشونت افراطی است که در تاریخ به عنوان خشن ترین فیلمی که تا به حال ساخته شده جاودانه خواهد شد، حتی اگر خونریزهای فراوان فیلم اساساً خنده دار باشند. علی رغم کیفیت نامناسب در ترکیب خشونت شدید با لحن های کمدی (به هر حال جکسون قبل از این نیز یک فیلم ترسناک با مزه نه چندان خوب به نام Bad Taste ساخته بود)، این فیلم یک موفقیت مهم بود و جکسون به خاطر تولید و کارگردانی خود در این فیلم تمجیدهای بسیاری دریافت کرد. البته این فیلم مملو از خونریزی با فیلم های هالیوودی بعدی جکسون از لحاظ کیفیت فاصله زیادی دارد، اما به قدری خوب کارگردانی شده که از یک طرح بسیار کلیشه ای طلا می گیرد. هر چه که می خواهید در مورد Braindead بگویید، اما به سختی می توان انکار کرد که این فیلم تا چه حد تهوع آور، خشن و مملو از خونریزی است.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۵- Cannibal Holocaust

فیلم های ترسناک همیشه بحث برانگیز بوده اند، اما فیلم های زیادی نبوده اند که باعث زندانی شدن سازندگانشان شوند. Cannibal Holocaust به خاطر به تصویر کشیدن خشونت، بدرفتاری با حیوانات و آدمخواری، یکی از وحشتناک ترین فیلم هایی است که تاکنون ساخته شده است. این فیلم در بسیاری از کشورها به عنوان یک فیلم آشغال تلقی شده و در دوران انتشار خود در نزدیک به ۵۰ کشور ممنوع اعلام شد. بسیاری از این محدودیت ها هنوز هم پابرجا هستند، در حالی که این اقدامات در کشورهایی مانند آمریکا کاهش یافته است.

کارگردانی این فیلم را روجرو دیوداتو بر عهده داشته و نویسندگی سناریو آن را جیانفرانکو کلریسی انجام داده است. در این فیلم بازیگران ناشناخته ای چون رابرت کرمن، کارل گابریل یورک و فرانچسکا کایاردی به ایفای نقش می پردازند. داستان از این قرار است که مردی در جنگل های بارانی آمازون به دنبال اعضای گروه گمشده می گردد. ما به آرامی سرنوشت آن ها را کشف می کنیم در حالی که خدمه صبر و شکیبایی محلی ها را آزمایش می کنند، محلی هایی که به دنبال دادان درس عبرتی به آن ها هستند. این فیلم هنوز هم یکی از ترسناک ترین و خشن ترین فیلم هایی محسوب می شود که تاکنون ساخته شده است.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۴- The Devil’s Rejects

راب زامبی عاشق خشونت است، با این حال ترسناک ترین آدم روی زمین نیز هست که باعث می شود از خود بپرسید در سر او چه می گذرد. فیلم The Devil’s Rejects اولین دنباله بر فیلم House of a ۱۰۰۰ Corpses است که ماجراهای رفتارهای وحشیانه و خونبار خانواده فایرفلای را روایت می کند، خانواده ای که نقش اعضایش را سید هیگ، شری مون زامبی و بیل موزلی ایفا می کنند و بعد از اتفاقات فیلم اول در حال فرار هستند.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی راب زامبی ساخته شده و داستان آن داستان مستقلی است، جایی که خانواده فایرفلای توسط گروهی از ماموران پلیس به دام می افتند، پلیس هایی که پس از کشته شدن بیش از ۷۵ نفر در طول سال ها، به دنبال نابود کردن این خانواده قاتل هستند. در حالی که بیشتر اعضای خانواده کشته و دستگیر می شوند، سه نفر اصلی فرار می کنند و بازی موش و گربه ای را با نیروهای پلیس و یک کلانتر آغاز می کنند که به نظر می رسد مشکل بزرگی با این خانواده دارد.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۳- Re-Animator

برخی از فیلم های ترسناک به قدری با کشتارهای بالا پیش می روند که در عمل به تقلیدی مضحک از این ژانر تبدیل می شوند. در مورد Re – Animator نیز همین گونه است. این فیلم را استوارت گوردون با فیلمنامه ای از دنیس پائولی کارگردانی کرده است. از بازیگران شناخته شده این فیلم می توان به جفری کامز، بروس ابوت و باربارا کرمپتون اشاره کرد. داستان این فیلم تا حدودی بر اساس سری رمان های کوتاه اچ پی لاوکرافت به نام Herbert West–Reanimator است.

در این فیلم، یک دانشجوی پزشکی به نام هربرت وست یک سرم می سازد که می تواند اجساد مرده را دوباره زنده کند. هربرت موفق به احیای یک گربه می شود و سعی می کند کشف خود را با رئیس دانشگاه در میان بگذارد که بلافاصله او را اخراج می کند. هربرت و یکی از همکارانش به دانشگاه بازمی گردند تا کار خود را از سر بگیرند و در نهایت به یک سردخانه می روند و فردی را احیا می کنند که در حالت یک زامبی بسیار خشن به زندگی باز می گردد که البته عواقب ناخوشایندی در پی دارد.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۲- The Fly

چه کسی می گوید فیلم های خونین و خشن نمی توانند کمی درام داشته باشند؟ فیلم مگس یا The Fly یک فیم مشهور و موفق از دیوید کراننبرگ است که به دنبال بازسازی یک فیلم کلاسیک به همین نام با داستانی کاملاً جدید بود. ادوارد پوگ و کراننبرگ فیلمنامه این فیلم را نوشتند. این فیلم با حضور استعدادهای بازیگری، جف گلدبلوم و جینا دیویس ساخته شده است. در این فیلم، ظهور و سقوط دانشمند برجسته ای به نام سث براندل را دنبال می کنیم که راه های انتقال مواد غیرمعدنی از یک مکان به مکان دیگر را کشف کرده است.

او در تلاش برای پیشبرد فناوری جدید خود و کسب سرمایه بیشتر، باید کشف کند که چگونه مواد آلی را بدون سوختن در این فرآیند، به مکان دیگری منتقل کند. براندل پس از یک آزمایش موفقیت آمیز با یک میمون، این فناوری را بدون اینکه متوجه شود یک مگس در محفظه انتقال همراه او است، روی خود آزمایش می کند. پس از ادغام مولکول هایشان، براندل یک دگردیسی آهسته و دردناک و تبدیل شدن به یک موجود مگس مانند با عواقب وحشتناک را آغاز می کند.

۲۰ فیلم خشن و ترسناک تاریخ سینما

۱- Tokyo Gore Police

اسپلتر پانک (Splatter punk) ژانری است که به ندرت در خارج از انیمیشن به آن پرداخته شده است، بیشتر به این دلیل که این داستان ها علاقه زیادی به ارزش شوکه کنندگی دارند و نه چیز دیگر. با این حال، Tokyo Gore Police توانسته در این لیست قرار بگیرد؛ چرا که این فیلم لایو اکشن با سرگرم کننده کردن تماشای آن، تحول جالبی در این ژانر ایجاد می کند. این فیلم حاصل تلاش انفرادی یوشیهیرو نیشیمورا است که این فیلم را با کمک کنگو کاجی نویسندگی، کارگردانی و تدوین کرد.

داستان در آینده ای پادآرمانشهری اتفاق می افتد، جایی که زن جوانی به نام روکا به اداره پلیس توکیو می پیوندد تا جهش یافته های بسیار خطرناکی موسوم به مهندسان را شکار کرده و بکشد. این فیلم فوق العاده، دقیقا همان چیزی است که از فیلمی با چنین عنوانی انتظار دارید. Tokyo Gore Police از نظر بصری قابل توجه است، با جلوه های ویژه فوق العاده و هجوم بی وقفه تصاویر خشن. این فیلم به خاطر تنش، خونریزی، خشونت و عجیب بودن انتظارات را برآورده می کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید