کافی است کمی اهل سینما باشید تا نام فیلم اوپنهایمر نولان را شنیده و مشتاق دیدن آن باشید. اما چه چیزی این فیلم را تا این اندازه مهم کرده است؟

چرا مشتاق دیدن «اوپنهایمر» نولان هستیم؟ + ۵ ویژگی خاص اوپنهایمر

سلام نو – سرویس فرهنگ و هنر: اگر خیلی از دنیا سینما، هنر و حتی اخبار به دور نباشید، احتمالاً درباره فیلمی شنیده‌اید که این روزها همه مشتاق اکران و تماشای آن هستند: اوپنهایمر.

اوپنهایمر آخرین اثر کریستوفر نولان کارگردان مشهور سینما است که برای عموما با سه‌گانه بتمن خود شناخته می‌شود. علیرغم اینکه این فیلم هنوز اکران نشده است، اما طوفان رسانه‌های اجتماعی را به خصوص در اروپا و آمریکا به خود جلب کرده است و باعث به وجود آمدن ثانیه شمارها بسیاری شده است.

فیلم جدید «نولان» درباره «جی رابرت اوپنهایمر» است که به عنوان پدر بمب اتم یاد می‌شود. عادات خاص نولان و ترکیب بازیگران در کنار تجربه خاص او در ساختن فیلم‌هایی جذاب از روایت‌هایی درباره زندگی از روز اول اوپنهایمر را تبدیل به فیلمی مهم کرد.

کریستوفر نولان نویسنده و کارگردان «اپنهایمر» است

دلیل اصلی دیدن اوپنهایمر یک چیز است؛ کارگردانی آن توسط کریستوفر نولانی بزرگ. این مرد یک سوپراستار واقعی در عرصه کارگردی است و از پرستیژ و شوالیه تاریکی تا اینسپشن و بین‌ستاره‌ای فیلم‌های جذابی در کارنامه خود دارد.

اما مسئله مهم اینجا است که بعد از آخرین فیلم سه‌گانه بتمن هیچ‌کدام از کارهای نولان – بین‌ستاره‌ای، دانکرک و تنت- رنگ‌وبوی دوران اوج نولان را نداشت. حتی می‌شود گفت تنت از نظر بازخورد و گیشه یک افت محسوس در روند فیلم‌سازی نولان بود.

بسیاری امیدوار هستند که نولان با اوپنهایمر و با ترکیب ستاره‌های خاص این فیلم و داستان جذاب آن بتواند بار دیگر یک فیلم «نولان»ی درجه یک بساز و ما را به تجربه جذاب پرستیژ، بتمن و اینسپشن بازگرداند.

«اوپنهایمر» به طور کامل با IMAX فیلمبرداری شد

IMAX نام تجاری دوربین های با وضوح بالا و فرمت های فیلم است که به طور خاص برای صفحه نمایش های بزرگ ساخته شده است. به گزارش آسوشیتدپرس، کل «اپنهایمر» بر روی استوک فیلم‌های ۶۵ میلی‌متری با فرمت بزرگ فیلم‌برداری شده است که تا ۷۰ میلی‌متر نمایش داده می‌شود که می‌تواند تجربه‌ای خاص از تماشا را ایجاد کند.

چرا مشتاق دیدن «اوپنهایمر» نولان هستیم؟ + ۵ ویژگی خاص اوپناهیمر

نولان در به  آسوشیتدپرس گفت: «شارپنس و وضوح و عمق تصویر بی نظیر است. برای من مسئله این است که با فیلمبرداری در IMAX، شما واقعاً اجازه می دهید صفحه نمایش ناپدید شود و بدون عینک احساس سه بعدی بودن را خواهید داشت. شما صفحه نمایش بزرگی دارید و دید پیرامونی مخاطب را پر می کنید. شما آنها را در دنیای فیلم غوطه ور می کنید.»

بد نیست بدانید «اوپنهایمر» به قدری طولانی است که درازای فیلم‌های آیمکس آن به ۱۱ مایل یا ۱۷.۷ کیلومتر و وزن آن به ۶۰۰ پوند یا ۲۷۲ کیلوگرم می‌رسد.

پرستاره‌ترین فیلم نولان

لیست بازیگران «اپنهایمر» همان چیزی است که ما مردم انتظار داریم در یک فیلم پربازیگر ببینیم. به نظر می رسد تمام ستاره های جهان در این فیلم حضور دارند.

چرا مشتاق دیدن «اوپنهایمر» نولان هستیم؟ + ۵ ویژگی خاص اوپناهیمر

نام های بزرگ؟ فقط کیلیان مورفی، رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت، مت دیمون، کیسی افلک، رامی ملک، فلورانس پوگ، جاش هارتنت و تونی گلدوین کافی هستند تا بدانید چه کلکسیونی از ستاره‌ها در اختیار نولان است. این به تنهایی دلیلی کافی برای هر کسی است که اوپنهایمر را تماشا کند.

رقابت بمب اتمی اوپنهایمر با «باربی»

"اپنهایمر" تنها فیلم مهمی نیست که از ۲۱ جولای به سینماها می آید. این فیلم با "باربی" رقابت می کند که مارگوت رابی، رایان گاسلینگ، ویل فرل، جان سینا، هلن میرن، مایکل سرا و دوآ لیپا در آن حضور دارند. فیلم پرستاره درباره یکی از نمادهای آمریکا؛ باربی.

طبق گزارش فوربس، AMC Theaters در ۱۰ ژوئیه گفت که بیش از ۲۰۰۰۰ عضو برنامه وفاداری آن قبلاً بلیت‌هایی را برای تماشای «باربی» و «اپنهایمر» در روز اول خریداری کرده‌اند.

«اپنهایمر» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است

حتی زمانی که داستان بی‌رحمانه به نظر می‌رسد همه ما عاشق فیلمی بر اساس یک داستان واقعی هستیم. "اپنهایمر" درباره جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری، و پدر بمب اتمی است.

نولان در «اوپنهایمر» به بخشی از زندگی او اشاره می‌کند که اصطلاحا به «پروژه منهتن» معروف است. جایی که او یکی از رهبران ساخت اولین بمب‌های اتمی دنیا بود.

آزمایشگاه علمی فوق سری «لوس آلاموس» در نیومکزیکو که در فیلم به تصویر کشیده شده است؛ به عنوان زادگاه بمب‌های اتمی معرفی شده است. «اوپنهایمر» و «ژنرال لسلی گرووز» (با بازی مت دیمون) که وظیفه رهبری این تلاش پیشگامانه را بر عهده داشتند، با دقت این پروژه را برنامه‌ریزی کردند و یک مکان دورافتاده در میان کوه‌ها را انتخاب کردند. همینجا بود که اولین دستگاه آزمایش هسته‌ای، بمب اتمی با سوخت اورانیوم (که در هیروشیما ژاپن انداخته شد) و بمب اتمی با سوخت پلوتونیوم (که در ناکازاکی ژاپن به زمین افتاد) ساخته شدند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید