دولت اوکراین تحریم‌هایی را برای مقابله با ارسال جنگ‌افزار به روسیه، به شورای امنیت پیشنهاد داد.

اوکراین علیه ایران بسته تحریمی ارائه کرد!
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای دولت اوکراین گزارش داد: در جلسه دیروز (۵ اردیبهشت) هیأت وزیران، تحریم های جدید کی یف علیه تهران را پیشنهاد کرد.

بر اساس بیانیه یولیا سویریدنکو (Yuliia Svyrydenko)، وزیر اقتصاد اوکراین، تحریم های فوق در پی بی‌توجهی و جدی نگرفته شدن محدودیت های پیشین اوکراین و شرکای آن علیه افراد و شرکت هایی که مستقیماً در تامین جنگ افزار به روسیه دخیل بوده اند، پیشنهاد شده است.

بر اساس این تحریم های پیشنهادی که به مدت ۵۰ سال اعمال خواهند شد و برای اجرا باید به تصویب شورای دفاع و امنیت ملی، ریاست جمهوری و مجلس این کشور برسند، خروج سرمایه به وسیله ساکنان جمهوری اسلامی ایران از اوکراین، انتقال فن آوری و حقوق مالکیت معنوی به ساکنان ایران، سرمایه گذاری در ایران و به نفع ساکنان ایران و تبادل کالا با ساکنان ایران ممنوع می شود.

تعلیق خدمات دهی به ابزارهای پرداخت الکترونیک (از جمله انتقال، پرداخت و دریافت وجه) صادره از سوی ساکنان ایران از دیگر مفاد این تحریم هاست.

بر پایه تحریم‌های اعلام شده از سوی زلنسکی، ۴۰ فرد حقیقی و ۳۸۲ نهاد دولتی از جمله ایران، روسیه، سوئیس، لوکزامبوگ، مالی، فرانسه و قبرس تحریم کرده است.

تحریم ۵۰ ساله این افراد شامل ممنوعیت ورود به سرزمین اوکراین، صدور ویزای اوکراین، لغو بازدیدهای رسمی و ممنوعیت انجام تعهدات اقتصادی و مالی برای افراد تحت تحریم است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید