مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بر ایجاد گردشگری کودک محور در استان تاکید کرد.

ایجاد گردشگری کودک محور در لرستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر عطا حسن‌پور اظهار کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۲ در محل باغ گلستان جنب قلعه‌فلک‌الافلاک نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در قالب ۲۶ غرفه صنایع دستی در باغ گلستان دایر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: همچنین در محل باغ گلستان، نوروزگاه نیز ایجاد می‌شود.

حسن‌پور با بیان اینکه در این باغ محیطی را برای بازی کودکان و ایستگاه استراحت‌ برای والدین آنها ایجاد می‌شود، تصریح کرد: همچنین در این محل "گردشگری کودک محور" دایر خواهد شد و کودکان در آن به انجام نقاشی، کتابخوانی، شعر، موسیقی کودک، بازی بومی برای کودکان و ساخت ظروف سفالگری (گل و خاک بازی) خواهند پرداخت.

وی گفت: تمام اقداماتی که در لرستان انجام می‌دهیم برای ماندگاری بیشتر مسافرین نوروزی در است ...

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان است و مسافرین عموما روزه نمی‌گیرند برای آنها پشت غرفه‌های صنایع دستی جایگاهی برای نماز، استراحت و ناهار آنها درنظر گرفته شده است.

حسن‌پور از ایجاد اپلیکیشن " لرستان سفر" خبر داد و افزود: امسال برای اولین بار به جای چاپ اقلام تبلیغاتی، اپلیکیشنی تحت عنوان " لرستان سفر" با صرف ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ایجاد کردیم و براساس آن که ماهیتی شبیه "ویز" و "نشان " دارد هنگام ورود مسافر به استان روی گوشی او قرار می‌گیرد و مسافر را به سمت اثر و منطقه گردشگری مورد نظر هدایت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه شده و شامل متن، عکس، فیلم و نقشه است و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید