سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتای استان کرمان، درباره پرداخت فطریه و کفاره به صورت اینترنتی هشدار داد.

هشدار در خصوص پرداخت فطریه و کفاره

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، رئیس پلیس فتای استان کرمان درباره کلاهبرداری های احتمالی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره روزه هشدار داد.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان فضای مجازی از هر فرصتی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند که آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه رمضان این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سوءاستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و این گونه موارد کنند که در همین زمینه لازم است مردم دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند. بر این هشدار، هم در خصوص فضای حقیقی و هم فضای مجازی تاکید می کنیم. سرهنگ رضایی افزود: در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت و به بهانه پرداخت فطریه و کفاره به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان اقدام کنند، بنابراین لازم است شهروندان حتما به نشانی های اینترنتی توجه کافی داشته باشند و از کلیک کردن روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می کنند، خودداری کنند.

این مسئول انتظامی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می شود از کلیک روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و... باشد، پرهیز شود. رئیس پلیس فتای استان کرمان در پایان از مردم خواست: نذر خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت آن در سایت‌های نامعتبر و به حساب های شخصی افراد خودداری کنند چرا که ممکن است افراد سودجو این نذرها را جمع آوری کنند، اما آن را در راه گفته شده هزینه نکنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید