نگاهی به بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث به ما نشان می‌داد که یکی از مهم‌ترین بازیگران نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان بودند.

 ایران هلث ۱۴۰۲؛ صحنه درخشش شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

سلام نو – سرویس اقتصادی: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی ایران هلث -تجهیزات پزشکی دندانپزشکی، داروئی و آزمایشگاهی- در حالی ۹ خرداد به کار خود پایان داد که شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، داروئمی و آزمایشگاهی حسابی خوش درخشیدند.

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در سومین روز از بیست و چهارمین نمایشگاه «ایران هلث» و در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این نمایشگاه، از پویایی و حرکت روبه‌رشد شرکت‌های حاضر در این رویداد گفت و ادامه داد: نمایشگاه ایران هلث امسال، به اذعان شرکت‌کنندگان آن نسبت به سال‌های پیش بسیار پرشورتر و پراستقبال‌تر برگزار شده و شاهد اتفاقات بسیار خوبی است. او اذعان کرد که از استقبال و کیفیت ایران هلث غافلگیر شده است.

 ایران هلث ۱۴۰۲؛ صحنه درخشش شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در بازدید خود از نمایشگاه تاکید کرد که نمایشگاه بین المللی ایران هلث امسال نسبت به سال گذشته ارتقای کمی و کیفی داشته است.

با این همه عموم حاضران در نمایشگاه به موانع پیش روی خود اشاره داشتند و معتقد بودند فاصله بین شعارهای حوزه حمایت از تولید و عمل بسیار است و آن‌ها بخش مهمی از انرژی خود را صرف مشکلاتی می‌کنند که دولت یا مجلس به سادگی توان حل آن‌ها را دارند.

رونمایی از محصولات دانش‌بنیان در "ایران هلث"

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی «ایران هلث» صندوق نوآوری و شکوفایی، با حضور ۲۴ شرکت دانش‌بنیان برپا شد و طی آن شرکت‌های حاضر به ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و دارو پرداختند.

از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه اسپکتروفتومتر فرابنفش

اسپکتروفتومتر یکی از پرکاربردترین دستگاه‌هایی است که امروزه در بیشتر آزمایشگاه‌ها برای شناسایی و اندازه‌گیری ترکیبات آلی و معدنی به‌کار می‌رود. گستره کاربری این دستگاه شامل محدوده وسیعی از محصولات و فرایندها شامل مواد غذایی، دارویی، محصولات پتروشیمی، رنگ‌ها، اسانس‌ها، پروتئین و نوکلیک‌اسیدها و نمونه‌های کشاورزی می‌شود.

ربات‌های دستیار پزشک

محصولات سری ROBOX یا ربات‌های دستیار پزشک در انجام عملیات درمانی مبتنی بر اعمال انرژی بر سطح بدن کاربرد دارد. منبع انرژی اعمالی می‌تواند به صورت لیزر، پلاسما، RF در حالت‌های تماسی و غیر تماسی باشد. ایده ساخت پلتفرم Robox در ابتدا با توجه به پتانسیل و نیاز جامعه پزشکی مدرن به دقت عمل، افزایش سرعت و بازدهی بالینی مطرح شد.

دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ

این دستگاه نمونه تکامل‌یافته‌ تیغه‌های لارنگوسکوپ‌های معمولی است که کاربرد عمومی آنها مشاهده حنجره و فضای داخلی مسیر تنفسی بیماران است.

دستگاه اصلاح عملکرد دست

این دستگاه یک دستگاه توانبخشی مدرن دست است که با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و اعمال تحریک‌های الکتریکی به عضلات دست، باعث بازیابی عملکرد دست و کاهش اسپاستیسیتی در بیماران سکته مغزی (CVA)، ام اس (MS)، ضربه مغزی (TBI)، فلج مغزی (CP)، آسیب نخاعی ناقص (SCI) و برخی بیماری‌ها با مکانیسم آسیب عصبی مشابه می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید