بهنام تیرافکن دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران از دستگیری فرد متخلفی که اقدام به قطع درختان حاشیه این شهرکرده بود، خبرداد.

دستگیر مرد تبر به دست دهلرانی در ایلام

به گزارش سلام نو، بهنام تیرافکن دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران ظهر امروز گفت: فردی که شبانه اقدام به قطع درختان می‌کرد توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران شناسایی وبا هماهنگی قضایی وتوسط ماموران نیروی انتظامی در محل جرم دستگیر شد.

وی افزود: درهفته‌های گذشته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران گزارشاتی مبنی بر قطع شبانه درختان حاشیه راه‌های اصلی و اطراف شهردریافت می کرد که با توجه به اهمیت موضوع شناسایی و دستگیری فرد مذبور در دستورکار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران عنوان کرد: از متهم یک اره چوب بری و ۵ تن چوب قاچاق کشف و کامیونت حمل چوب وی نیز به پارکینگ انتقال داده شد.

وی بیان کرد: در این راستا پرونده ای برای فرد متخلف در دادسرا تشکیل شده و برای برسی خسارت احتمالی بیشتر و شناسایی همدستان وی پرونده در دست بررسی بیشتر است.

تیرافکن تصریح کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی که به هر طریق نسبت به حمل، نگهداری، خرید و فروش چوب و دیگر محصولات جنگلی و مرتعی و محصولات فرعی بدون اخذ پروانه بهره برداری و مجوز لازم از طریق منابع طبیعی اقدام کنند مجرم محسوب شده و برابر قانون مجازات می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو نسبت به قاچاق چوب، هیزم، ذغال و دیگر محصولات جنگلی و مرتعی اقدام می‌کنند که این اقدام آنها جرم محسوب می‌شود.

تیرافکن گفت: هرگونه تجاوز به جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی به استناد به ماده یک قانون مجازات مرتکبین قاچاق، و ماده ۴۸ و تبصره هفت ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید