۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵
کد خبر: 55425320

در این مقاله فاصله همدان تا گنجنامه به همراه تمام ویژگی ها و نکات مهم مرتبط با آن را بررسی خواهیم نمود.

فاصله همدان تا گنجنامه

سلام نو-سرویس گردشگری: استان همدان یکی از قطب های توریستی کشور می باشد که جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است. استان همدان نه تنها شهر های متعدد توریستی و تاریخی دارد، بلکه درون آن شما می توانید روستا های توریستی و بسیار منحصر به فردی را نیز مشاهده فرمایید. ما در این مقاله به بررسی فاصله همدان تا گنجنامه که یکی از برترین دهکده های توریستی کل کشور می باشد خواهیم پرداخت. به مسافرانی که میخواهند در سفر های تفریحی و گردشگری خود به همدان سفر کنند توصیه میشود که تا انتهای مقاله با ما همراه باشند. زیرا در این مقاله فاصله همدان تا گنجنامه به همراه تمام ویژگی ها و نکات مهم مرتبط با آن، بررسی خواهد شد.

بررسی فاصله همدان تا گنجنامه :

بسیاری از مسافران و توریست هایی که شهر همدان و را به عنوان مقصد سفر های خود انتخاب کرده اند، گمان می کنند که فاصله همدان تا گنجنامه همانند همدان تا غار علیصدر بوده و برای رسیدن به این دهکده ی توریستی باید مسافت بسیار زیادی را طی کنند. اما این دهکده توریستی فاصله بسیار اندکی با مرکز شهر همدان دارد و فاصله همدان تا گنجنامه تنها برابر با ۱۱ کیلومتر می باشد. به طوری که اگر خیابان های منتهی به گنجنامه خلوت باشد. شما می توانید در عرض ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با خودروی شخصی از مرکز شهر همدان به دهکده توریستی گنجنامه برسید. در ادامه شما را با بخش های مختلف گنجنامه همدان و امکانات موجود در آن آشنا خواهیم کرد.

امکانات دهکده توریستی گنجنامه :

تله کابین :

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که درون دهکده توریستی گنجنامه وجود دارد،‌تله کابین می باشد. تله کابین گنجنامه می تواند یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر توریستان و گردشگرانی باشد که به شهر همدان سفر کرده اند. با کمک این وسیله شما میتوانید به ارتفاعات زیبا و بکر الوند صعود کنید و از منظره های بسیار زیبای این کوهستان لذت ببرید. لازم به ذکر است که این تله کابین در مسیری به طول ۱۷۰۰ متر فعالیت می کند. ساعت کاری این مجموعه در ۶ ماهه اول سال به صورت ۱۰ الی ۲۰:۳۰ در تمام روز های هفته به جز جمعه ها می باشد. اما در ۶ ماه دوم سال این تله کابین فقط در روز های تعطیل سال و جمعه ها فعالیت می کند.

غار اکواریومی :

غار اکواریومی یکی از بخش های بسیار جذاب و زیبای مجموعه گنجنامه می باشد که با هدف جذب هرچه بیشتر توریست و گردشگر راه اندازی شده است. غار آکواریومی دهکده توریستی گنجنامه در سال ۱۳۹۰ و با کمک مهندسان و پیمانکاران ایرانی و خارجی به بهره برداری رسیده است. درون این غار شما می توانید عنصر سنگ و آب را به صورت همزمان و با یک طراحی بسیار زیبا مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که برای ساخت غار آکواریومی مجموعه گنجنامه از فضای داخلی غار علیصدر الهام گرفته شده است.

فاصله همدان تا گنجنامه

فاصله همدان تا گنجنامه

سایر امکانات مجموعه :

همانطور که در بخش های قبلی مقاله گفته شد، مجموعه گنجنامه دارای امکانت رفاهی و تفریحی متعددی برای افزایش سطح رفاه و سرگرم کردن توریستان می باشد. از سایر تجهیزات و امکانات باقی مانده در این مکان می توان به امکان کوهنوردی برای مسافران، سایت صخره نوردی، سورتمه ریلی، بانجی جامپینگ و ... اشاره کرد. دقت داشته باشید که هر یک از موارد فوق تنها در ساعات خاصی از روز فعالیت کرده و قیمت بلیط آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد.

اماکن دیدنی گنجنامه :

سنگ نبشته های گنجنامه :

سنگ نبشته های گنجنامه، بی شک محبوب ترین و شناخته شده ترین بخش این دهکده ی توریستی می باشند. به طوری که اغلب توریستان و مسافران فاصله فاصله همدان تا گنجنامه را با هدف دیدن این سنگ نبشته های طی می کنند. این کتیبه ها حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد و به دستور داریوش بزرگ و خشایار شاه بنا نهاده شده اند. در گذشته تصور می شود که این کتیبه ها نقشه ی یک گنج پنهان تاریخی را بیان می کنند. اما بررسی ها انجام شده حاکی از ان می باشند که درون این گنجنامه ها داریوش شاه و خشایار شاه ایران به پرستش خداوند و نشان دادن بزرگی خود پرداخته اند.

فاصله همدان تا گنجنامه

فاصله همدان تا گنجنامه

آبشار گنجنامه :

آبشار گنجنامه یکی دیگر از مهم ترین اماکن دیدنی موجود در مجموعه می باشد. علاقه مندان به طبیعت و جاذبه های طبیعی بعد از بازدید از کتیبه های تاریخی می توانند به آبشار گنجنامه مراجعه کرده و در کنار آن به استراحت بپردازند. آبشار گنجنامه یک مکان بسیار بی نظیر برای تفریح در کنار خانواده و یک لوکیشن مناسب برای عکس برداری می باشد.

دقت داشته باشید که بهترین فصول برای سفر به گنجنامه، فصل های بهار و تابستان می باشند. در هنگام مراجعه به گنجنامه در فصول فوق و یا سایر مواقع سال شما می توانید از ویلا های کوهستانی یا سوئیت های در نظر گرفته شده برای اقامت مسافران استفاده نمایید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه فاصله همدان تا گنجنامه به دست آورده باشید و از آنها در زمان سفر به همدان و مجموعه توریستی فوق استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IQ ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 0
    فاصله ای نداره گنج نامه از عباس آباد همدان از گنجنامه هم میشه ادامه داد تا دامنه های الوند راه آسفالت کوهستانی خوب امنی داره تا مناطق سرسبز پشت الوند روستاهای خرم دره تویسرکان سرسبز زیبا هستند تا دامنه های خان گرمز و به سمت دیگه شهر سرسبز سرکان اینها هم بگید برا گردشگرها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید