وزارت امور خارجه چین درباره پیوستن بنگلادش به جمع کشورهای عضو بریکس گفت: پکن از ایده گسترش بریکس حمایت می کند.

واکنش پکن به پیوستن کشورهای متحد به بریکس

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد پکن از پیوستن کشورهای دوست و متحد به گروه بریکس حمایت می کند.

وی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره پیوستن بنگلادش به جمع کشورهای عضو بریکس گفت: پکن همواره از ایده گسترش بریکس حمایت می کند.

در حال حاضر برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی کشورهای تشکیل دهنده گروه بریکس هستند و کشورهای دیگری از جمله ایران خواهان پیوستن به این بازار قدرت های اقتصادی نوظهور هستند.

این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد پکن بریکس را به عنوان محلی برای همکاری ها بین کشورهای توسعه یافته و بازارهای نوظهور می داند و از دسترسی سریع دوستان هم فکر به این محل حمایت می کند.

نشریه دیلی گزارش داد که بنگلادش در جریان دیدار بین نخست وزیر کشورش با رئیس جمهور آفریقای جنوبی در شهر ژنو، درخواست خود را برای عضویت در این گروه ارائه داده است.

پنج کشور عضو بریکس در حال حاضر بیش از 40 درصد از جمعیت جهان و حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می دهند. اقتصاد آنها 23 درصد از حجم اقتصاد جهانی و 18 درصد از حجم تجارت بین‌المللی را تشکیل می‌دهد.

چین و هند که از اعضای بریکس هستند، بازارهای اصلی واردات نفت از کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین شرکای تجاری اصلی عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می شوند. از این رو، پیوستن عربستان سعودی به بریکس، همکاری اقتصادی بین عربستان و کشورهای بریکس را افزایش می‌دهد و همچنین به رشد اقتصاد عربستان در آینده کمک خواهد کرد.

حجم تجارت جهانی کشورهای G7 در سال 2022، 6.3 تریلیون دلار (28.1٪ از کل صادرات جهانی) بوده است و واردات این گروه به 7.6 تریلیون دلار (33.5٪ از کل واردات جهانی) رسید. در حالی که حجم صادرات جهانی گروه بریکس به 4.6 تریلیون دلار (20.7٪ از کل صادرات جهان) و واردات - 3.9 تریلیون دلار (17٪ از کل واردات جهانی) است.

گروه بریکس اکنون در حال کار برای ایجاد یک ارز بین‌المللی جدید برای از بین بردن اتکای خود به دلار آمریکا در تجارت است. معاملات این گروه همچنین به ارزهای ملی کشورهای عضو انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید