کار سفارت و سرکنسولگری‌ها به‌صورت جدی برای خدمات دهی آغاز نشده باشد، این احتمال وجود دارد که روابط ایران و عربستان مجددا سکته‌هایی را به خود ببیند.

احتمال مخدوش شدن مجدد روابط ایران و عربستان/ فعالیت سفارت و سرکنسولگری‌ها به‌صورت جدی آغاز نشده است
به گزارش سلام نو به نقل از دنیای اقتصاد، به موازات گرم شدن روابط ایران و عربستان پس از ازسرگیری روابط دپیلماتیک با وساطت چین، حواشی نیز در پیرامون این رابطه اما با تاثیرگذاری بر متن و بطن ماجرا در حال خودنمایی هستند. از حواشی تغییر سالن نشست خبری وزرای خارجه دو کشور در باغ ملی تهران گرفته تا اختلافات بر سر میدان گازی آرش در خلیج فارس و به تازگی هم ماجراهای رائفی‌پور در سفر حج. حواشی‌ای که در صورت عدم‌توجه و فقدان حساسیت و سهل‌گیری نسبت به آنها می‌تواند اصل رابطه را تحت الشعاع قرار دهند.

این روزنامه سپس تاکید کرده است: بنابراین ضروری است تا دستگاه‌های مسوول در پرونده روابط ایران و عربستان سعودی نسبت به نقش‌آفرینی این حواشی و متغیرهای مداخله گر حساسیت بیشتری به خرج داده و از تاثیرگذاری و نقش مخرب آنها بکاهند. در واقع توجه به دماسنج روابط عنصری حیاتی در تکمیل کردن پروسه احیای روابط تا تبدیل شدن آن به یک رابطه عادی در سطح دوجانبه است. یعنی تا زمانی که تبادل سفرا و به دنبال آن تبادل هیات‌های دیپلماتیک و تجار و گردشگران صورت نگرفته و کار سفارت و سرکنسولگری‌ها به‌صورت جدی برای خدمات دهی آغاز نشده باشد، این احتمال وجود دارد که روابط ایران و عربستان مجددا سکته‌هایی را به خود ببیند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید