یک مقام دولت آمریکا تایید کرد که رییس جمهور آمریکا یک زن را برای فرماندهی نیروی دریایی انتخاب کرده است. این اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

اولین فرمانده زن نیروی دریایی آمریکا به زودی معرفی می‌شود

به گزارش سلام نو، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا آدمیرال «لیزا فرانچتی» را به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی این کشور انتخاب کرد و این نخستین باری است که یک زن این منصب را در اختیار گرفته و عضو ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا می‌شود.

به‌طورکلی، بعد از انتخاب آدمیرال لیندا فاگان به‌عنوان فرمانده گارد ساحلی، فرانچتی دومین زنی است که فرماندهی یکی از شاخه‌های ارتش ایالات متحده را برعهده می‌گیرد.

بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرانچتی در طول خدمت خود تخصص بالایی در حوزه‌های عملیاتی و سیاست‌گذاری نشان داده است.

او که در حال حاضر معاون عملیات نیروی دریایی آمریکاست، دومین زنی است که در نیروهای مسلح آمریکا به درجه آدمیرال چهارستاره دست می‌یابد.

بایدن در حالی این زن را به‌عنوان فرمانده نیروی دریایی آمریکا انتخاب کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور گزینه دیگری را برای تصدی این منصب مدنظر داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آستین به بایدن توصیه کرده بود تا آدمیرال ساموئل پاپارو، فرمانده کنونی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا را به‌عنوان فرمانده کل این نهاد انتخاب کند.

بااین‌وجود، بایدن با پیشنهاد رئیس پنتاگون مخالفت کرده و قصد دارد فرماندهی هند-آرام ایالات متحده را به پاپارو بدهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید