در عرفات، کار دیگری به جز بودنِ در آنجا واجب نیست، ولی مستحبات بسیاری دارد و از بهترین مکان‌ها برای استجابت دعاست و بهترین دعاها در آن مکان دعای معروف ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) و امام زین العابدین(علیه السلام) در آن روز است.

دلیل نامگذاری سرزمین عرفات

حجاج بعد از محرم شدن باید روانه عرفات شوند و مدتی را در این سرزمیت بمانند.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، عرفات نام سرزمینی در اطراف مکه است که وقوف (توقف و ماندن) در آن در روز نهم ذی الحجه برای حج‌گزار واجب می‌شود؛ عرفات از کلمه "عرف" به معنای شناخت به دست آمده است و این سرزمین نیز محل خودشناسی و خداشناسی است و به همین دلیل عرفات نام گرفته است.

در این سرزمین انسان به نیازها و گناهان خود از یک سو و به عظمت و لطف و احسان همه جانبه خدا از سویی دیگر پی میبرد و در نتیجه از گناهان و تقصیرات خود اعتراف و توبه می کند؛ البته وقوف در عرفات در صورتی موجب خودشناسی می‌شود که به همراه تفکر و معرفت باشد در غیر این صورت صرف انجام اعمال آن هر چند که از لحاظ فقهی، تکلیف را ساقط می‌کند، اما چنین شخصی از رسیدن به این معارف از جمله خودشناسی بی نصیب خواهد بود.

وقوف در عرفات دومین مرحله از مناسک حج است و مقصود از وقوف این است که حجاج، بخشی از روز را در صحرای عرفات بمانند و از آنجا خارج نشوند بنابراین لازم است از ظهر روز نهم ذی‌الحجه تا مغرب همان روز در عرفات بمانند البته أخیر وقوف از اوّل وقت به اندازه خواندن نماز ظهر و عصر و مقدمات آن اشکال ندارد.

وقوف در عرفات و انجام سایر اعمال حج ، بجز طواف و نماز نیاز به طهارت (وضو یا غسل) ندارد اما مستحب است.

در عرفات، کار دیگری به جز بودنِ در آنجا واجب نیست، ولی مستحبات بسیاری دارد و از بهترین مکان‌ها برای استجابت دعاست و بهترین دعاها در آن مکان دعای معروف ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) و امام زین العابدین(علیه السلام) در آن روز است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید