پانته آ مدیری، مجری سابق شبکه ایران اینترنشنال در توییتی به‌طور علنی از شبکه اینترنشنال جدا شد.

قطع همکاری مجری جنجالی با ایران اینترنشنال! + پانته آ مدیری کیست و چه نسبتی با مهران مدیری دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از روز نو؛ حاشیه جدید مجری جنجالی بعد از قطع همکاری با ایران اینترنشنال؛ پانته آ مدیری کیست؟

بدون نظر تازه های روز عمومی

دیروز، ۴ تیر، توییت یکی از مجریان سابق شبکه ایران اینترنشنال مبنی بر جدایی اش از این شبکه «به خاطر عقیده و اندیشه» حواشی زیادی درست کرد. پانته آ مدیری که سابقه حضور در شبکه من و تو (منوتو) را نیز در کارنامه خود دارد ادعا کرد که خود از این شبکه خبری جدا شده اما حواشی چیز دیگری می‌گویند.

روز گذشته پانته آ مدیری، مجری سابق شبکه ایران اینترنشنال در توییتی به‌طور علنی جدایی خود از این شبکه در سال گذشته را اعلام کرد و دلیل آن را تفاوت «عقیده و اندیشه» اش با سیاست های ایران اینترنشنال دانست.

مدیری در توییتر نوشت:

با توجه به پرسش‌های اخیر دوستان:

من از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ به خاطر عقیده و اندیشه ام، از ایران_اینترنشنال جدا شدم.
اکنون شرکت رسانه‌ای مستقل خودم را راه اندازی کرده‌ام و همچنان در راستای ایران آزاد، آباد و سکولار به فعالیت‌هام در کنار دوستان وطن پرست ادامه خواهم داد.

که البته بعدا تاریخ جدایی اش را اصلاح کرد و نوشت از سپتامبر ۲۰۲۲ از ایران اینترنشنال جدا شده است.

کاربران زیادی زیر این توییت به انتشار اخبار غیرواقعی و بی‌پشتوانه پانته آ مدیری در جریان اعتراضات سال گذشته اشاره کردند و با عبارت «شرکت رسانه ای مستقل» در توییت او شوخی کردند که احتمالا قرار است در آن اخبار جعلی منتشر کند.

ساعاتی پس از انتشار این توییت، سامان رسول پور که از سردبیران ایران اینترنشنال است بدون اشاره مستقیم و نام بردن از پانته آ مدیری تلویحا اعلام کرد که جدایی مدیری از این شبکه نه به خواست خودش، بلکه به دلیل سهل انگاری این مجری و د رنتیجه اخراج توسط کارفرما صورت گرفته است.

سامان رسول پور در توییتر خود این‌طور نوشت:

ملحق‌شدن و جدا شدن از هر رسانه‌ و محیط کاری، امری حرفه‌ای است. اخراج افراد هم به دلیل نقض خواسته یا ناخواسته اصول اداری، اگرچه از نظر انسانی، تلخ، اما متعارف است. مثلا اگر من مجری باشم و در لحظه‌ای که باید روی ایر باشم، خارج از استودیو، مشغول یک گفتگوی دوستانه با یک همکار باشم، یک خطای فردی مرتکب شده‌ام. فرقی هم ندارد در بی‌بی‌سی باشم یا ایران اینترنشنال و یا سی ان‌ان و فاکس؛ اگر کارفرمای من به دلیل چنین اشتباهی و عدم رعایت ساعات شروع و پایان شیفت، همکاری‌اش را با من قطع کند،، نمی‌توانم چند ماه بعد، با موج مجازی یک جریان سیاسی همراهی کنم و بگویم: من چون از سیاست آن رسانه خوشم نمی‌آید، استعفا دادم. چون همکارانم می‌دانند: اولا من استعفا نداده‌ام. دوما من در مورد سیاست آن مجموعه، هرگز انتقاد ثبت‌شده‌ای نداشته‌ام. و خودم هم می‌دانم اگر وقت‌شناس‌تر بودم، همچنان بخشی از آن مجموعه بودم. نتیجه‌گیری: با خودمان و مردم روراست باشیم. با رسانه‌ها می‌توانیم مرزبندی داشته باشیم. انتقاد داشته باشیم. سیاستش را قبول نداشته باشیم. این حق ماست. اما تحریف واقعیت، با هر انگیزه‌ای، اقدام اخلاقی و شایسته‌ای نیست.

پانته آ مدیری کیست؟

پانته آ مدیری با نام اصلی نیلوفر مدیری از مجریان و گویندگان سابق شبکه های من و تو و ایران اینترنشنال است.

او اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ در محله فیض آباد کرمانشاه متولد شد و دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق در حقوق رسانه از کالج کوئین مری دانشگاه لندن است.

پدرش کارمند ثبت احوال کرمانشاه بود و مادرش نیز تا یک سال بعد از تولد او در یکی از مدارس کرمانشاه تدریس می‌کرد. او دو برادر با نام های اردشیر و کوروش دارد که برادر بزرگترش اردشیر، در سال ۱۹۸۷ بر اثر سوءمصرف مشروبات الکلی در گذشت. پدر پانته آ مدیری که گفته می‌شود از مخبرین ساواک بوده، سال‌ها پیش بر اثر سکته قلبی درگذشت.

درباره وضعیت تاهل و زندگی خصوصی پانته آ مدیری شایعه های زیادی وجود دارد که نمی‌توان با اطمینان درباره آنها صحبت کرد.

مهاجرت

پانته آ مدیری پس از انقلاب زمانی که ۱۰ ساله بود به همراه خانواده از ایران خارج شد. مهاجرت مدیری و خانواده‌اش از ترکیه آغاز شد و پس از سه سال زندگی موقت در ترکیه به سوئد ختم شد.

گویندگی در رادیو زمانه

پانته آ در حین تحصیل با گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی همکاری می‌کرد. او همچنین به دلیل آشنایی کامل با زبان‌های انگلیسی و هلندی به یکی از مسئولین رادیو زمانه معرفی شد و به عنوان گوینده رادیو زمانه در آمستردام هلند کار خود را آغاز کرد.

همکاری با بی‌بی‌سی و منوتو

پانته آ مدیری چند سال پس از تحصیلات خود در قسمت انتشارات خاورمیانه یک ژورنال بریتانیایی مشغول ترجمه شد.

او پس از پیشنهاد یکی از دوستانش کلاس های مقدماتی فن بیان را گذراند و به عنوان دوبلور و تهیه کننده سایه، در شبکه بی بی سی مشغول کار پاره وقت شد و سپس راهی منوتو شد.

اولین اجرای حرفه ای او در شبکه منوتو به عنوان مجری در برنامه «تونل زمان» بود و پس از آن به عنوان گوینده در «اتاق خبر» مشغول فعالیت شد.

پانته آ مدیری از موفق ترین چهره های شبکه من و تو بود که شایعه شد به علت مشاوره غیرقانونی در زمینه مهاجرت غیرقانونی به پرداخت ۱,۲۰۰ پوند در دادگاه محکوم شد و در کنار آن علاوه بر ۱,۱۰۰ پوند غرامت باید ۹۰۹ پوند هم بابت هزینه اتهاماتش در دادگاه پرداخت می‌کرد.

او بعد از به وجود آمدن مشکلات بسیار، مجبور به ترک شبکه من و تو شد و برای ادامه فعالیت کاری خود در زمینه گویندگی و مجری گری به شبکه ایران اینترنشنال رفت که در نهایت از آنجا هم جدا شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • فرزاد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    1 0
    هان! ای دلِ عبرت بین! از دیده عبر کن، هان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید