۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 55429111

اگر دنبال یک جای بکر، خاص و جذاب برای بهار هستید سری به روستای نوشا بزنید، روستایی که تنها چهار ماه در سال مسکونی است.

نوشا تنکابن؛ آرامش در دل ابرها

سلام نو-سرویس گردشگری: روستای نوشا تنکابن از جمله زیباترین و چشم نوازترین روستاهایی است که در شمال ایران قرار دارد. شمال ایران منطقه‌ای بسیار سرسبز و پر بارش است که جز تراز اول‌ترین مقاصد برای گردشگران است. استان مازندران نیز از جمله سرسبزترین و زیباترین استانهای شمالی ایران است که شهرها و روستاهای بسیار زیبایی دارد بطوریکه از شلوغ‌ترین مناطق در ایام تعطیلات است.

روستای نوشا از مناطق ییلاقی و تقریبا بکر مازندران است. این روستای بسیار زیبا دارای طبیعتی سرسبز و آب و هوایی بسیار مطبوع است که بعنوان یک مقصد گردشگری جذاب می‌تواند مورد توجه بیشتر قرار گیرد. گردشگران داخلی و خارجی که با خرید بلیط هواپیما به استان مازندران سفر می‌کنند می‌توانند به روستای نوشا تنکابن بروند و از زیبایی‌های غیر قابل وصف آن دیدن کنند. روستای نوشا تنکابن در فصول معتدل برای ییلاق انتخاب می‌شود و شاید بتوان گفت که این روستا بهشت این منطقه است.

نوشا در لغت به معنای نسیم خنک است و دلیل انتخاب این نام این است که موقعیت جفرافیایی این روستا سبب ایجاد آب و هوای خنک بر فراز کوهها شده است.

پیشینه و تاریخ روستای نوشا

شواهد و آثار به دست آمده گویای این مطلب هستند که روستای نوشا تنکابن از یک پیشینه تاریخی غنی بهره‌مند است. شاید اگر بگوییم که قدمت این روستا به دو هزار سال پیش برمی‌گردد کمی زیاد به نظر برسد ولی با توجه به اشیایی که در اطراف این روستا یافت شده است و همچنین سایر آثار دیگری که وجود دارند همگی بیان کننده این نکته هستند که تاریخچه این روستا غنی است و زمانی محل حکومت حکومت‌های تراز اول بوده است. البته هنوز هم مطالعات باستان شناسی برای قدمت و اصالت این روستای زیبا جای کار دارد. به گردشگران خارجی که با خرید آنلاین بلیط هواپیما به ایران سفر می‌کنند پیشنهاد می‌شود که حتما با تورهای گردشگری به این منطقه سفر کنند زیرا از جمله خارق العاده ترین و زیباترین مناظر را در این منطقه خواهند دید.

روستای چهار ماهه!

روستای سبزرنک نوشا واقع در دهستان دو هزار تحت عنوان نوشا دوهزار تنکابن هم شناخته می شود. این روستا با ارتفاعی در حدود ۲۱۰۰ متر از سطح دریا روستایی مرتفع است که تجمع ابرها در اطراف آن مناظری را در مقابل چشمانمان به تصویر می کشد که شاید نظیر آن را فقط در خواب و رویا بتوان مشاهده کرد. طبق آنچه در سایت ویکی پدیا آمده بنا بر آخرین سرشماری به عمل آمده در سال ۱۳۹۵ جمعیت این قطعه بهشت کوچک از جهان که در ایران واقع شده تنها معادل ۳۲ نفر تخمین زده شده است.

نوشا تنکابن؛ آرامش در دل ابرها

این روستای مرتفع ییلاقی تنها در چهار ماه از سال جمعیت دارد و در سایر ماه های سال هیچ کسی توان زیستن در آن را ندارد چون بارش برف به قدری شدید می شود و سرما به قدری بیداد می کند که بشر تاب تحمل آن را ندارند. این دوره ی چهار ماهه از اواخر اردیبهشت شروع می شود و حدودا در اواخر شهویور به پایان می رسد و تنها در این فصول است که گردشگران نیز می توانند به سیر و سفر و تفریح در این روستای رویایی بپردازند.

تفریحات و دیدنی‌ها روستای نوشا

رانندگی در جاده جنگلی دوهزار: این جاده یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی شمال کشور و استان مازندران با طبیعت سرسبز و کوهستانی، و درختان تودرتو است.

پیمایش و کوه‌پیمایی: برای رسیدن به روستای نوشا یک پیمایش طولانی مدت (حدود ۶ ساعت) خواهید داشت. در بعضی نقاط باید از کوه بالا بروید؛ با طی کردن این راه پر چالش و زیبا قدم در مسیر نوشا می‌گذارید.

تماشای چشم‌انداز: گذر از میان جنگل‌های مازندران و مناطق کوهستانی رو به بالا، منظره‌ای فراموش‌نشدنی را پیش رویتان می‌گذارد که همیشه در خاطرتان می‌ماند؛ منظره‌ای که حضور ابرها در اطراف روستا زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.

عکاسی: در نوشا و مسیر رسیدن به آن، فرصتی ناب برای عکاسی وجود دارد و می‌توانید در این چشم‌انداز تماشایی عکس‌های منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیزی بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم برای عکاسی بهتر از مناظر، به لینک آموزش عکاسی کارناوال سر بزنید.

بازدید از چشمه میانلت: در کنار روستای نوشا چشمه‌ای به نام میانلت وجود دارد که گردشگران در سفرشان از آن نیز بازدید می‌کنند. معمولا مسافران بعد از گذران وقت در روستا، به سمت چشمه حرکت کرده و در کنار آبی که از آن جاری است قدم می‌زنند تا به روستای میانکوه، روستای ییلاقی دیگری، در این مسیر می‌رسند.

اقامت در نوشا تنکابن

برای رسیدن به روستای نوشا، باید پیمایشی ۶ ساعته داشته باشید؛ برای برگشت از این روستا نیز باید همین مسافت را طی کنید. به همین دلیل تنها گزینه اقامتی شما، گذراندن شب در روستاست. برای اینکار شما می‌توانید در این روستا کمپ کنید؛ اگر در فصول گرم سال به اینجا بروید و روستایی‌ها در نوشا باشند می‌توانید روی اقامت در خانه‌های محلی نیز حساب باز کنید.

نوشا تنکابن؛ آرامش در دل ابرها

لوازم مورد نیاز سفر به نوشا

آنچه که برای سفر به نوشا نیاز است با توجه با اینکه برای رسیدن به این روستا باید پیاده روی داشته باشیم، کفش و لباس مناسب است. باید نقشه به همراه داشت یا اینکه با یک فرد بعنوان راهنما همراه شد. به دلیل اینکه چند ساعت از مسیر را باید پیاده روی کنیم مواد غذایی مورد نیاز برای چند ساعت را باید با خود به همراه داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید