مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت جاده ابریشم یک مسیر تاریخی و فرهنگی و پل ارتباطی بین ملت‌های منطقه است و احیای آن بسیار حائز اهمیت است.

 جاده ابریشم با ظرفیت‌های گردشگری کشورهای مستقل مشترک المنافع احیا می شود

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی در دیدار با شرکت کنندگان در تور علمی - گردشگری شورای بین دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع اظهارکرد: جاده ابریشم یک مسیر تاریخی و فرهنگی و پل ارتباطی بین ملت‌های منطقه است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از جاده ابریشم در استان خراسان رضوی قرار گرفته که در کنار این جاده ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی زیادی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر است به‌ همین دلیل ظرفیت بالایی در اسکان و پذیرایی گردشگران داخلی و خارجی دارد.

موسوی یاد آور شد: خراسان رضوی استان مقصد سفر از سراسر ایران است و ظرفیت‌های حمل و نقل و راهداری این استان به مراتب از دیگر استان‌ها متفاوت است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی جرو استان‌هایی است که بیشترین حجم تردد زائران و مسافران در جاده‌ های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: جاده‌ها و راههای خراسان رضوی شریان حیاتی اقتصادی و فرهنگی کشور هستند و نقش بسزایی در پیشرفت اقتصادی و توسعه تبادلات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان و کشورهای منطقه دارند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید