وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه در مصاحبه با مطبوعات لهستان گفت: آلمان و دانمارک ده‌ها تانک لئوپارد ۱ A۵ به اوکراین تحویل خواهند داد.

تانک‌های لئوپارد آلمان در راه اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین از "اسپوتنیک", وی افزود: فقط در ماه می‌، ما بسته نظامی به ارزش۲.۷ میلیارد یورو [۳ میلیون دلار] به اوکراین ارائه کردیم که شامل تسلیحات ضروری فوری و همچنین سامانه‌های دفاع هوایی می‌شود.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که نیروهای مسلح این کشور در ماه ژوئن ۹۲۰ خودروی زرهی اوکراینی از جمله ۱۶ تانک لئوپارد را در مناطق دونباس و زاپوروژیه منهدم کرده‌اند.

از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین که بیش از یک سال از آن می‌گذرد, کشورهای غربی انواع مختلفی از سیستم‌های تسلیحاتی از جمله موشک‌های دفاع هوایی، سامانه‌های راکتی چندگانه، تانک‌، توپخانه خودکششی و توپ‌های ضدهوایی را به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین همواره نسبت به ارسال تسلیحات به کی یف هشدار داده است.

روز شنبه بود که پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، وعده داد چهار تانک لئوپارد دیگر را به این کشور ارسال کند.

بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، اوکراین یکی از بزرگترین ناوگان تانک در جهان را به ارث برد و حدود ۸ هزار و ۷۰۰ تانک، ۱۱ هزار خودروی زرهی, ۱۸ هزار قطعه توپ و ۲۸۰ فروند هواپیما و ۲۸۰ فروند بالگرد در اختیار گرفت. اما در طول سال‌ها و دهه‌های بعد، بخش عمده‌ای از این زرادخانه به کشورهای دیگر فروخته شد، و یا تا حدی برای عبور از رکود اقتصادی و برآورده کردن شرایط معاهده محدودیت تسلیحات متعارف در اروپا, در کوره‌ها ذوب شد تا از فولاد این تجهیزات استفاده شود.

پس از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین در روزهای پایانی ماه فوریه سال گذشته, آمریکا و متحدانش در ناتو به شکل چشمگیری حمایت نظامی از کی یف را افزایش دادند و میلیاردها دلار کمک نظامی به این کشور ارائه کردند. با وجود هشدارهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مارس ۲۰۲۲ مبنی بر اینکه ارائه تجهیزات پیشرفته به اوکراین ممکن است منجر به آغاز "جنگ جهانی سوم" شود، غرب با ارسال خودروهای زرهی سنگین آلمانی، انگلیسی و آمریکایی به اوکراین موافقت کرد. کی یف تاکنون ده‌ها تانک‌های لئوپارد ۱ و ۲ ساخت آلمان, تانک‌های چالنجر ۲ ساخت انگلیس و تانک‌های‌ام آبرامز ساخت آمریکا را دریافت کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید