دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا خواستار توقف واردات سوخت از هند شد، سوختی که با پالایش نفت خام روسیه تولید می‌شود.

بورل: واردات سوخت از هند باید متوقف شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به ظهور هند در یک سال گذشته به عنوان بزرگترین خریدار نفت روسیه با وجود تحریم‌های غرب، خواستار آن شد که واردات سوخت از جمله گازوئیل از هند متوقف شود، زیرا ماده اولیه این سوخت، همان نفتی است که هند از روسیه می‌خرد.

با حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تحریم‌هایی گسترده علیه طیف وسیعی از صنایع روسیه اعمال کردند، از جمله صنعت نفت.

دسترسی به نفت ارزان‌قیمت روسیه باعث افزایش سود و تولید پالایشگاه‌های هند شده و به آن‌ها این قابلیت را داده تا محصولات پالایش‌شده خود را در رقابت با اروپا وارد بازار کرده و سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند.

بورل گفت: اگر دیزل یا گازوئیل از هند به اروپا می‌آید و با نفت روسیه تولید می‌شود، این بدون شک دور زدن تحریم‌هاست و اعضای اتحادیه اروپا باید کاری کنند.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: اینکه هند از روسیه نفت بخر چیز عجیبی نیست. اما اگر قرار است این نفت را پالایش کرده، محصولات جانبی آن را به ما فروخته و به یک کانون یا مرکز تبدیل شود، ما باید کاری کنیم.

صادرات نفت خام روسیه به هند در ماه مارس برای هفتمین ماه متوالی افزایش یافت و روسیه سال مالی را به عنوان بزرگترین تامین‌کننده نفت هند به پایان رسانده و برای اولین بار جای عراق را گرفت.

صادرات گازوئیل و سوخت جت از هند به اروپا چیز جدیدی نیست. هند پیش از حمله روسیه به اوکراین هم به صورت میانگین روزانه ۱۵۴ هزار بشکه از این محصولات را به اروپا می‌فرستاد، اما پس از آنکه اتحادیه اروپا واردات محصولات نفتی روسیه را از پنجم فوریه سال جاری قطع کرد، این عدد به ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.

بورل به فایننشال تایمز گفت که هر سازوکاری برای محدود کردن جریان نفت روسیه باید توسط مقامات ملی اجرا شود و پیشنهاد داد که اعضای این اتحادیه، خریداران محصولات نفتی هند را تحریم کنند، محصولاتی که با نفت خام روسیه تولید شده است.

او در انتها گفت: اینکه هند دارد این محصولات را می‌فروشد بدین معناست که کسی دارد آن‌ها را می‌خرد. ما باید ببینیم چه کسی خریدار این سوخت از هند است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید