فرمانده هوانیروز ارتش ویژگی‌های شبیه‌ساز پرواز بالگردی جدید این یگان از ارتش را برای خبرنگاران تشریح کرد.

ویژگی‌های خاص شبیه‌ساز پرواز هوانیروز که باید بدانید

حوزه تربیت و آموزش، پایه اصلی فعالیت نیروهای نظامی در جهان به شمار می‌رود. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز همچون سایر نیروهای مسلح جهان به‌دنبال استفاده از فناوری‌های روز دنیا در همه حوزه‌های رزم هستند.

پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش در حوزه شبیه‌سازها

شبیه‌سازها یکی از فناوری‌ها و الزامات آموزش نیروهای مسلح است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورها از آن‌ها استفاده می‌شود. نیروی هوایی ارتش به‌علت دارابودن تجهیزات پیشرفته و حساس یک نیروی پیشگام در این حوزه است. پیشرفت‌های نیروی هوایی ارتش در حوزه شبیه‌سازها به قدری است که ایران را به قطب شبیه‌سازها در غرب آسیا تبدیل کرده است.

ساخت شبیه‌ساز فقط منحصر به نیروی هوایی ارتش نبوده بلکه سایر نیروها از جمله نیروهای زمینی و دریایی نیز گام‌های اساسی در این حوزه برداشته‌اند.

نیروی زمینی ارتش به‌علت دارابودن تجهیزات پروازی که همان بالگردها هستند، نسبت به طراحی و ساخت شبیه‌ساز بومی پرواز بالگرد اقدام کرده است.

شبیه‌ساز پرواز هوانیروز ارتش بین ۸۰ تا ۹۰ درصد با پرواز واقعی تطابق دارد

امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، درباره سامانه‌ شبیه‌ساز خلبانی بالگرد این یگان گفت:‌ ما در پروازهای خود یک پرواز حقیقی و یک پرواز شبیه‌ساز داریم.

وی افزود: پیش از این،‌ شبیه‌ساز به صورت مکانیکی بودند و فضای بسیاری را اشغال می‌کردند. خلبان می‌توانست حداکثر ۴۰ تا ۵۰ درصد از حس پرواز واقعی را دریافت کند.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به طراحی و ساخت شبیه‌ساز بالگردی توسط خلبانان این یگان تصریح کرد:‌ این شبیه‌ساز بین ۸۰ تا ۹۰ درصد با پرواز واقعی تطابق دارد. مراحل اولیه و طرح‌ریزی‌های این کار به اتمام رسیده و حدود ۹۸ درصد از آن نهایی شده است.

وی ادامه داد: شبیه‌ساز بالگردی هوانیروز مخصوص پرواز شب و روز است و با این کار از سوانح پرواز واقعی جلوگیری می‌شود. این شبیه‌ساز جایگزین پروازهای الزامات ما نیز می‌شود و برای همه تایپ‌های پروازی کاربرد دارد.

 
کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید