مراقبت از لوازم خانگی تنها محدود به وسایل برقی نبوده و باید این فرایند را برای تمام مبلمان، میز و صندلی‌ها، فرش، تخت و ... نیز انجام دهید تا در بازه زمانی کوتاه مجبور به تعویضشان نباشید. اگر شما هم نکاتی را در مورد افزایش طول عمر لوازم خانگی در نظر دارید، آنها را به لیست ما اضافه کنید.

نکات مهم برای بالا بردن طول عمر لوازم خانگی

یکی از دغدغه‌های اصلی تمام خانم‌های خانه‌دار، خراب شدن وسایل برقی پس از مدت کوتاهی استفاده است. طول عمر یک وسیله برقی به جز برند تولید کننده و کیفیت ساختش، به عوامل مختلف زیادی بستگی دارد. در حال حاضر با توجه به قیمت لوازم خانگی، بهتر است مراقبت از وسایل برقی خود را حدی بگیرید. شما هم می‌توانید تنها با چند ترفند ساده مدت زمان بیشتری بدون خرابی و نیاز به تعمیر از آنها استفاده کنید. این مطلب یک راهنمای کامل برای افزایش طول عمر لوازم برقی خانگی است.

بالابردن عمر لوازم خانگی تنها با چند ترفند ساده

موارد زیر مربوط به کارهایی است که باعث افزایش طول عمر لوازم خانگی پس از خرید می‌شود:

  1. دفترچه راهنمای محصول را بخوانید...

فرض کنید وسیله‌ای را خریده‌اید و می‌خواهید به تازگی از آن استفاده کنید. اولین قدم برای بالابردن عمر لوازم خانگی رفتن به سراغ دفترچه راهنمای آن است. مطمئنا نکاتی در این دفتر قرار داده شده که برای شروع کار با آن لازم بوده و البته در افزایش طول عمرش نیز موثر است. نداشتن اطلاعات کافی درباره موارد اعلام شده در دفترچه ممکن است آسیب‌های جدی را به آن وارد کند.

  1. لوازم خانگی را در بازه‌های زمانی مختلف تمیز کنید...

مطمئنا هر وسیله خانگی چه دارای ابعاد بزرگ باشد و چه سایز کوچکی داشته باشد، پس از مدت زمان مشخصی کثیف شده و نیازمند تمیز کردن دارد. البته به شرطی که این فرایند به درستی انجام شود. به عنوان مثال یخچال و فریزر باید هر ۶ ماه یکبار به طور کامل تمیز و ضدعفونی شود یا اجاق گاز هر هفته یکبار باید به صورت کامل تمیز شود. با اینکار عمر مفید لوازم خانگی بیشتر خواهد شد.

  1. وسایل خانگی خود را خاموش کنید...

مدت زمانی که از وسایل برقی خود استفاده می‌کنید و آنها را روشن می‌گذارید هم در طول عمر مفید لوازم خانگی مورد نظرتان موثر است. هر وسیله‌ای می‌تواند برای یک بازه مشخصی روشن باشد. به عنوان مثال زمانی که از مخلوط کن استفاده می‌کنید باید هر چند دقیقه آن را خاموش کنید. در غیر اینصورت آسیب‌های جدی به قطعات داخلی آن وارد خواهد شد. این موضوع در مورد دیگر وسایل برقی مانند تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، کامپیوترهای خانگی و ... نیز دیده می‌شود.

  1. از محافظ برق استفاده کنید...

برق شهری که سیم وسایل برقی خانگی شما به آن وصل می‌شود، ممکن است دچار اتصالات و قطع و وصل برق شود و با این وجود آسیب‌های جدی را به دستگاه شما وارد کند. برای جلوگیری از این آسیب‌ها بهتر است پس از خرید لوازم خانگی  یک محافظ برق هم تهیه کنید. این ابزار به خصوص برای وسایلی مانند یخچال که همیشه روشن است، لازم و ضروری است.

  1. سرویس سالانه لوازم خانگی خود را فراموش نکنید...

یکی از کارهایی که اغلب افراد از آن غافل هستند، سرویس سالانه لوازم خانگی برقی است. اغلب وسایلی که درون آشپزخانه شما وجود دارند باید در بازه‌های زمانی مشخص چک شوند و در صورت وجود مشکلی خاص، تعمیرات لازم برای آنها انجام شود. اینکار باعث می‌شود تا یک مشکل کوچک در نهایت منجر به سوختن یک قطعه یا تمام وسیله برقی شما نشود.

نکات مهم برای بالا بردن طول عمر لوازم خانگی

  1. از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید...

اگرچه شستشوی لوازم خانگی مهم است، اما باید متناسب با هر وسیله، شوینده مناسبی را انتخاب کنید. در بازار انواع مختلفی از شوینده‌های مخصوص لوازم خانگی وجود دارد که بدون آسیب به وسایل شما سطح آن را تمیز می‌کنند. اما می‌توانید در منزل هم یک ماده شوینده را با ترکیب مواد درست تهیه کرده و وسایل خود را با آن تمیز کنید. به عنوان مثال برای پاک کردن کثیفی‌های روی اجاق گاز، ترکی ب آب و کمی ریکا به همراه سیم ظرفشویی انتخاب خوبی خواهد بود.

نکات مهم برای بالا بردن طول عمر لوازم خانگی

کلام آخر...

با وجود مواردی که در این مطلب عنوان شد، اکنون بهتر می‌توانید دلیل کمتر بودن طول عمر برخی از وسایل برقی خود را درک کنید. مطمئنا عدم توجه به برخی نکات می‌تواند باعث آسیب‌های کوچکی به وسیله شما شود که در نهایت عمر مفید لوازم خانگی را کم خواهد کرد.

مراقبت از لوازم خانگی تنها محدود به وسایل برقی نبوده و باید این فرایند را برای تمام مبلمان، میز و صندلی‌ها، فرش، تخت و ... نیز انجام دهید تا در بازه زمانی کوتاه مجبور به تعویضشان نباشید. اگر شما هم نکاتی را در مورد افزایش طول عمر لوازم خانگی در نظر دارید، آنها را به لیست ما اضافه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید