در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۲۹۶ رسیده است.

آمار کرونا در ایران تا ۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲ بیمار کرونایی فوت شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بر اساس جدیدترین گزارش روزانه وزارت بهداشت، از روز گذشته تا امروز چهارشنبه ۹ فروردین و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی آخرین وضعیت کرونا در کشور ۱۰۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۵۴۰ نفر رسید و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۵ هزار و ۲۹۶ رسید.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون ۳۴۵ هزار و ۳۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ۶۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۵۵ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۳۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۱۶۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۳۷۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۱۳۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۶۷۸ دُز رسید.

در حال حاضر ۱۳ شهرستان وضعیت قرمز، ۴۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۹۴ شهر در وضعیت زرد و ۱۹۳ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت همچنان بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک درفضاهای عمومی و تزریق واکسن تاکید دارد.

همچنین پیمان پاک‌آیین سخنگوی وزارت بهداشت در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به افزایش ۱۴درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور هشدار داد: زیرسویه‌های جدید کرونا که در کشور در حال گردش هستند، قدرت سرایت بالایی دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید