بهتاش فریبا پیشکسوت آبی‌ها گفته است که هر وقت پرسپولیسی ها گیر کنند دولت به آنها کمک می کند اما این اتفاق هرگز برای استقلال نمی افتد.

فریبا: تقریبا همه دولتی‌ها پرسپولیسی‌اند!
به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، بلافاصله پس از استعفای حجت کریمی از سمت مدیرعامل استقلال علی خطیر به عنوان جانشین او انتخاب شد تا همانی شود که بسیاری از هواداران استقلال می‌خواستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، حالا هم نکونام و هم خطیر از محبوبیت خاصی بین استقلالی‌ها برخوردار هستند و آبی‌ها با آرامش وارد فصل نقل و انتقالات خواهند شد. انتخاب خطیر منهای خواسته هواداران با حمایت‌های ویژه حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، بود و وزیر ورزش بیشتر نقش نظارتی داشت تا تصمیم‌گیرنده! در هر صورت این انتخاب جو اطراف باشگاه را آرام کرده است‌. برای بررسی وضعیت استقلال و مدیریت علی خطیر در این تیم با بهتاش فریبا یکی از بزرگان این باشگاه گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

*علی خطیر به عنوان مدیر باشگاه معرفی شد. نظر شما درباره این انتخاب چیست؟

والله چه بگویم؟! زمان نشان می‌دهد که او می‌تواند موفق باشد یا نه‌. ضمن اینکه خطیر قبلاً در استقلال بود و اشراف و آشنایی کاملی نسبت به باشگاه دارد اما اگر پول نباشد، قطعاً موفق نخواهد شد.

*قطعاً شرایط را سنجیده و آمده است.

بله . خطیر آدم هوشیاری است و قطعاً یک پول‌ها و قول‌هایی گرفته که آمده. امیدوارم این اتفاق افتاده باشد و همه پول‌ها برای تیم‌های دیگر نباشد و ما نیز بتوانیم هم نفر بگیریم و همه نفراتی را که داریم حفظ کنیم.

*فصل نقل و انتقالات اهمیت بسیاری دارد. نگران هستید؟

بله‌. چون مهم‌ترین زمان برای هر باشگاه است و اگر نفرات خوبی جذب کنید می‌توانید قهرمان شوید و اگر بازیکن معمولی بگیرید تیم شما می‌شود یک تیم معمولی! برای جذب نفرات چه خارجی و چه ایرانی باید پول باشد. الان بچه‌های استقلال نزدیک به هفت ماه است که پول نگرفته‌اند و برای جذب نفرات جدید هم دیگر عرف است که حداقل باید ۲۰ تا ۳۰ درصد پیش قرارداد را پرداخت کرد. استقلال پول زیاد نیاز دارد و امیدوارم خطیر با پول بیاید تا بتواند تیم را جمع‌وجور کند.

*پس از سال‌ها به نظر می‌رسد وزیر ورزش در انتخاب مدیرعامل استقلال نقشی نداشت و نقش خصوصی‌سازی پررنگ بود. در این باره چه نظری دارید؟

والله من نمی‌دانم که سازمان بورس می‌تواند برای فوتبال تصمیم‌گیرنده باشد یا نه. البته با نتایجی که داریم می‌بینیم گویا می‌تواند! ما شنیدیم که وزیر هم استعفا داده و بعد تکذیب شد. در هر صورت مهم‌ترین مساله برای باشگاه پول است و باید بستری به وجود بیاوریم که نکونام که آمده مثل بقیه جوانان نشود و نسوزد. شرایطی برای او به وجود بیاوریم تا بتواند نتایج خوبی بگیرد و چند سالی در استقلال بماند. نتایج سال اول او خیلی مهم است.

*اگر پول بود که حجت کریمی هم می‌توانست مدیریت کند.

بله اگر پول بود من هم که آدم مدیریت نیستم اما چون ۴۵ سال است کاسبی کرده‌ام بلدم چطور مدیریت کنم. مهم‌ترین مساله بحث پول است.

*درآمدزایی مدیران ما کم‌کم دارد به فراموشی سپرده می‌شود! قبول دارید؟

حساب‌ها برای ما پیشکسوتان و هواداران گنگ است. هیچ مدیری آماری نداده که درآمدی داشته‌اند یا نه و فقط همه هزینه‌کرد را می‌گویند! ماها نمی‌دانیم شاید سازمان بازرسی بداند که تیم‌ها درآمدزایی داشته‌اند یا نه‌. در تیم‌های بزرگ دنیا باید تراز مالی داشته باشند اما برای ما که ندارد و هرکس می‌آید یک هزینه هنگفت روی گردن باشگاه می‌گذارد و به هیچ‌کس هم جواب نمی‌دهد و روشن نیست.

*بگذریم! شما یکی از اعضای کمیته فنی بودید که منحل شد. انتخاب شما نکونام بود؟

شرایط باشگاه جوری بود که نمی‌توانستیم برویم دنبال خارجی و در بین ایرانی‌ها با نکونام موافق هستم چون او هم رزومه خوبی دارد و اصولاً هافبک‌ها باهوش هستند و تجارب زیادی دارند.‌ با در نظر گرفتن تمام فاکتورها متوجه می‌شویم اگر بستر برای نکونام آماده باشد، او می‌تواند نتیجه بگیرد.

*درباره سمت مشاور رئیس فدراسیون بودنِ خطیر هم بحث زیاد است. چه نظری دارید؟

الان او دوشغله است؟ این موضوع حرف و حدیث می‌آورد و بهتر است تمام سعی و تلاش‌اش را برای باشگاه استقلال‌ بگذارد.

*به عنوان یکی از بزرگان استقلال چه توصیه‌ای برای خطیر دارید؟

من با خطیر رابطه نزدیکی دارم و چند روز قبل هم در مراسمی ایشان را دیدم اما نمی‌دانستم قرار است مدیر استقلال شود. او توانایی دارد، به خصوص در روابط بین‌الملل که با afc هم کار کرده و روابط بین‌المللش قوی است اما باید زمان بگذرد.

*هواداران هم از انتخاب او راضی بودند.

خب شرایط قبلی‌ها یک‌جوری بود که همه با تغییر موافق بودند.

*پیشنهادی هم برای همکاری با باشگاه داشته‌اید؟

نه‌. من بارها گفته‌ام که هیچ پیشنهادی را قبول نمی‌کنم اما همیشه به تیمم کمک کرده‌ام. چه در دوران بازی و چه زمانی که عضو کادرفنی یا مدیریتی بودم. چندین سال هم هست که کنار تیم هر کمکی باشد می‌کنم. با بزرگان استقلال جلسه داشتیم، همه به دنبال این هستیم که به تیم خودمان کمک کنیم و هر کمکی از دست ما بربیاید هواداران شک نکنند که انجام می‌دهیم‌ و خیلی هم امیدوار هستیم که دیگر جنگ نابرابر نباشد. ضمن اینکه همه می‌دانیم دولتمردان ما ۹۶ یا ۹۷ درصد پرسپولیسی هستند! و در مواقعی که پرسپولیس گیر کرده کمک کرده‌اند اما برای ما هیچ وقت این اتفاق نیفتاده است!

*الان کمک دولت به استقلال همان تزریق پول است؟

بله. الان فقط بحث مالی است و چیز دیگری نیست! امیدوارم این اتفاق بیفتد.

*صحبت پایانی؟

امیدوارم امسال شاهد یک جنگ برابر باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید