بازار تهران بسیار بزرگ است و همه حوصله گشتن تمام نقاط آن را ندارند، پس اگر حوصله ندارید کل بازار را بگردید ولی تنوع و کیفیت بازار را می‌خواهید بد نیست سری به بازار بزرگ دلگشا بزنید.

به جای گشتن تمام بازار، بازار دلگشا را بگردید

سلام نو - سرویس اقتصادی: بازار بزرگ تهران یکی از مهم ترین – و شاید مهم‌ترین- و شناخته شده‌ترین بازارهای ایران است که به عنوان قلب اقتصاد سنتی ایران شناخته می شود. این بازار در بافت قدیمی تهران واقع شده است و به عنوان یادگاری از دوران قاجار از آن یاد می شود. همین مسئله باعث شده تا بازار تهران نه تنها برای گردشگران داخلی، بلکه برای گردشگران خارجی نیز جذاب و دیدنی باشد.

اما این تمام ماجرای بازار تهران نیست. این بازار به دلیل داشتن تنوع کالا ها و قیمت ارزان‌تر، مقصدی بی نظیر برای عاشقان خرید است؛ آنان که دنبال پیدا کردن جنس‌های خاص، ارزان، جالب و با کیفیت هستند.

باید اعتراف کرد که بازار تهران همه چیز را در خود جای داده است. سراها و تیمچه‌های مختلف و پاساژهای چند طبقه لوکس و شیک یا رستوران های سنتی و فست فود، کاروان سراها، پیاده‌راه‌ها، کالسکه و ماشین‌های برقی؛ همه و همه در بازار تهران پیدا می‌شوند. بسیار بعید است که شما قصد خرید چیزی را داشته باشید و دست خالی از بازار برگردید.

لباس زیر یا کت و شلوار؟ مُهر یا قطعات کامپیوتری؟ خرید عمده یا تک فروشی؟ آخرین اجناس موجود در بازار یا چیزهای عجیب و قدیمی؟ هر چیزی بخواهید در گستره بازار تهران پیدا می‌کنید.

همین تنوع در کنار قیمت مناسب و البته زیبایی و جاذبه‌های تاریخی بازار تهران باعث شده تا بسیاری این مرکز خرید بزرگ را به عنوان گزینه اول خود برای خرید انتخاب کنند.

با این همه بازار تهران یک دردسر یا مشکل نسبی هم دارد و آن بزرگی عجیب و غریب بازار است! یک روز؟ دو روز؟ حتی یک هفته برای زیر و رو کردن تمام بازارها، تیمچه‌ها و سراهای بازار تهران کم است. در ادامه نگاه به بخش‌های مختلف بازار در بخش ۱۵ خرداد داریم.

بخش‌های مختلف بازار بزرگ پانزده خرداد

  • سراها: ابوتراب، اسلامی، امیر کبیر، بوعلی، تهرانچی، جواهریان، دالان دراز، دلگشا، شیخ جعفر، قدیانی، کرباسی، گلشن شکن، مصباح، مهدی زاده، میرزا اسماعیل، نو قزوینی ها، وزیری، یزدی ها و…
  • پاساژها: احمدی، آزادی، اسلامیه، ایران یراق، جعفری، دربنده، شمس، صدقیانی، کاووسی، مهتاش، وحدت، مهدی و…
  • بازار و بازارچه: بین الحرمین، خلیج فارس، بازار رضا، بازار بزرگ دلگشا، دروازه نو، زرگر ها، عباس زاده، کیلویی ها، مسجد جامع، مسگر ها، نجار ها و…
  • مرکز و مجتمع تجاری: ایران، پوشاک کویتی ها، توحید، خیام، سرپولک، قائم، گلستان، میلاد و…
  • تیمچه‌ها: حاجی ابوتراب، باوفا، حاجب الدوله، توجه، ملا علی کنی

بازار بزرگ دلگشا؛ نسخه‌ای کوچک از بازار تهران

در چنین فضایی چه می‌شود کرد؟ آن هم وقتی بسیاری از ما نه آن چنان وقت بسیاری برای بازار گردی داریم و نه تبحر خاصی در خرید جنس در قامت یک خریدار حرفه‌ای؟

به جای گشتن تمام بازار، بازار دلگشا را بگردید

ما برای شما یک پیشنهاد جذاب، موثر و آسان داریم و آن بازدید از مراکز خرید مدرن بازار و به طور مشخص بازدید از بازار بزرگ دلگشا است. اگر می‌خواهید تنوع، قیمت مناسب و کیفیت را در کنار هم داشته باشید سری به بازار بزرگ دلگشا در خیابان ۱۵ خرداد بزنید.

بورس روسری یا بورس پالتو؟ کت مردانه یا زنانه؟ حتی یک طبقه ویژه بازار طلا و جواهر؛ بازار بزرگ دلگشا شما را ناامید نمی‌کند. تنوع اجناسی که در این بازار فروخته می‌شود در کنار قیمت رقابتی و کیفیت باعث می‌شود تا نسخه‌ای کوچک از بازار تهران را تجربه کنید.

این مرکز خرید بیش از ۱۶۰۰ واحد تجاری دارد و همین تعدد واحد امکان ایجاد بورس‌های مختلف را به بازار بزرگ دلگشا داده است. مثلا طبقه منفی سه و چهار این پاساژ بورس عمده شال و روسری و طبقه مثبت ۲ و مثبت ۳ بورس عمده مانتو و پالتو زنانه است. طبقه سوم این بازار بزرگ هم به تازگی تبدیل به بازار تخصصی و طلا و جواهر شده است. به جز این از کاور موبایل تا زیرور آلات و حتی یکی از معدود عینک فروشی‌های طبی بازار را در دلگشا پیدا می‌کنید.

ویژگی دیگر دلگشا این است که بسیاری از لباس فروشی‌های آن- چه زنانه و چه مردانه- خود تولید کننده یا وارد کننده هستند، در نتیجه شما کالای خود را با کم‌ترین قیمت و بهترین کیفیت می‌خرید.

پس اگر حوصله ندارید کل بازار را بگردید ولی تنوع و کیفیت بازار را می‌خواهید و وسط گشت و گذار هم می‌خواهید چند دقیقه‌ای بنشینید و قهوه و چای بخورید حتما بازار بزرگ دلگشا و کافه‌های کوچک مستقر در آن سری بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید