میکروفون یقه ای یکی از انواع میکروفون است که امروزه با گسترش شبکه های مجازی و الزام به تولید محتوا در آن ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

برترین انواع میکروفون یقه ای

میکروفون یقه ای امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع میکروفون شناخته می شوند. این نوع میکروفون ها به دلیل آن که اندازه کوچکی دارند و در تصویر مشخص نمی شوند مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که میکروفون های یقه ای برای چه افرادی مناسب است و انواع میکروفون یقه ای موجود در سایت دیدنگار را معرفی کرده و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

از میکروفون یقه ای کجا استفاده می شود؟

اگر تولید کننده محتوا هستیم و یا آن که کار خود را به تازگی شروع کرده ایم علاوه بر خرید دوربین و لنز و رینگ لایت، باید به فکر خرید میکروفون برای ضبط صدای با کیفیت نیز باشیم. ولی اگر در شروع کار هستید و هنوز درآمدی کسب نکرده اید بهتر است که ابتدای کار را با یک میکروفون یقه ای اقتصادی آغاز کنید. در این مقاله با میکروفون های یقه ای درجه یکی آشنا خواهید شد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند و در عین حال کیفیت بالایی دارند و با شگفت زده شدن شما می شوند.

معرفی چند برند میکروفون یقه ای

  1. بایو
  2. آدیوتکنیکا
  3. مایونو
  4. رود

این ۴ برند که از آن ها نام بردیم، ۴ مورد از بهترین برند های بازار هستند که میکروفون های اقتصادی را به بازار عرضه می کنند. اما تعریف از اقتصادی چیست؟ شما تعیین می کنید که اقتصادی کار راه اندازی می خواهید و یا اقتصادی ای که بتوانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید و در عین حالت کیفیت مطلوبی نیز داشته باشد. سطح کاری و آینده نگر می تواند میزان هزینه ای که می خواهید صرف کنید را برای شما مشخص کند.

بویا

میکروفون یقه ای بویا که توسط کارخانه بویا تولید شده است. این کارخانه اکثرا میکروفون هایی را تولید می کند که بی سیم می باشند که می توان آن ها را به اسمارت فون ها، دوربین های دیجیتال تک لنزی، کامپیوتر، وسایل دیجیتال و ... متصل کرد.

  1. میکروفون یقه‌ای  Boya BY-M۱:

این مدل میکروفون در دسته ارزان ترین میکروفون های یقه ای بویا می باشد. که در عین قیمت پایین، صدا را با کیفیت بالایی ضبط می کند و برای ضبط صدای افراد در مصاحبه ها گزینه مناسبی است. کابل شش متری که درون بسته بندی این میکروفون قرار دارد به شما کمک می کند که دوربین را در فاصله مناسب تنظیم کنید. این مدل میکروفون به دلیل آن که از الگوی خازنی و الگوی برداشت صدا استفاده می کند، می تواند صدا را در همه جهات به صورت یکسان ضبط کند. همچنین با استفاده از جک سه و نیم میلی متری می تواند به انواع اسمارت فون و یا دوربین متصل شود.

  1. میکروفون یقه ای         :BOYA BY-M۲

از آن جایی که این میکروفون یک میکروفون پورت میکرو لایتنینگ می باشد به سادگی به تمام دستگاه های آیفون متصل می شود. این میکروفون به باتری احتیاجی ندارد و انرژی برق خود را از طریق کابل از دستگاهی که به آن متصل است دریافت می کند.

  1. میکروفون یقه ای  :BOYA BY-WM۳

این میکروفون یکی از بهترین میکروفون های یقه ای است که شرکت بایو آن را عرضه کرده است. کار کردن با این میکروفون آسان است و برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهند فیلم و یا پادکست ضبط کنند. این نوع میکروفون شارژی را می توانید با اسمارت فون و از طریق کابل تایپ سی نیز شارژ کنید.

برترین انواع میکروفون یقه ای
برترین انواع میکروفون یقه ای

بررسی برند RODE

میکروفون یقه ای :Rode smartLav+

این میکروفون در دسته بهترین میکروفون های یقه ای برای ضبط صدا قرار می گیرد که به دوربین های دیجیتالی تک لنزی و بازتابی نیز متصل می شود. همچنین این میکروفون از نظر فیزیکی از بدنه با جنس مستحکم و خوبی ساخته شده است. به دلیل آن که نوع ساخت آن خازنی است صدابرداری همه سویه ای دارد.

بررسی سه مورد دیگر از بهترین میکروفون های یقه ای

  1. میکروفون یقه ای  :Shure MVL

این میکروفون علاوه بر آن که برای ضبط صدا و پادکست بسیار مناسب است برای گوشی نیز جز بهترین میکروفون ها می باشد. این میکروفون دارای جک ۳.۵ میلی متری است که به انواع اسمارت فون، لپ تاپ، تبلت و ... متصل می شود و الگوی صدابرداری آن همه سویه است. برای اتصال این میکروفون به دوربین نیاز به آداپتور TRRS به TRS دارید. این محصول دارای یک محافظ بادگیر و یک کیسه حامل است که در بسته بندی آن قرار دارند.

  1. میکروفون یقه ای Audio-Technica ATR۳۳۵۰iS:

این میکروفون جز بهترین میکروفون هایی است که می توانید با قیمت ارزان تهیه کنید. استفاده از این محصول بیشتر برای گوشی است ولی این به این منظور نیست که نمی توانید از آن برای دوربین استفاده نکنید. میزان استفاده از باتری این میکروفون ها به نحوی است که می توانید تا یک ماه بدون نیاز به شارژ کردن مجدد از آن استفاده کنید.

  1. میکروفون یقه ای  :Giant Squid Audio Lab

گیره فلزی که در این میکروفون تعبیه شده است باعث می شود که این میکروفون هیچ گاه از جایش کنده نشود. محافظ بادگیری که در این مدل تعبیه شده است موجب می شود که صدا هایی تمیز و رسا و بدون خش داشته باشید. با استفاده از جک ۳.۵ میلی متری به راحتی به انواع اسمارت فون، لپ تاپ، تبلت و ... متصل می شود.

 میکروفون یقه ای بلوتوثی

  1. میکروفون یقه ای :Sennheiser XSW ۲-ME۲-A

این میکروفون علاوه بر آن که یکی از بهترین برند های میکروفون یقه ای است دارای سیستم مدیریت فرکانس، هماهنگ سازی صدا و صدای خودکار نیز می باشد. همچنین این میکروفون دارای ۱۲ کانال صوتی می باشد که به صورت دلخواه به هر کدام از آن ها می توانید متصل شوید.

  1. میکروفون یقه ای :SabineTek SmartMike+

این یک میکروفون استریو بی سیم است که از فناوری بلوتوث ۵ پشتیبانی می کند. طراحی ساده آن باعث شده که در عین سادگی، شکیل بنظر برسد و از سوی دیگر می توان از آن برای دستگاه های غیر بلوتوثی نیز استفاده کرد.

  1. میکروفون :Instamic Pro

این میکروفون به دلیل طول عمر و دوام بالای آن شناخته شده است و حافظه ۸ گیگی آن می تواند تا ۱۴ ساعت صدای ضبط شده را درون خودش نگه دارد.

دیدنگار در ابتدا فعالیت خود را با فروش دوربین عکاسی و ملزومات آن آغاز کرد. و در طی مسیر کار خود به یکی از آکادمی های برتر عکاسی کشور تبدیل شد و علاوه بر فروش دوربین عکاسی و ملزومات و تجهیزات آن اقدام به آموزش عکاسی با شیوه ها و سبک های مختلف نمود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید