یک تیم فوتبال از روستایی با 282 نفر جمعیت به سطح اول فوتبال ایرلند شمالی صعود کرده است.

صعود یک تیم روستایی به سطح اول فوتبال اروپا!

به گزارش سلام نو به نقل از "ورزش سه"، اگرچه در اروپا بیشتر باشگاه‌ها به شهرهای بزرگ اختصاص دارند اما مثال های متعددی وجود دارد که نشان می دهد می‌توانیم الماس واقعی فوتبال را در شهرهای کوچک نیز پیدا کنیم. بهترین مثال هوفنهایم است. جایی که بر اساس آخرین سرشماری مشخص شده که فقط حدود سه هزار نفر جمعیت دارد.

از فصل آینده شاهد حضور یک تیم فوتبال از شهر یا روستایی با جمعیت کمتر هم خواهیم بود. این مورد به یک باشگاه از ایرلند شمالی به نام لاکگل اختصاص دارد که از محلی آمده که فقط 282 نفر جمعیت دارد. بر اساس گزارش مارکا این تیم رکورد یک باشگاه متعلق به جزایر فارو(با شهری به جمعیت 334 نفر) را خواهد شکست.

وقتی دست به حساب و کتاب بزنیم اطلاعات جالبی به دست می آید. در واقع می توانیم بگوییم که این تیم متعلق به ایرلند شمالی حدود 10 درصد از کل جمعیت شهر را به خود اختصاص می دهد. مربی این تیم دین اسمیت می‌گوید که از زمانی که به این تیم آمده باشگاه تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است.

او گفت: "وقتی آمدم باشگاه زمین نداشت که تمرینات در آن برگزار شود. بعد از شش فصل اوضاع به طرز چشمگیری تغییر کرده و به سطح اول لیگ رسیدیم. شهر کوچک است اما طرفداران متعصبی داریم که همیشه با ما هستند"

گفتنی است این باشگاه قبلاً در سال 2010 قهرمان لیگ دسته دوم شده بود اما به دلیل عدم کسب مجوز نتوانست راهی لیگ برتر شود. با این حال آنها در فصل آینده این فرصت را خواهند داشت که در سطح اول فوتبال ایرلند شمالی بازی کند.

صعود یک تیم روستایی به سطح اول فوتبال اروپا!
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید