۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 55425429

توچال قله‌ای در شمال تهران است که حدود ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد و در این سال‌ها به خاطر مسیر صعود، پیست اسکی و البته برف‌های خوبش شناخته شده است.

پیست اسکی توچال کجاست؟

سلام نو – سرویس گردشگری: قبل از هر چیز بد نیست بدانیم که اصلا توچال کجاست؟ توچال قله‌ای در شمال تهران است که حدود ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد. این قله که در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده است فاصله نه چندان زیادی با تهران دارد. همچنین با امام زاده داوود و قله‌های لزون و کلکچال همسایه است و دسترسی خوبی به آن‌ها دارد. در توچال جان پناه‌های زیادی وجود دارد که در تمام ایام سال مورد استفاده کوهنوردان قرار می‌گیرند. به همین دلیل این منطقه را می‌توان مقصدی عالی برای کوهنوردی دانست که خدمات مورد نیاز ورزشکاران را ارائه می‌دهد و می‌توان آن را به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی تهران به حساب آورد. در منطقه توچال ورزش‌های متنوعی انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

دلیل شهرت توچال چیست؟

یکی از دلایل معروفیت این قله ۴۰۰۰ متری، امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و با کیفیتی است که در این قله و اطرافش وجود دارد.

قله توچال شمال تهران است. نزدیک بودن ارتفاعات بام تهران یا همان توچال به شهر، از دلایل معروفیت این قله است.

تله کابین، سورتمه، باشگاه تیراندازی با کمان، اتاق فرار، اسنوموبیل، زیپ لاین، سینما چند بعدی، باشگاه تنیس، بانجی جامپینگ و پیست اسکی از جمله تفریحات متنوع ارتفاعات توچال یا همان بام تهران هستند.

پیست اسکی توچال کجاست؟

قرار گرفتن این همه امکانات نظیر باشگاه تنیس و کافه‌ها و سکوی بانجی جامپینگ و … در کنار پیست اسکی توچال، از دلایل محبوبیت این پیست اسکی است. فقط کافیست تصورش را بکنید؛ قبل از اسکی کردن نوشیدن یک فنجان قهوه ترک دبش و داغ همزمان با آنکه در حال لذت بردن از منظره کوه‌ها هستید و بعد از اسکی یک املت با چای خوشمزه در یکی از کافه‌ها با عطر هل و دارچین. بعدش هم یک سانس تنیس یا یک دور تله کابین! یک برنامه مفرح!

این قله تقریبا ۸ ماه از سال از برف پوشده‌ است و آماده پذیرایی از کسانی که می‌خواهند اسکی را تجربه کنند یا اسکی‌باز حرفه‌ای هستند.

تازه فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در این ارتفاعات ضبط شده‌اند. فیلم سینمایی شاه کش یکی از این فیلم‌هاست که در پیست اسکی و هتل توچال فیلمبرداری شده. فیلم سینمایی زنان ونوسی مردان مریخی با بازی امین حیایی و شیلا خداداد از دیگر فیلم‌هاییست که در این ارتفاعات فیلمبرداری شده‌اند.

پیست اسکی توچال؛ جذاب و نزدیک به تهران

پیست اسکی توچال از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی پایتخت و نزدیک‌ترین پیست اسکی به تهران (پنج کیلومتری شمال شهر) به حساب می‌آید و از همین رو دیگر نیازی نیست پس از یک روز پرهیجان اسکی، مدت‌زمان زیادی را صرف رانندگی و برگشت به محل سکونت‌تان کنید. این پیست به‌خاطر ارتفاع بالایش در ایستگاه هفتم که به ۳,۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد، اولین پیست اسکی برفگیر کشور است که در سال‌های پربارش اغلب برای هشت ماه از سال قابل استفاده است. پیست اسکی توچال که ۱,۲۰۰ متر طول دارد، از پایین قله توچال در ارتفاع ۳,۸۵۰ متری شروع می‌شود و در حوالی هتل در ارتفاع ۳,۵۵۰ متری پایان می‌یابد.

پیست اسکی توچال کجاست؟

با توجه به شیب مناسب پیست، مکانی ایدئال برای علاقه‌مندان به اسکی محسوب می‌شود. برای دسترسی به این پیست باید به ایستگاه هفتم تله کابین بروید و از حضور مجرب‌ترین مربیان اسکی و بهترین لوازم مدرسه اسکی نهایت لذت را ببرید. این پیست علاوه بر یک تله اسکی، دارای یک تله سی یژ (دوپل مایر)، یک هتل و دو رستوران است.

مدت زمان استفاده: برای یک روز از صبح تا بعد از ظهر

قیمت بلیط اسکی: روزهای شنبه ۱۹۰ هزار تومان، روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ۲۴۰ هزار تومان و روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۷۵ هزار تومان

لوازم ضروری اسکی

اسکی همچون بسیاری از رشته های ورزشی نیست که با هر لباس و وسایلی بتوان آن را انجام داد، بلکه به علت محیطی که باید اسکی در آن انجام شود، نیاز به پوشاک مناسب و گرم و تجهیزات ایمنی و خاص دارد.به صورت مثال از لیست لوازم اسکی میتوان به جوراب های اسکی، دستکش یا کلاه محافظ اشاره کرد.

وسایل اسکی به طور کلی به ۲ بخش مهم تقسیم می شود؛ بخش پوشاک اسکی و بخش وسایل جانبی یا همان ست اسکی.

در بخش پوشاک اسکی، ورزشکار باید در انتخاب لباس، شلوار، دستکش، جوراب و عینک اسکی دقت لازم را بکار ببندد تا با در نظرگرفتن سطح خود اعم از مبتدی تا پیشرفته موارد مورد نظر را تعیین کنند.

ست اسکی و وسایل جانبی نظیر چوب اسکی، باتوم، کفش و کلاه ایمنی و کلاه بافت دیگر مواردی هستند که اسکی باز باید در انتخاب آنها دقت لازم را کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید