از آنجایی که تابعیت مضاعف پیچیده است و قوانین و قوانین مربوط به تابعیت در کشورهای مختلف متفاوت است، ممکن است به نفع شما باشد که با کارشناسان واجد شرایط - از جمله حسابداران و وکلا - در مورد خریدها یا تصمیمات مربوط به استخدام و امور مالی خود مشورت کنید برای این امر می توانید با کارشناسان دومینیکا پارادایس تماس بگیرید.

تابعیت مضاعف چیست؟ آشنایی با مزایای تابعیت دوم

همه کشورها تابعیت مضاعف را مجاز نمی دانند، اما کشورهایی مانند ایالات متحده، دومینیکا و ... این اجازه را به شهروندان می دهند. تابعیت مضاعف در برخی موقعیت ها به طور خودکار اتفاق می افتد، مانند زمانی که فرزندی در ایالات متحده از والدینی که مقیم یک کشور خارجی هستند متولد می شود. مگر اینکه والدین دیپلمات خارجی باشند، کودک عموماً علاوه بر تابعیتی که از والدین خود به ارث می برد، شهروند ایالات متحده نیز می شود.

به طور مشابه، اگر فرزندی از شهروندان ایالات متحده در خارج از کشور متولد شود، ممکن است به طور خودکار شهروند ایالات متحده و کشور محل تولد خود شوند (اگرچه این وضعیتی است زیرا به قوانین آن کشور خاص بستگی دارد).

تابعیت مضاعف همچنین می تواند از طریق فرآیندهای قانونی تخصصی به دست آید، مانند زمانی که یک تبعه خارجی تابعیت ایالات متحده را دریافت کند. در این صورت، آن شخص تابعیت هر دو کشور را خواهد گرفت، مگر اینکه کشور متبوع او تابعیت مضاعف را مجاز نکند.

برای اخذ تابعیت به عنوان یک شهروند ایالات متحده، یک تبعه خارجی باید چندین سال اقامت دائم داشته باشد، آزمون شهروندی ایالات متحده را پشت سر بگذارد و سایر شرایط واجد شرایط بودن را برآورده کند.

تابعیت مضاعف چیست؟ آشنایی با مزایای تابعیت دوم

مزایای شهروندی دوگانه

حقوق سیاسی

دو تابعیتی می توانند به طور کامل در زندگی سیاسی هر کشوری که تابعیت دارند شرکت کنند. این شامل حق رای و شرکت در انتخابات و حق اهدای کمک مالی به نامزدهای سیاسی می شود

کار و سفر

برخلاف خارجی ها، دو تابعیتی برای بازدید از کشورهایی که تابعیت دارند نیازی به ویزا یا مجوز ندارند و می توانند تا زمانی که دوست دارند در آنجا اقامت داشته باشند. آنها همچنین حق جستجوی کار در هر دو کشور را دارند، در حالی که خارجی ها باید از یک پروسه طولانی برای دریافت مجوز کار عبور کنند. آنها همچنین از هرگونه محدودیت برای تجار خارجی معاف هستند.

خدمات اجتماعی

تابعیت دوم می توانند از مزایا و امتیازات ارائه شده توسط هر کشوری که شهروند آن هستند، بهره مند شوند. برای مثال، آنها ممکن است برای دریافت معالجه پزشکی یا اقداماتی که در کشور دیگر شهروندی آنها در دسترس نیست، سفر کنند. آنها همچنین می توانند با همان قیمتی که دانشجویان داخلی تحصیل کنند، تحصیل کنند.

دو پاسپورت

به عنوان یک شهروند دوگانه، شما مجاز به حمل پاسپورت از هر دو کشور هستید. به عنوان مثال، اگر شهروند ایالات متحده و همچنین شهروند نیوزلند هستید، می توانید با پاسپورت دوم راحت تر بین این دو کشور سفر کنید. داشتن گذرنامه شهروندی نیاز به ویزاهای طولانی مدت و هرگونه سوال در مورد هدف سفر شما را در طول سفر بی نیاز می کند.

همچنین به فردی که دارای دو پاسپورت است، حق ورود به ایالات متحده و نیوزلند را تضمین می کند. اگر خانواده ای برای بازدید در هر دو کشور دارید، یا اگر دانشجو یا تاجری هستید که در هر دو کشور تحصیل می کند یا امور را اداره می کند، می تواند به ویژه مفید باشد.

مالکیت اموال

یکی دیگر از مزایای تابعیت مضاعف، توانایی داشتن دارایی در هر دو کشور است. برخی کشورها مالکیت زمین را فقط به شهروندان محدود می کنند. به عنوان یک شهروند قانونی دو کشور، می‌توانید ملک را در هر دو کشور یا هر دو کشور خریداری کنید. اگر به طور مکرر بین دو کشور سفر می کنید، این ممکن است به ویژه مفید باشد زیرا مالکیت ملک ممکن است راه مقرون به صرفه تری برای زندگی در دو مکان ارائه دهد.

آموزش فرهنگی

به عنوان یک شهروند دوگانه، از مزایای غوطه ور شدن در فرهنگ دو کشور بهره مند خواهید شد. برخی از مقامات دولتی نیز به تابعیت مضاعف علاقه دارند و آن را راهی برای تبلیغ وجهه کشور به عنوان مقصد اصلی گردشگران می دانند. تابعیت مضاعف به افراد این فرصت را می دهد تا در مورد تاریخ هر دو کشور بیاموزند، و یا دو یا چند زبان را بیاموزند و شیوه زندگی متفاوتی را تجربه کنند.

از آنجایی که تابعیت مضاعف پیچیده است و قوانین و قوانین مربوط به تابعیت در کشورهای مختلف متفاوت است، ممکن است به نفع شما باشد که با کارشناسان واجد شرایط - از جمله حسابداران و وکلا - در مورد خریدها یا تصمیمات مربوط به استخدام و امور مالی خود مشورت کنید برای این امر می توانید با کارشناسان دومینیکا پارادایس تماس بگیرید.

تابعیت مضاعف چیست؟ آشنایی با مزایای تابعیت دوم

معایب تابعیت دوگانه

تعهدات دوگانه

به عنوان یک شهروند دوگانه، شما ملزم به قوانین هر دو کشور هستید. به عنوان مثال، اگر شما شهروند ایالات متحده و کشوری با خدمت سربازی اجباری هستید، می توانید تابعیت ایالات متحده خود را تحت شرایط خاصی از دست بدهید، مثلاً اگر به عنوان افسر در یک ارتش خارجی خدمت می کنید که درگیر جنگ علیه ایالات متحده است.

به طور کلی، سیاست ایالات متحده تشخیص می دهد که شهروندان دوگانه ممکن است از نظر قانونی موظف به انجام تعهدات نظامی در خارج از کشور باشند، و بسیاری از آنها می توانند بدون به خطر انداختن وضعیت شهروندی ایالات متحده این کار را انجام دهند، اما مهم است که هر موقعیت را به دقت بررسی کنید.

مالیات مضاعف

برای افرادی که دارای تابعیت دوگانه در ایالات متحده و یک کشور دیگر هستند، ایالات متحده برای درآمدی که در هر نقطه از جهان به دست می‌آید بر شهروندان خود مالیات اعمال می‌کند. به دولت ایالات متحده و به کشوری که در آن درآمد کسب شده است.

با این حال، معاهدات مالیات بر درآمد بین ایالات متحده و سایر کشورها به منظور جلوگیری از مالیات مضاعف، به طور مؤثری مسئولیت مالیاتی افراد را کاهش یا حذف می کند. به عنوان مثال، یک معاهده بین ایالات متحده و نیوزلند قوانین مالیات بر درآمد هر کشور را نادیده می گیرد تا از مالیات مضاعف اجتناب شود.

حتی اگر در نیوزلند زندگی می‌کنند و درآمد کسب می‌کنند، ممکن است ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی ایالات متحده شوند. از آنجایی که قوانین مالیاتی پیچیده هستند و می‌توانند سال به سال تغییر کنند.

شهروندان ایالات متحده ملزم به گزارش درآمد خود در خارج از کشور هستند، حتی اگر به عنوان یک شهروند خارجی به دست آمده باشد. محرومیت از درآمد حاصل از خارج از کشور به شهروندان ایالات متحده این امکان را می دهد که تا ۱۱۲هزار دلار از درآمدهای خارجی را از مالیات خود در سال ۲۰۲۲ مستثنی کنند.

موانع برخی از اشکال اشتغال

بسته به مسیر شغلی شما، تابعیت مضاعف می تواند یک نقطه ضعف باشد. اگر به دنبال موقعیتی در دولت ایالات متحده هستید یا شغل شما مستلزم دسترسی به اطلاعاتی است که توسط دولت ایالات متحده طبقه بندی شده است، داشتن تابعیت مضاعف ممکن است شما را از کسب مجوز امنیتی مورد نیاز برای این نوع شغل منع کند. کسانی که در تابعیت دوگانه متولد می شوند ممکن است با مشکلات کمتری نسبت به کسانی که فعالانه به دنبال آن هستند، مواجه شوند.

راه تماس با دومینیکا پارادایس

دفتر تهران : بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، خیابان بابک بهرامی ، پلاک ١١ ، طبقه چهارم ، واحد ١۴
تلفن : ۰۲۱-۸۶۰۸۶۵۷۷

تابعیت مضاعف چیست؟ آشنایی با مزایای تابعیت دوم

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید