۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 55437041

حمل و نقل بین المللی کالا از چین همچون دیگر کشورها باتوجه ‌به نوع بار و کد تعرفه‌ای که دارند، مشمول حقوق گمرکی و قوانین تجارت کالا می باشد.

راهنمای کامل حمل کالا از چین

یکی از کشورهای اصلی تولید کننده کالا در کل دنیا کشور چین می باشد. در این کشور انواع روش ها برای نقل و انتقال کالا وجود دارد اما بیشتر تجار از روش حمل دریایی و حمل بار هوایی از چین استفاده می کنند. هر ساله محصولات فراوانی با پیمودن مراحل قانونی واردات به کشور انتقال داده می شوند؛ از این رو شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس جهت آشنایی تجار و بازرگانان با مراحل واردات و همچنین هزینه حمل کالا از چین به عنوان یکی از شرکای خارجی تجاری ایران اقدام به تهیه این مطلب کرده است.

به طور کلی مبادلات تجاری بین این دو کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل، بسیار افزایش داشته است. باتوجه ‌به هزینه پایین محصولات تولید شده در کشور چین و مناسب بودن حاشیه سود آن، بازرگانان و تجار بیشتر به سمت واردات کالا از این کشور سوق داده شده اند. بنابراین در این مطلب از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با مراحل، روش ها، قوانین و هزینه حمل کالا از چین آشنا خواهید شد. اگر شما همراهان گرامی نیز تصمیم به واردات محصولات گوناگون از این کشور را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

شرایط و مراحل حمل و نقل کالا از چین

 حمل و نقل بین المللی کالا از چین همچون دیگر کشورها باتوجه ‌به نوع بار و کد تعرفه‌ای که دارند، مشمول حقوق گمرکی و قوانین تجارت کالا می باشد. بنابراین لازم است تجار و شرکت های تجاری مجوزهای مورد نیاز جهت واردات از این کشور را دریافت کنند. این مجوزها شامل مجوز بهداشت، مجوز از سازمان غذا و دارو و استانداردها می باشد. همانطور که در ابتدا نیز گفته شد بیشتر تجار به حمل بار دریایی و حمل بار هوایی از چین اقدام می کنند که باتوجه به نوع روش انتخاب شده، هزینه حمل کالا از چین نیز می تواند متفاوت باشد. در ادامه شما عزیزان را با مراحل حمل و نقل کالا از چین آشنا خواهیم کرد. 

اولین مرحله شناسایی تولیدکننده و فروشنده در چین

هر یک از شما عزیزان که تمایل به حمل و نقل بین المللی و واردات کالا از چین را دارید، باید ابتدا تولیدکننده یا فروشنده مد نظر خود را در این کشور پرجمعیت شناسایی کنید. در واقع شناسایی به شما کمک خواهد کرد که تجارتی موفق و پر سود را تجربه کنید. شناسایی فروشنده یا تولیدکننده خود دارای مراحلی می باشد. در گام اول بهتر است با فروشندگان وارد مذاکره شد تا هزینه حمل کالا از چین و میزان کالایی که خریداری شده تعیین شود. علاوه بر این تجار می توانند در این مذاکرات زمان دریافت محصولات، کیفیت، ویژگی‌های محصولات و حتی شرکتی جهت حمل بار هوایی از چین را مشخص کنند. حتی تجار قادرند پیش از تنظیم قرار داد با تولید کننده یا فروشنده چینی، مقداری از کالای مد نظر به ‌عنوان نمونه جهت تست آن خریداری کنند.

با این کار تجار و بازرگانان از خرید خود اطمینان حاصل می کنند؛ سپس بعد از تست کالا و تایید آن پیش فاکتور توسط تولید کننده یا فروشنده چینی فرستاده خواهد شد تا خریدار آن را تایید کند. که شما عزیزان می توانید برای طی کردن این مراحل از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

دومین مرحله ثبت کردن سفارش در سامانه جامع تجارت

در این مرحله باتوجه‌ به قوانین حمل و نقل بین المللی و واردات کالا از چین، جهت نقل و انتقال کالا از این کشور باید ثبت سفارش کالا توسط وزارت صمت دریافت شود. منظور از ثبت سفارش کالا بررسی اطلاعات و نوع محصولات توسط کارشناسان وزارت بازرگانی و سپس اجازه ورود محصولات به ایران می باشد. این امکان وجود دارد بین یک تا هفت روز تایید ثبت سفارش طول بکشد. باید به این نکته توجه داشت که بدون دریافت مجوز ثبت سفارش امکان حمل دریایی و حمل بار هوایی از چین وجود ندارد.

سومین مرحله ارائه اسناد به گمرک برای ترخیص کالا 

ترخیص کالا، آخرین مرحله حمل و نقل بین المللی و واردات کالا از چین می باشد. در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که برای اظهار کالا به گمرک، باید اتاق بازرگانی، به شما کارت بازرگانی تحویل داده باشد. همچنین تجار جهت ترخیص کالا باید رسید انبار، بارنامه، پروفرما اینویس، پکینگ لیست و گواهی مبدا را به همراه اظهارنامه گمرکی برای ارائه به اداره گمرک همراه داشته باشند. علاوه‌ بر موارد ذکر شده، تجار جهت حمل بار دریایی و حمل بار هوایی از چین، باید گواهی استاندارد و مجوزهای تخصصی نیز دریافت کرده باشند. در صورت ناقص بودن مجوزها، کارشناسان گمرک تاییدیه پایانی را صادر نمی کنند. در این صورت تجار برای واردات بار علاوه بر هزینه حمل کالا از چین باید هزینه ‌های ترخیص کالا را بپردازند تا پروانه واردات بار را اخذ کنند.

با توجه به مراحل گفته شده عزیزانی که قصد تجارت و واردات کالا از کشور چین را دارند؛ بهتر است با یک شرکت حمل و نقل معتبر همچون شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس همکاری کنند تا بدون مشکل فرآیند واردات بار را طی کرده و تجارتی پرسود را تجربه کنند.

انواع روش های حمل بار از چین

هنگامی که درباره واردات کالا از چین می خواهیم صحبت کنیم؛ لازم است موارد زیادی را همچون امنیت بار، سرعت ارسال بار و هزینه حمل کالا از چین را با دقت در نظر داشته باشیم. همان طور که می دانید یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری کشور، چین می باشد و همین امر سبب شده کالاهای متنوعی  از این کشور وارد ایران شود. در ادامه این مطلب از جانب شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس انواع روش های (روش حمل بار دریایی و روش حمل بار هوایی از چین) را معرفی خواهیم کرد.

راهنمای کامل حمل کالا از چین

روش حمل بار دریایی از چین

در حالت کلی روش دریایی متداول ترین روش حمل بین المللی از کشور چین محسوب می شود. بیشتر مناطق جهان به راه های آبی دسترسی دارند که کشور ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. ایران نیز همچون دیگر کشورها به اصلی ترین آبراه جهان (خلیج فارس) دسترسی دارد. از این رو به دلیل پایین بودن هزینه حمل کالا از چین با این روش به نسبت دیگر روش واردات (روش حمل بار هوایی از چین) انتخاب بسیاری تجار و بازرگانان می باشد. عزیزانی که تمایل به استفاده از این روش را دارند، می توانند از این سرویس دریایی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس استفاده کنند.

روش حمل بار هوایی از چین

این روش از حمل و نقل بین المللی که به عنوان پر سرعت ترین روش ارسال بار شناخته شده است؛ بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که کالاهای خریداری شده آن ها جز کالاهای فاسد شدنی است و یا زمان را بیشتر ملاک قرار می دهند. هزینه حمل کالا از چین به روش هوایی نسبت به روش دریایی بالاتر است که برای افرادی که می خواهند با کمترین هزینه اقدام به واردات کالا کنند مناسب نیست. عزیزانی که تصمیم به تجارت کالا از چین دارند می توانند برای دریافت مشاوره و انتخاب روش متناسب با بار خود، با کارشناسان شرکت تماس بگیرند.

لیست هزینه ها حمل کالا از چین (هوایی و دریایی)

همان طور که می دانید هزینه حمل کالا از چین به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت. عواملی همچون نوع، حجم و تعداد محصولات، انبارداری، فاصله مبدا و مقصد از اصلی ترین عوامل موثر بر هزینه حمل کالا از چین به حساب می آید. البته بعضی از محصولات و قطعه های مخصوص مشمول معافیت و تخفیف هایی خواهند شد که هزینه ‌های تمام شده حمل و نقل بین المللی و واردات را برای تجار و بازرگانان پایین می آورد. در این بین انتخاب روش حمل دریایی از چین و یا حمل بار هوایی از چین نیز می تواند بر روی قیمت تمام شده واردات تاثیر داشته باشد.  

عزیزانی که تصمیم به واردات کالا به روش های حمل بار دریایی و حمل بار هوایی از چین را دارند می توانند از خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس استفاده کنند؛ زیرا این شرکت تلاش کرده که با قیمت های رقابتی و ایمنی کامل اقدام به واردات کالای تجار و بازرگانان به کشور کند و با توجه به سلیقه مشتری صفر تا صد واردات کالا از کشور چین را برای مشتریان خود انجام دهد. به طور تقریبی هزینه حمل کالا از چین شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به شرح زیر می باشد:

هزینه حمل کالا از چین به روش هوایی

هزینه ها

مقدار

منبع یابی و تأمین کالا

۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار

بسته بندی کالا در مبدأ

۳۰ تا ۱۰۰ دلار

حمل بار هوایی از چین به ایران از کیلویی

۳ تا ۵ دلار

ترخیص کالا

۲۰ تا ۴۰ درصد ارزش کالای مشتری

هزینه حمل کالا از کشور چین به روش دریایی

مبدا/مقصد

سایزکانتینر

قیمت

حمل بار دریایی از شانگهای به بندر عباس

۲۰ فوت

۲۲۵۰ دلار

حمل بار دریایی از شنژن به بندر عباس

۲۰ فوت

۱۹۸۵ دلار

حمل بار دریایی از نینگبو به بندر عباس

۲۰ فوت

۱۷۵۸ دلار

حمل بار دریایی از گوانجو به بندر عباس

۲۰ فوت

۲۱۱۰ دلار

حمل بار دریایی از هنگ کنگ به بندرعباس

۲۰ فوت

۱۸۵۴ دلار

حمل بار دریایی از چینگدائو به بندر عباس

۲۰ فوت

۱۹۶۵ دلار

حمل بار دریایی از تیانجین به بندرعباس

۲۰ فوت

۲۱۲۲ دلار

حمل بار دریایی از دالیان چین به بندر عباس

۲۰ فوت

۱۹۵۹ دلار

حمل بار دریایی از شیامن به بندر عباس

۲۰ فوت

۱۹۴۸ دلار

حمل بار دریایی از شانگهای به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۹۲۴ دلار

حمل بار دریایی از شنزن به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۹۱۳ دلار

حمل بار دریایی از نینگبو چین به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۹۰۱ دلار

حمل بار دریایی از گوانجو به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۸۸۹ دلار

حمل بار دریایی از هنگ کنگ به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۸۷۷ دلار

حمل بار دریایی از چینگدائو به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۸۶۶ دلار

حمل بار دریایی از تیانجین به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۸۵۴ دلار

حمل بار دریایی از دالیان چین به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۸۴۲ دلار

حمل بار دریایی از شیامن به بندر بوشهر

۲۰ فوت

۱۸۳۱ دلار

قوانین و مقررات حمل بار از چین

در این مطلب درباره هزینه حمل کالا از چین صحبت شد، اکنون نوبت قوانین و مقرراتی می باشد که هنگام حمل بار هوایی از چین یا حمل دریایی باید همچون دیگر کشورها رعایت شود. در ادامه شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما عزیزان را با مهم ترین قوانین واردات از این کشور آشنا می کند.

  •  در کشور چین قانون کپی رایت بسیار حائز اهمیت می باشد. دولت این کشور در رابطه با  اجرای کامل قانون کپی رایت بسیار سختگیرانه عمل کرده است.
  • تنها محصولات اصلی و اورجینال اجازه خروج از این کشور را خواهند داشت و باید از نمایندگی های معتبر نیز خریداری شده باشند.
  • باید اظهارنامه ارائه شده در گمرک خروجی کشور چین با پکینگ لیست مطابقت داشته باشد.
  • اظهارنامه ای که در گمرک چین موقع خروج بار ارائه داده شده باید با مشخصاتی همچون نوع و تعداد محصولات مطابقت داشته باشد. زیرا در صورت عدم تطابق کالا در گمرک مربوطه توقیف خواهد شد و اجازه خروج نخواهد داشت.  
  • محصولاتی که از باتری استفاده می کنند فقط از طریق گمرک دریایی مجوز خروج از این کشور را خواهند داشت.
  • دریافت مجوزهای مورد نیاز همچون مجوز بهداشت، استاندارد، مجوز سازمان غذا و دارو و ... جهت حمل بار هوایی از چین نیاز است.

راهنمای کامل حمل کالا از چین

جمع بندی

در این مطلب از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با صفر تا صد شرایط، مراحل و هزینه حمل کالا از چین آشنا شدیم. باتوجه‌ به قیمت های اقتصادی در چین، بیشتر تاجران و شرکت های تجاری اقدام به واردات کالا از طریق حمل بار هوایی از چین می کنند. توصیه ما به شما همراهان گرامی این است پیش از ورود به حوزه تجارت از چین با کلیه شرایط و قوانین واردات از این کشور آشنا شوید و اقدامات مورد نیاز جهت دریافت مجوزهای لازم را با دقت کامل انجام دهید. بنابراین بعد از دریافت مجوزها جهت واردات بدون دردسر، به یک شرکت نقل و انتقال بین المللی و معتبر نیاز خواهید داشت که می توانید از شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کمک بگیرید.

شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس با سال‌ها تجربه در حوزه حمل کالا، مرسولات شما عزیزان را با کمترین هزینه و با سرعت بالا به مقصد مورد نظر ارسال خواهد کرد. برای آگاهی از خدمات شرکت کافی است وارد سایت این مجموعه به نشانی www.fnxcargo.com شوید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان نیز پیشنهاد می کنیم با شماره ۰۲۱-۴۸۰۰۰۱۱۰ تماس بگیرید.

یکی دیگر از شعب ما شرکت حمل و نقل بین المللی در چین ( Shipping company in China ) میباشد که تمام خدمات ققنوس را انجام میدهد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید