ظهر امروز جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ قنات فرمانفرما یکی از سه قنات مهم شهر تهران واقع در خیابان پاستور مورد تخریب قرار گرفت.

تخریب قنات فرمانفرما یکی از سه قنات مهم تهران در خیابان پاستور! + علت چه بود؟ + فیلم

به گزارش سلام نو، قنات فرمانفرما یا قنات کوثریه ظهر امروز ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ توسط عده ای مورد تخریب قرار گرفت. هرچند بعد از ساعاتی این تخریب متوقف شد اما مشاهدات میدانی خبرنگار رکنا نشان می دهد بخش هایی از طاق و تونل هایی که آن را به بخش تحتانی قنات هدایت می کند، تخریب شده است.

قنات فرمانفرما یکی از سه قنات مهم شهر تهران بوده است که به گفته اعتماد السلطنه در حدود سالهای ۱۲۹۹ ساخته شده است و آب مصرفی قسمت بزرگی از تهران را در آن زمان تامین می کرد.

آب این قنات نزدیک به ۲۵ لیتر بر ثانیه بود و در سمت غرب تهران قرار دارد که سرچشمه آن کوه های کن است و با گذشتن از طرشت و خیابان آذربایجان فعلی وارد خیابان کارگر و بعد خیابان پاستور می شود.

این بنا یکی از تاریخی ترین و مهم ترین سازه های تهران قدیم محسوب می شود و جایگاه ویژه ای به لحاظ میراث فرهنگی در تاریخ پایتخت بودن شهر تهران دارد.

تماس های خبرنگار ما با روابط عمومی و مسئولان وزارتخانه میراث فرهنگی، امروز جمعه به پاسخگویی ختم نشد و مسئولان پاسخگوی تماس های تلفنی نبودند تا مشخص شود آیا میراث فرهنگی از این تخریب اطلاع داشته است یا چه توضیحی در خصوص این ماجرا دارد.

قنات فرمانفرما

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید