در ادامه نگاهی داریم به ویدئو ورود محمدرضا شاه پهلوی، شاه ایران، به ریاض عربستان و استقبال ملک خالد از او و بعد هم گفت‌وگوی دو نفره.

دیدار محمدرضا پهلوی با ملک خالد، پادشاه عربستان + ویدئو

سلام نو پلاس: نگاهی داریم به ویدئو ورود محمدرضا شاه پهلوی، شاه ایران، به ریاض عربستان و استقبال ملک خالد از او و بعد هم گفت‌وگوی دو نفره. شاه در سه شنبه، ۲۰ دی ۱۳۵۶ در سفری رسمی وارد عربستان شد.

به گزارش سلام نو، ملک خالد بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن محمد بن سعود بن محمد بن مقرن آل سعود (زاده ۱۳ فوریه ۱۹۱۳ – درگذشته ۱۳ ژوئن ۱۹۸۲) فرزند پنجم ملک عبدالعزیز، بنیان‌گذار پادشاهی عربستان سعودی، و چهارمین پادشاه این کشور از خاندان آل سعود در سال‌های ۱۹۷۵–۱۹۸۲ بود. او با ۲ پادشاه پیش از خود (ملک سعود و ملک فیصل) و ۳ پادشاه پس از خود (ملک فهد، ملک عبدالله و ملک سلمان) برادر است.

محمدرضا پهلوی (۴ آبان ۱۲۹۸ – ۵ مرداد ۱۳۵۹) که به محمدرضاشاه پهلوی نیز شهرت دارد و تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ با عنوان رسمی اعلی‌حضرت همایونی، شاهنشاه آریامهر خطاب می‌شد، از ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ دومین و آخرین پادشاه از دودمان پهلوی و همچنین آخرین شاه ایران بود. او پس از استعفای پدرش رضاشاه، به پیشنهاد نخست‌وزیر وقت، محمدعلی فروغی و با تصویب مجلس شورای ملی، در جهت حفظ تمامیت ارضی ایران بر اثر اشغال ایران توسط متفقین به پادشاهی رسید. محمدرضاشاه سه بار ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند شد. او در آستانه پیروزی انقلاب از کشور خارج شد و پس از درگذشت در مصر به خاک سپرده شد.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • هادی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 1
    برای جذب مخاطب چه چرندیاتی که نمیزاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید