۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 55428271

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی رشت در زمستان از جمله تالاب عینک، روستای کچا و مرداب سراوان می پردازیم.

جاهای دیدنی رشت در زمستان

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر زیبای رشت یکی از قطب های گردشگری شمال کشور است که انواع گوناگونی از جاذبه های توریستی را در دل خود جای داده است. علاوه بر این، این شهر از حیث جاذبه هایی که در اطراف آن قرار دارد نیز از موقعیت خاصی برخوردار است. شمال و جنوب و غرب و شرق رشت با انبوهی از زیبایی های طبیعی پوشیده شده است و این شهر در محاصره توریستی ترین نقاط استان گیلان قرار گرفته است. در این مطلب به طور خاص درباره جاهای دیدنی رشت در زمستان صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تالاب عینک

شاید محبوب ترین گزینه در میان جاهای دیدنی رشت در زمستان همین تالاب عینک باشد. تالاب عینک که به آن دریاچه عینک یا مرداب عینک نیز می گویند بزرگترین تالاب شهری ایران می باشد. این تالاب که در منطقه چهار رشت واقع شده است در تصاویر هوایی شبیه به یک عینک است و به همین دلیل به این اسم نامگذاری شده است. تالاب عینک در فصل زمستان منظره ای باشکوه و چشم اندازی تماشایی را به خود می گیرد. در محدوده اطراف این تالاب درختان زیادی نیز وجود دارند که منظره شاخه های خشک آنها در زمستان فضای تالاب عینک را وهم انگیزتر نیز می سازد. از جمله این درختان می توان به ازگیل، انار وحشی، خیزران و ارملک اشاره کرد. در محدوده این تالاب همچنین گونه های گیاهی دیگری چون نیلوفر آبی، سنبل آبی، نی، لاله تالابی و... نیز به چشم می خورد.

در خصوص پوشش جانوری تالاب عینک نیز باید گفت که این تالاب یکی از توقفگاه های محبوب برای پرندگان مهاجر می باشد. از جمله پرندگانی که در محدوده این مرداب می توان دید حواصیل شب، پلیکان خاکستری، اگرت کوچک، اردک سرحنایی، پلیکان پاخاکستری، باکلان کوچک و بزرگ، چرخ ریسک سر آبی و... را می شود نام برد. همچنین در درون تالاب عینک نیز ماهی کپور به وفور دیده می شود.

باغ محتشم در زمستان

باغ محتشم در زمستان

پارک های شهری

زیباترین پارک های شهری ایران را می توانید در شهر رشت ببینید. در این شهر سه پارک بزرگ وجود دارد که می توان آنها را در زمره جاهای دیدنی رشت در زمستان به حساب آورد. این پارک های زیبا باغ محتشم، بوستان ملت و پارک مفاخر می باشند. باغ محتشم قدیمی ترین پارک رشت است و عمارت مشهور کلاه فرنگی نیز در درون همین باغ قرار دارد. بوستان ملت با صد و بیست هزار متر مربع وسعت دیگر پارک بزرگ و زیبای رشت است. آکواریوم موجود در این پارک محبوب ترین جاذبه آن است که بیش از ششصد و هشتاد نوع ماهی و سی نوع خرچنگ در درون آن زندگی می کنند. اما متنوع ترین پوشش گیاهی در میان پارک های رشت مربوط به پارک زیبای مفاخر است. این پارک از وسعتی حدود هفتاد و سه هزار متر مربع برخوردار است.

روستای لیچا

روستای لیچا

روستای لیچا

روستای لیچا نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت در زمستان است. فصل زمستان بهترین و مناسب ترین وقت برای انجام تفریح آرامش بخش ماهیگیری است. بکرترین، ساکت ترین و دلپذیرترین مکان ممکن برای انجام این تفریح نیز ساحل رودخانه سپیدرود در روستای لیچا است. این روستا که در فاصله سی و پنج کیلومتری مرکز شهر رشت قرار دارد از طبیعتی بکر و باشکوه و آب و هوایی مطبوع و معتدل برخوردار است و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای انجام سفرهای زمستانی در محدوده اطراف رشت باشد.

روستای کچا

یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت در زمستان روستای کچا است. کچا یکی از نزدیک ترین روستاها به رشت است و فاصله آن با مرکز این شهر تنها بیست کیلومتر می باشد. این روستا در حد فاصل رشت و امامزاده هاشم قرار گرفته است. روستای کچا جاذبه های طبیعی فراوانی دارد که محبوب ترین این جاذبه ها چشمه اورجین و آبشار زیبای کچا می باشند. فضای این روستا و محدوده اطراف آن می تواند تجربه ای دلنشین و آرامش بخش را در فصل زمستان برای گردشگران رقم بزند.

مرداب سراوان

مرداب سراوان یکی دیگر از جاهای دیدنی رشت در زمستان است که از آن با عنوان زیباترین مرداب جنگلی ایران یاد می شود. این مرداب که در فاصله هفده کیلومتری با جنوب شهر رشت و در درون پارک جنگلی سراوان واقع شده است به لحاظ چشم اندازی زیباترین منطقه اطراف رشت در فصل زمستان است. خصوصا در ساعت طلوع آفتاب که مهی صبحگاهی تمام فضای این مرداب را در خود غرق می سازد. این مه غلیظ صبحگاهی در ترکیب با فضای برف گرفته پارک جنگلی سراوان کیفیتی منحصر بفرد و وهم انگیز را به این ناحیه می بخشد.

مرداب سراوان از دو طرف با درختانی انبوه و متنوع احاطه شده است. زربین، کاج تدا، سفید پت، سرو نقره ای، کاج سیلوستریس، بلوط، ممرز، توسکا، انجیلی، آلوچه جنگلی، بید، بیدمشک و... از جمله درختانی هستند که در اطراف این مرداب می توان دید. در محدوده مرداب سراوان همچنین پرندگان و حیوانات زیبایی نظیر گوزن، قرقاول، سنجاب، دارکوب، کبک، خرگوش، راسو، جغد جنگلی و... نیز زندگی می کنند. بر سطح مرداب سراوان نیز نوعی خزه مردابی به رنگ سبز روشن به شکل انبوه روییده است و این مرداب را به یک چمنزار سبز شبیه کرده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید