حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به نظر آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان یکی از محیط‌هایی که می‌تواند چالش ساز باشد دانشگاه‌ها است. اکنون چین درحال پیشی گرفتن از آمریکا در ۳ عنصر قدرت دفاعی، تکنولوژی و اقتصادی است.

حسین طائب: آمریکا می‌خواهد چالش‌ با ایران را به دانشگاه و مدارس بکشاند

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکایی ها قصد دارند چالش‌ با ایران را به دانشگاه و مدارس بکشانند، اگر ما منتظر باشیم که پدافندی رفتار کنیم منفعتی نخواهیم داشت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست سراسری و کارگاه‌های آموزشی تخصصی معاونین بسیج اساتید کشور که در تهران در حال برگزاری است بر تلاش دشمن برای به چالش کشاندن دانشگاه‌ها تاکید کرد.

وی افزود: آمریکایی ها بر اساس حس استیلا و برتری بینی فرهنگی و پرفروغ نشان دادن ارزش‌های خود بر ارزش‌های سایر ادیان و ملل و با بهره‌گیری از قدرت دفاعی، دیپلماسی و اقتصادی تلاش کردند توسعه قدرت خود را در سراسر جهان نشان دهند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه ضمن ارائه سیر کوتاهی از تاریخچه استقلال آمریکا، عنوان کرد: آمریکا پس از جداشدن از استعمار بریتانیا در ۲۴۷ سال پیش بیانیه استقلال بر اساس ارزش‌های آمریکایی را تصویب کرد و مسائلی مثل تعصب مذهبی و ارزش‌های آمریکایی را جزو قانون اساسی اعلام کردند و بعد گفتند ارزش‌های آمریکایی را باید بر اساس ۲ ابزار جهانی تبیین کرد. 

طائب گفت: در این میان یک تهدید جدید در محاسبات آمریکایی‌ها رخ داد. انقلاب اسلامی شکل گرفت. ارزش‌های اسلامی قبلا پایگاه حاکمیتی نداشت و با ظهور انقلاب اسلامی پایگاه حکومتی پیدا کرد. لذا هم شوروی هم آمریکایی هر دو بر علیه انقلاب اسلامی وارد عمل شدند.

وی افزود: با فروپاشی شوروی برآورد آمریکایی ها از ایران این بود که ایران چون جنگ را پشت سر گذاشته درونگرا است و تهدید جدی برای آمریکا و ارزش‌های آمریکایی نمی‌تواند باشد. لذا خودشان را پیروز جنگ سرد قلمداد کردند و رفتند به این سمت که قرن بیستم قرن آمریکایی است. قرن شکل گیری دهکده جهانی به رهبری آمریکاست. لذا استراتژی امنیتی قرن ۲۱ را نوشتند. سال ۱۳۷۴ امنیت ملی‌شان یک بیانیه داد. در این بیانیه اعلام کردند ایران با تشکیل اتحاد ملل اسلامی دارد جایگزین اتحاد جماهیر شوروی می شود و اگر متوقف نشود ظرف مدت ۵ سال تبدیل به تهدید منطقه‌ای برای آمریکا می شود.

طائب گفت: خوب ۵ سال گذشت و ما تبدیل به تهدید برای آمریکا در منطقه شدیم تا رسیدیم به امروز. اکنون در چه شرایطی هستیم؟ امروز در شرایطی هستیم که آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی شان ۲۰۲۳ اعلام می‌کنند، سال ۲۰۳۰ سرنوشت آمریکا و جهان مشخص خواهد شد یا آنها موفق به غلبه بر چالش‌های بین المللی و داخلی می شوند و هژمون خود را در جهان حفظ می‌کنند یا دیگر از ابرقدرتی خارج شده و به سمت فروپاشی پیش می‌روند. از نظر آمریکایی‌ها و از نظر جهانی، ۷ سال بعد دوره سرنوشت سازی برای همه دنیاست.

وی بیان کرد: ۲۰۳۰ دوره سرنوشت سازی برای همه دنیاست. اروپایی ها برای اولین بار استراتژی و چشم انداز اروپا را صادر کردند که تا ۲۰۳۰ چه پیش بینی‌هایی می‌کنند و اروپا چه می‌شود. کشورهای منطقه اکثرا برای ۲۰۳۰ سند دارند. عربستان هم سند دارد چین و همه جهان در این خصوص اسنادی داشته‌اند.

مشاور فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند تا ۲۰۳۰ سه چالش بین‌المللی داریم. ایران از چالش منطقه‌ای برای آمریکا تبدیل به چالش جهانی شده است، دو چالش دیگر آنها چین و روسیه است. اولین چالش چین، دومین روسیه و سومین ایران است. در راهبردها آمریکا همواره به دنبال قدرت جهان شدن با ۳ عنصر قدرت و ثروت و پرستیژ بوده است.

 طائب بیان کرد: اکنون چین در ۳ عنصر قدرت دفاعی، تکنولوژی و اقتصادی دارد از آمریکا پیشی می‌گیرد. همانطور که گفتیم ایران برای آمریکایی‌ها یک چالش است. چالش ما با آمریکا راجع به ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : امروز قدرت‌ها مدل حکمرانی جدیدی به جهان معرفی می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران وارد چالش شوند. به نظر آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانشان یکی از محیط‌هایی که می‌تواند چالش ساز باشد دانشگاه‌ها است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنها قصد دارند چالش‌ها را به دانشگاه و مدارس بکشانند، اگر ما منتظر باشیم که پدافندی رفتار کنیم منفعتی نخواهیم داشت.

وی افزود: باید از فرصت‌ها استفاده کنیم پیروز میدان کسی است که در تمام عرصه‌ها  بتواند بهتر عمل کند.

مشاور فرمانده کل سپاه همچنین از رویکرد اسرائیل در منطقه سخن گفت و تهدیدهای پیش روی اسرائیل را تبیین کرد.

لینک کوتاه کپی لینک
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید